פיגוע דקירה בירושלים: לוחם ולוחמת נפצעו והרגו את המחבל בן ה-16

מחבל דקר הערב שני לוחמי מג"ב סמוך לישיבת עטרת כהנים, באזור שער שכם בירושלים. לוחמת בת 19 נפצעה קל עד בינוני ולוחם בן 20 נפצע קל. הלוחמים שנפצעו ביחד עם מאבטח אזרחי שהיה במקום ירו לעבר המחבל - נער בן 16 ממזרח ירושלים - ונטרלו אותו, ומאוחר יותר נקבע מותו.
הלוחמת שנפצעה פונתה לבית החולים הדסה הר הצופים בבירה והלוחם לבית החולים הדסה עין כרם. מצבה של הלוחמת קל עד בינוני ושל הלוחם קל. שניהם סובלים מפציעות חודרות והם בהכרה מלאה. המחבל שדקר את הלוחמים הוא עומר איבראהים אבו עסב, בן 16 משכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים. לפני שיצא פרסם תמונה שלו ברשתות וכתב: "תזכרו אותי לטובה". כוחות גדולים של משטרה הגיעו לאחר הפיגוע אל ביתו בעיסאוויה וצפויות שם הפרות סדר הלילה.

4 צפייה בגלריה
עומר איברהים אבו עסב, המחבל מפיגוע הדקירה
עומר איברהים אבו עסב, המחבל מפיגוע הדקירה
עומר איברהים אבו עסב, המחבל מפיגוע הדקירה

"לא רוצים מלחמה עם איראן, אבל הדיפלומטיה לא תימשך לנצח"

שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומאס גרינפילד, שחתמה היום את ביקורה הראשון בישראל אמרה בריאיון מיוחד לכתבנו המדיני איתמר אייכנר כי "היא אופטימית בנוגע להצטרפותן של מדינות נוספות ל"הסכמי אברהם", וחזרה על עמדת הממשל האמריקני – שלא יאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. היא הדגישה שממשל ביידן סבור כי דיפלומטיה היא הדרך הטובה ביותר, "אבל אנחנו לא מוכנים לעשות את זה לנצח".
השגרירה התייחסה למגעים עם סעודיה בנוגע לכינון יחסים עם ישראל ואמרה כי "אני יכולה להגיד שאנחנו מחויבים לעבוד עם מדינת ישראל ועם מדינות נוספות באזור כדי לקדם הסכמים חדשים עם ממשלת ישראל. הסכמי אברהם סיפקו מידה של ביטחון לאזור כולו. זה מספק יתרונות לשני הצדדים ואנו נשמח לראות מדינות נוספות חותמות על ההסכמים".
על השאלה מה יקרה אם השיחות בווינה ייכשלו, היא השיבה כי "אנחנו לא רוצים עוד מלחמה במזרח התיכון ואני לא חושבת שהאיראנים או הישראלים גם מעוניינים בה, אבל אנחנו שומרים על כל האפשרויות על השולחן בנוגע לפעולות שלנו. נמשיך לנסות לדבר עם האיראנים במישור הדיפלומטי".

4 צפייה בגלריה
רה"מ נפתלי בנט בפגישה עם שגרירת ארה"ב לאו"ם לינדה תומאס-גרינפלד
רה"מ נפתלי בנט בפגישה עם שגרירת ארה"ב לאו"ם לינדה תומאס-גרינפלד
רה"מ נפתלי בנט בפגישה עם שגרירת ארה"ב לאו"ם לינדה תומאס-גרינפלד
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

ריאיון עם שגרירת ארה''ב באו''ם לינדה תומאס גרינפילד
(צילום: גיל יוחנן)

לקריאה נוספת

בנט שוחח עם משפחתם של מורדי ונטלי שעצורים בטורקיה

שמונה ימים לאחר שנעצרו בחשד לריגול, בני משפחתם של הזוג אוקנין שוחחו עם ראש הממשלה שעדכן אותם במאמצים שנעשים לשחרורם. בלשכתו של בנט ציינו כי אנשיו עומדים לרשות המשפחה בכל שעות היממה.
הבוקר התפרסמו בתקשורת הטורקית פרטים ראשוניים על העצור השלישי בפרשה, אזרח טורקי בשם איחסאן. לפי הדיווחים, איחסאן שימש לבני הזוג כמדריך בטיול, וסיפר בחקירתו כי עבד בתעשיית הרכב בטורקיה ולמד עברית מגרושתו היהודייה.
בתוך כך, העיתונאי הטורקי פאתיח אלטאילי, שנחשב בעבר למקורב לנשיא, מתח ביקורת קשה על מעצר הישראלים שכל חטאם היה לצלם את הנוף ממגדל שנישא לגובה של מאות מטרים. "זה אפילו לא מצחיק, זאת חרפה", כתב העיתונאי. "מעצר של שני תיירים שביקרו במגדל הטלוויזיה של איסטנבול וצילמו כפי שמצלמים בכל העולם. אילו סודות צבאיים נחשפו? בשם האל - אתם תגרמו לאנשים לצחוק עלינו".
4 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)

כתבנו יואב זיתון מדווח מטורקיה על התבטאות השר הטורקי למעצר הישראלים
(צילום: סטס קופולו)
לקריאה נוספת

נתוני הקורונה: מקדם ההדבקה שוב מתקרב ל-1

מקדם ההדבקה ממשיך לעלות ועלול כעת להגיע לראשונה זה כמה חודשים ליותר מ-1. מנתוני משרד הבריאות עולה כי מקדם ההדבקה R עומד היום על 0.95, דבר שעדיין מעיד על דעיכת המגפה. במקרה שהמקדם יהיה מעל 1, הדבר יעיד על התפשטות מחודשת של המגפה.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי בישראל שני יישובים אדומים – אבו תלול וחורה, שניהם יישובים בדואים בנגב. מספר החולים הפעילים, שרובם ככולם במצב קל מאוד, ממשיך לרדת בצורה מתונה והמספר עומד על כ-5,300.
ואילו אירופה מעלה הילוך נגד הלא-מחוסנים. מדינות במרכז אירופה ממשיכות לדווח על שיאים חדשים של נדבקים בקורונה ושל מתים. אף שההתפרצות נמשכת שבועות ארוכים, לפי שעה לא ניכרת דעיכה והולכים וגוברים הסיכויים שהן ייאלצו להחריף את צעדיהן. צ'כיה וסלובקיה דיווחו הבוקר על מספר הנדבקים היומי הגבוה ביותר שלהן מאז תחילת המגפה, הונגריה ופולין דיווחו על שיא נדבקים של יותר מחצי שנה, ורוסיה – שוב – הודיעה על שיא מתים יומי חדש בשטחה.
אירופה הפכה למעשה למוקד ההתפרצות מספר אחת של קורונה בעולם. תחילה חלה עלייה חדה בנדבקים בחלקה המזרחי של היבשת, בראש ובראשונה במדינות קומוניסטיות לשעבר שבהן שיעור המתחסנים נמוך, כמו רוסיה, אוקראינה, רומניה ובולגריה, אבל כעת ניכרת התפשטות גדולה של הנגיף גם במדינות מרכז היבשת, בהן צ'כיה, הונגריה וסלובקיה, ובמערבה – מאוסטריה, דרך גרמניה ועד בלגיה והולנד.
ואילו בארה"ב הודיעה עיריית ניו יורק כי תאפשר שוב למאות אלפי תושבים להשתתף בטקס המסורתי של נפילת הכדור בליל השנה החדשה ב-31 בדצמבר בכיכר טיימס, כל עוד יציגו אישור שהם קיבלו את כל מנות החיסון הדרושות. ההודעה באה אחרי שבשנה שעברה נאלצה עיריית ניו יורק למנוע השתתפות של תושבים בטקס המפורסם בשל המגפה. למרות המהלך האופטימי, מומחים אמריקנים מזהירים כל העת כי הגידול במספר הנדבקים באירופה הוא תמרור עבור ארה"ב, וכי עלייה בנדבקים שתשבש את תוכניות החג בהחלט תיתכן גם בה.
פרופ' מבורך על ההקלות לחוזרים מחו"ל: יש סיכון לייבוא וריאנטים
(צילום: סטס קופולו)
לקריאה נוספת

עדות דרמטית במשפט זדורוב: הרופא שבחן את גופתה של תאיר מסר פרטים חדשים מהזירה

ד"ר ערן הרצוג, הרופא שכתב את תעודת הפטירה של תאיר ראדה ז"ל, טען היום בבית המשפט כי שעות רבות לאחר הרצח עדיין נוצרו כתמי דם תחת הגופה, לאחר שהוזזה. בחקירה הנגדית שנערכה בבית המשפט המחוזי נצרת, אמר הרופא כי שלולית הדם הייתה מתחת לצווארה בלבד. הרופא עומת עם תמונות מהשלב שבו בדק את הגופה שבהן לא נראית שלולית דם, ועמד על דעתו, אם כי שינה את הביטוי "שלולית דם" ואמר כי הדם "נקווה" תחת צווארה.
העדות ניתנה בעקבות השאלה מתי טפטפה טיפת הדם על עקבת הנעל שהייתה על מכסה האסלה, שאלה מהותית שהייתה אחת העילות למשפט החוזר. דברי הרופא משמעותיים כעת מאחר שנשמעו היום לראשונה למרות 15 השנים שחלפו וההליכים הרבים שהיו מאז הרצח. ד"ר הרצוג לא העיד במשפט הראשון, אז הוגשה רק תעודת הפטירה. אב בית הדין, אשר קולה, חידד את הנקודה וציין כי הנתון על שפך הדם, לא הוצג גם בפני השופט העליון חנן מלצר, בעת שקבע כי יש צורך במשפט החוזר.
מחר יציינו 30 שנה לחידוש יחסי ישראל - רוסיה בטקס חגיגי השתתפות שגריר רוסיה בישראל.
היום הורגשה ירידה קלה בטמפרטורות. מחר תורגש ירידה נוספת וקיים סיכוי לגשם מקומי, בעיקר לאורך החוף. בסוף השבוע ועד יום שני מזג האוויר יהיה חורפי והיורה הראשון יגיע. ביום בשישי יירדו גשמים מקומיים בבוקר, בעיקר בחוף, והגשם יתחזק ויתפשט בחלק השני של היום. ייתכנו רעמים, ברקים וברד. קיימת סכנת שיטפונות בנחלי הדרום.
מספר הנפטרים מקורונה ירד באופן חד בחודש נובמבר ומאז תחילת החודש נפטרו 44 חולים. ב-6 וב-14 לחודש לא נפטר אף חולה קורונה ואלו היו הימים הראשונים ללא נפטרים מאז 22 ביולי.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי בחודש אוקטובר נפטרו בארץ 308 חולי קורונה, בחודש ספטמבר 678 ובאוגוסט 633.
ובחזרה לנובמבר. ארבעה מתוך 44 הנפרטים החודש הם מחוסנים, 11 עם חיסון שלא בתוקף, 28 לא מחוסנים בכלל ולגבי נפטר נוסף לא נמסרו פרטים. מבין הנפטרים 11 שטרם מלאו להם 60 – תשעה לא מחוסנים בכלל, אחד מחוסן שלא בתוקף ואחד מחוסן.
סתיו שפיר. חברת הכנסת לשעבר שבה אמש לאקרנים אבל לא כפעילה פוליטית או כמישהי בתנועה חוץ פרמינטרית כי אם בתור חיפושית בתוכנית "הזמר במסכה".
ביידן והדמוקרטים בצרות, בסקרים הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שוב ביתרון, והמסר החוזר ״הבחירות נגנבו״ מוביל למסקנה אחת: ריצת קאמבק ב-2024. מומחה הפוליטיקה האמריקנית יפתח דיין מנתח - הכותרת, הפודקאסט היומי.
מהומות בלוד, ראש ממשלה חדש ובדיקות קורונה. אלו הזוכים בתחרות "עדות מקומית", צפו בתמונות המהפנטות.
4 צפייה בגלריה
לאחר שנתיים של ארבע מערכות בחירות סוערות לכנסת הסתיימו 12 שנות שלטון מפלגת הליכוד בראשותו של בנימין נתניהו. על חודו של קול קמה ממשלת שינוי, שבראשה עומדים ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד.  ירושלים, 14-13 ביוני 2021
לאחר שנתיים של ארבע מערכות בחירות סוערות לכנסת הסתיימו 12 שנות שלטון מפלגת הליכוד בראשותו של בנימין נתניהו. על חודו של קול קמה ממשלת שינוי, שבראשה עומדים ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד.  ירושלים, 14-13 ביוני 2021
(צילום: אלכס קולומויסקי/ידיעות אחרונות)
דו"ח של חברת אבטחה מצביע על כך שכלי הריגול של Candiru הישראלית שימשו כדי לתקוף מתנגדים ומבקרים של סעודיה ושל משטרים אחרים בעזרת קוד זדוני שהושתל באתרים.
המשרד להגנת הסביבה יוצא נגד השימוש במלכודת דבק לעכברים.
ושאלת השאלות למה ברבי כבר לא נראית כמו ברבי?