השר אלעזר שטרן פרש מהמרוץ לראשות הסוכנות: "נעשה לי עוול גדול, היה ציד מכשפות"

השר אלעזר שטרן, שאמר השבוע שגרס בשבתו כראש אכ"א תלונות אנונימיות, הודיע כי לא יתמודד על התפקיד. הוא מתכוון להישאר בתפקידו כשר לענייני מודיעין. "באווירה שנוצרה, איני מוצא לנכון להעמיד את עצמי כרגע לבחירה לראשות הסוכנות היהודית", כתב. "אני עושה זאת בידיים נקיות ובלב שלם ויודע שכל שנותיי, עברי ומעשיי מעידים על דרכי". למקורביו אמר שטרן כי ההחלטה שלו התקבלה היום בבוקר, בהתייעצות עם בני המשפחה שלו. הוא אמר למשפחתו שהוא מרגיש שנעשה לו עוול גדול.
בראיון ביום ראשון האחרון, בדיון על אודות התלונה האנונימית שהוגשה נגד ראש שב"כ הנכנס, אמר בראיון כי בהיותו ראש אכ"א הוא מצא בכך טעם לפגם: "אני חושב שהחברה שלנו, אנשים שיש להם דברים להגיד, צריכים להתייצב עם השם שלהם ולהגיד את הדברים. אני חושב שאם מגיע מכתב אנונימי, אסור לנו לתת יד לתרבות הזאת". הוא השיב בחיוב לשאלה אם קיבל לידיו מכתבים אנונימיים דוגמת זה שנשלח לוועדה למינויי בכירים לגבי ראש שב"כ, וענה: "המגרסה עבדה".
שטרן אמנם הכחיש כי גרס תלונות אנונימיות על הטרדות מיניות, אבל שעות לאחר מכן פורסמה עדות של חיילת שלדבריה הייתה פקודה של שטרן בבה"ד 1 בשנות ה-90, ולטענתה תלונה שלה על הטרדה מינית על ידי נגד בבסיס טויחה: "נכנסנו לחדר, היינו שם אני, אלעזר שטרן, המפקד האישי שלי ואותו נגד שניסה לפגוע בי מינית - והוא אמר לי במילים האלה: 'אם את תדברי על מה שהיה פה בחדר, אם תזכירי את מה שהיה פה בחדר או את מה שהנגד הזה ניסה לעשות, הימים שלך בצבא יהיו שחורים ומרים. יהיה לך הכי רע בעולם. בצבא לא תישארי'". אתמול פורסמה עדות נוספת.
2 צפייה בגלריה
אלעזר שטרן
אלעזר שטרן
אלעזר שטרן
(צילום: מוטי קמחי )

לקריאה נוספת

סער: החוק שלא מאפשר לנאשם להרכיב ממשלה יחול על כולם - מהכנסת הבאה

שבוע לאחר שפרסם תזכיר חוק להגבלת כהונת ראש ממשלה לשמונה שנים, ועל רקע טענות נתניהו כי החוק נוגע לו אישית, שר המשפטים גדעון סער אמר היום באולפן ynet: "למרות זעקות השבר - זה לא תיקון פרסונלי". סער הסביר כי גם החוק הנוסף שבכוונתו לקדם, לפיו נאשם לא יוכל להרכיב ממשלה - לאו דווקא מכוון נגד יו"ר הליכוד. "החוקים, אם יעברו, יחולו על כולם מהכנסת הבאה - ואני לא יודע איפה יעמוד מר נתניהו. אולי הוא יזוכה עד אז? אולי יוגשו כתבי אישום נגד אנשים אחרים בכנסת?".
"אם ראינו שכאשר ראש ממשלה מכהן במקביל לניהול משפט פלילי יש כאן תקלות אדירות, שיקולים זרים, הכנסת המערכת לאי יציבות ומלחמת עולם עם מערכת אכיפת החוק - אם אנחנו יכולים למנוע הישנות מצב כזה בעתיד, לא משנה עם מי, לא נעשה את זה?", אמר.
בריאיון גינה סער את התבטאויותיו של השר אלעזר שטרן בדבר תלונות אנונימיות שהגיעו אליו כשהיה ראש אכ"א בצה"ל, והבהיר כי אין לגרוס תלונות על הטרדה מינית. "תלונה אנונימית זה דבר בעייתי", טען סער, "אבל צריך לבחון אם יש איזו תשתית עובדתית מינימלית, שמאפשרת לבחון את הנושא".
ריאיון עם שר המשפטים סער: יש הסתה מסוכנת שמאחוריה עומדים נתניהו ומשפחתו
(צילום: משי בן עמי)

לקריאה נוספת

מעבדת סמים ענקית נחשפה במנהרה בראשל"צ

בלשי ימ"ר ת"א חשפו בתום חקירה סמויה שארכה כמה חודשים, מנהרה בשטח של דונם וחצי מתחת לאדמה באזור ראשון לציון. המנהרה שימשה כמעבדת הידרו בהיקף של יותר מ-15 מיליון שקלים. שבעה חשודים, תושבי המרכז כבני שלושים, נעצרו בעקבות חשיפת מנהרת הסמים. הם חשודים בגידול וייצור סמים בתנאי מעבדה "בהיקף עצום"..
2 צפייה בגלריה
מנהרת הסמים שנמצאה מתחת לראשון לציון
מנהרת הסמים שנמצאה מתחת לראשון לציון
מנהרת הסמים שנמצאה מתחת לראשון לציון
(צילום: חגי דקל)

המשך משפט האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
וועדת השחרורים תדון בבקשת צבי גור, רוצחו של הילד אורון ירדן, לשחררו בגלל מצבו הרפואי הקשה. על המדינה להגיב עד מחר ב-13:00.
מחר יירדו הטמפרטורות מעט ויישארו ללא שינוי עד השבוע הבא - אז תיתכן ירידה ניכרת בטמפרטורות - שיהיו הנמוכות ביותר מאז הקיץ ומתחילת הסתיו.
בכל יום מאובחנים בישראל עשרות בני אדם, שהגיעו לארץ מחו"ל. רק נזכיר שדרך נמל התעופה בן גוריון נכנס חולה הקורונה הראשון בארץ, וגם יתר הווריאנטים – ביניהם וריאנט הדלתא, שאיתו מתמודדת ישראל כיום.
רק אתמול אובחנו 82 ישראלים שהגיעו מחו"ל כחיוביים לקורונה - 48 מהם לא מחוסנים. 20 מהם הגיעו מארצות הברית, תשעה מרוסיה, תשעה מאוקרינה, שמונה מבריטניה, שבעה משווייץ, חמישה ממולדובה, שלושה מרומניה, שלושה ממצרים ועוד חיוביים לנגיף הגיעו ממקסיקו, ספרד, גאורגיה, אתיופיה, תאילנד, צרפת, בלארוס, קוסטה ריקה, צ'כיה ואוסטריה.
ב-30 הימים האחרונים הגיעו לישראל 801 חיוביים לקורונה מאוקראינה, 436 מארצות הברית, 165 מרוסיה, 107 ממצרים ועוד מעשרות מדינות אגב, כל 645 הנכנסים לארץ, שהגיעו מפינלנד מאז 13 בספטמבר, קיבלו תשובה שלילית לבדיקות הקורונה שלהם מאז וכך גם כל 648 הבאים מלטביה בתקופה זו.
יולי אדלשטיין. שר הבריאות לשעבר הודיע על כוונתו להתמודד על ראשות הליכוד: "יש בכנסת 70 מנדטים ימניים, אפשר להרכיב ממשלה בראשותי גם בלי בחירות". לדבריו, "נתניהו היה ראש ממשלה טוב, אך לא יכול להיבחר עוד".
האם ומתי נתחתן בעירייה? כתבנו לעייני דתות קובי נחשוני עושה סדר. הכותרת, הפודקאסט היומי.
המונה טועם גילה מישהו שיודע לפנק את הפיתה עם הפלאפל בול כמו שצריך.
הפלאפל של ניסן בראש העין – המונה טועם ביקר וטעם
(צילום: משי בן עמי)
"במקום הראשון: זאת אני! אני במקום הראשון, אני במקום השני, אני במקום השלישי. בעלי במקום הרביעי, הילדים במקום החמישי". קבלו את כוכבת הילדים מיכל הקטנה.
ובגיל 95: המלכה אליזבת נעזרת במקל הליכה.