הותר לפרסום: נחשף מתחם טרור תת-קרקעי עצום סמוך לגבול הרצועה

היום הותר לפרסום כי בשבועיים האחרונים גילו כוחות צה"ל את מתחם המנהור הגדול ביותר שחמאס חפר נגד ישראל, שמתחיל מתחת למחנה הפליטים של ג'באליה ונמשך לאורך כארבעה קילומטרים עד לקרבת הגבול עם ישראל בצפון הרצועה. מדובר בקומפלקס הטרור התת-קרקעי הגדול ביותר שנחשף עד כה, אחרי למעלה מ-20 שנה שבהם חמאס חופר מנהרות טרור נגד ישראל.
אנשי חמאס, בניצוח אחיו של יחיא סינוואר, עבדו על פרויקט שכלל את המנהרה ההתקפית הגדולה ביותר מסוגה - עם נתיבי נסיעה לג'יפים, מסילת רכבת, אולמות שהייה לחודשים ארוכים וצינורות שאיבת מי תהום. העומק 50 מטר והרוחב מגיע ל-6-5 מטרים בקטעים הצרים שנחשפו לכתבים. המנהרה התגלתה בצד העזתי כמה מאות מטרים מבתי נתיב העשרה לאחר שמחבלים ניסו לפעול ממנה, וייתכן שיועדה לשמש לפריצה ומכת מחץ בסיום המלחמה.
יואב זיתון במנהרת הטרור הגדולה ביותר שצה"ל חשף
(צילום: יואב זיתון, דו"צ | עריכת תוכן ווידאו: קורל קוט)


אי אפשר להבין כיצד מספר לוחמים הפרו את הוראות הפתיחה באש הבסיסיות ביותר

יומיים לאחר אירוע הירי בשלושה חטופים והאירועים עדיין נחקרים ומטלטלים. בשטח פוזרו נקודתית סימני מצוקה של החטופים. לפני מספר ימים, במרחק של כמה מאות מטרים מזירת האירוע, גילו הכוחות מבנה שעל קירותיו החיצוניים יש כתובות גרפיטי של SOS באנגלית וכתובות הצילו וחטופים בעברית. עם זאת, ביומיים האלו - עד תקרית הירי - המבנה לא נבדק בשל חשד שהוא ממולכד שכן בקרבתו נמצא מבנה עם מטעני חבלה.
יתרה מכך, מתברר שאיש לא תדרך את הלוחמים לקראת אפשרות שבה יפגשו חטופים חיים בזירת הקרב וכיצד לנהוג במקרה כזה. לדברי קצין בכיר, "'לא חשבנו שיש אפשרות שנראה חטופים באזור הזה'".
כזכור, ביום שישי כוח צה"ל זיהה בטעות שלושה חטופים ישראלים כאיום - וירה והרג אותם. החטופים שנהרגו הם יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה. דובר צה"ל אמר כי לפי ההערכה "הם ברחו או ננטשו בגלל הקרבות על ידי מחבלים שהחזיקו אותם בשבי. הייתה פה שגיאה טרגית. נתחקר עד תום ונשקף את המידע לציבור"
אתמול בערב, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי קיבל אחריות על התקרית הקשה. "צה"ל ואני כמפקדו אחראים על מה שקרה, ונעשה הכול כדי למנוע הישנותם של מקרים כאלה בהמשך הלחימה", אמר הרמטכ"ל.
3 צפייה בגלריה
יותם חיים,  אלון שמריז, סאמר טלאלקה
יותם חיים,  אלון שמריז, סאמר טלאלקה
יותם חיים, אלון שמירז, סאמר טלאלקה


חטיבה 7 פשטה על משרדי מח"ט חאן יונס ועל בתי נופש: "מצאנו מחבלים ליד ילדים במרתף"

פשיטה על משרדי מח"ט חאן יונס ועל בתי יוקרה בעיר השנייה בגודלה ברצועה: לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 פרצו את הדרך לחאן יונס ונלחמים במרחב. הם פשטו על לשכתו של מפקד חטיבת חאן יונס ועל תשתיות טרור ותת-קרקע, הגיעו לכיכר המרכזית בני סוהילה שבלב העיר ואף השיגו עליה שליטה.
בשבוע האחרון חיסלו לוחמי החטיבה מחבלים רבים, חלקם בירי טנקים, וחשפו כ-30 פירי מנהרות. בנוסף, הם תקפו והשמידו עשרות עמדות נ"ט ועמדות תצפית, החרימו אמצעי לחימה כרימונים ו-RPG ואיתרו אמצעי מודיעין רבים לצד עלוני הנחיות לטרור.
כוחות צה"ל פשטו על משרדו של מח״ט חאן יונס ובתי נופש של בכירי חמאס
(צילום: דובר צה"ל )



לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן



כותרות נוספות מהיום

המועצה האזורית גליל עליון דיווחה כי "האודיטוריום", אולם המופעים והתרבות בקיבוץ סאסא, נפגע מטיל נ"ט.
האתר האופוזיציוני "איראן אינטרנשיונל" פרסם היום שמות ותמונות של צעירות מאיראן שעבדו לכאורה עבור משמרות המהפכה וניסו להוציא מידע על חיילי צה"ל.

3 צפייה בגלריה
ניסיונות פישינג של חיילי צה''ל בידי סוכנים זרים ברשתות החברתיות
ניסיונות פישינג של חיילי צה''ל בידי סוכנים זרים ברשתות החברתיות
(צילום מסך: דו''צ)
לפי דיווחים פלסטינים, בנו של דובר הג'יהאד האיסלאמי דאוד שהאב, נהרג הבוקר בג'באליה שבצפון רצועת עזה בתקיפה אווירית.
ראש האופוזיציה לפיד בריאיון ל-ynet: "נתניהו לא יכול להמשיך כראש ממשלה. מי כן? בני, יולי, גדי. מי שתרצו".
משאיות סיוע נכנסו לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום, בפעם הראשונה מאז פרוץ המלחמה. בן גביר מתח ביקורת: "לכנס את הקבינט ולדון על כך".
לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ביצעו סריקות במרחב ג'באליה, ואיתרו פיר מנהרה מבצעי שמוקם בתוך חדר ילדים במרתף המבנה.
גבר נפצע קשה באשקלון, בעקבות פיצוץ פריט נפץ שנפל ככל הנראה מרקטה שיורטה.
שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב בגזרת מטולה: "אם חיזבאללה רוצה לעלות מדרגה אחת, אנחנו נעלה חמש - אנחנו לא מייחלים לזה".
היום דווח כי ארה"ב שוקלת לתקוף את החות'ים - וקירבה לחופי תימן נושאת מטוסים.

פרשנויות ודעות היום

בשג'אעיה זו לא הייתה רק טרגדיה | נחום ברנע
"אנחנו במלחמה עכשיו, והלב של כולנו, גם שלי, עם הלוחמים. אבל אין תועלת באהבה עיוורת. התיאורים של מעשיהם מופרכים: כשהם מצליחים הם גיבורי על; כשהם נכשלים הם ילדים. גם אם זה מה שרוב הישראלים רוצים להרגיש עכשיו, לרמטכ"ל ולצבא יש אחריות שחורגת ממצב הרוח של הציבור. צבא לא יכול להתנהג כמו כיתה טיפולית. יש פקודות; יש משמעת; יש אמצעים". לטור המלא
אם לא נצרח את זעקתם האילמת של החטופים | ד"ר מאיר בן שחר
"לנוכח הזמן הדוחק והתחושה שראשי המדינה והצבא מנסים לחפות על כישלונם ברעם תותחים, עלינו לפעול. יידעו ראש הממשלה ושר הביטחון שגם הבאת ראשו של יחיא סינוואר לא תמחה את אשמתם. יפנימו חברי הקבינטים והממשלה שאין שום נקמה שתכפר על דמם של בנות ובני ישראל, זיו הנעורים והדר השיבה שחולל". לטור המלא
המידע שלכם בכף ידם של ראש הממשלה וראש השב"כ | ד"ר אבנר ברנע
"האם סביר שראש הממשלה וראש שב"כ, שכשלו לחלוטין ב-7 באוקטובר, יקדמו הליכי חקיקה מעוררי מחלוקת אף שאיבדו את הלגיטימציה הציבורית ונראה כי קצוב זמנם בתפקידיהם, ודאי ראש שב"כ? והשאלה השנייה: כיצד זה שדווקא מי שמתעקשים שלא זה הזמן לחקור את הכישלון המודיעיני, הצבאי והמדיני, מוצאים מקום לחקיקה דרסטית שיכולה לשנות סדרי חיים במדינה דמוקרטית?". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

עזריאלי.קום. אחרי שש שנים והפסדים של כ-330 מיליון שקל, קבוצת עזריאלי מודה בכישלון וסוגרת את אתר סחר האונליין שלה עזריאלי.קום, שבו עובדים כ-70 עובדים שרובם יפוטרו.