תוכנית לפיקוח אחר מבודדים. אחרי שוועדת החוקה סירבה להאריך את חובת הבידוד במלונית בגלל שהממשלה לא הציגה תוכנית חלופית, משרד הבריאות הודיע על "פיילוט" שבמסגרתו החוזרים מחו"ל שיסרבו לשהות במלוניות יוכלו לקבל את צמידי המעקב - בתמורה לפיקדון של 1,500 שקל. המשטרה אמרה כי היא לא מעוניינת לאכוף זאת - אך מסתמן שהיא זו שתוזעק למפירי בידוד. מליאת הכנסת אישרה מוקדם יותר את הצעת החוק שלפיה משרד הבריאות יורשה להעביר מידע על מי שלא התחסן לרשויות מקומיות, למנכ"ל משרד החינוך ולגורמים במשרד הרווחה המפעילים מוסדות טיפוליים.
האם יש קשר בין עוצר פורים לבחירות? פרשנות של נדב איל
(צילום: אורי דוידוביץ)
בנוסף, בהמשך לדיון אתמול בישיבת הממשלה, הערב הובאו לאישור תקנות סגר פורים. מדובר באיסור על יציאה ממקום המגורים בשעות 20:30 עד 5:00 בימים חמישי-שישי-שבת, למעט מטרות חיוניות המותרות, כולל יציאה לעבודה, או יציאה עד קילומטר ממקום המגורים. בנוסף תאסר סגירה של עסקים בשעות אלה. כמו כן הוצע לקבוע כי במהלך שעות הסגר יחול גם איסור על קיום מסיבה ואיסור על שהייה בבית של אדם אחר. הקנס על מי שיפר את הסגר הוא 500 שקל.

4 צפייה בגלריה
צמיד בידוד אכיפה אלקטרונית קורונה
צמיד בידוד אכיפה אלקטרונית קורונה
צמיד בידוד אכיפה אלקטרונית קורונה
פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, התארח היום באולפן ynet והשיב על שאלות הגולשים. הוא התייחס לסגר הלילי ואמר כי זהו לא הפתרון המיטבי. "הפתרון האולטימטיבי זה שיתוף פעולה של הציבור בהנחיות. למעשה יכולנו בלי סגר לילי אם היינו יודעים שאנשים נשמרים, מקפידים ולא מתקהלים בהתאם להנחיות. אבל מאחר ששמענו שיש התראות שונות על מסיבות ואירועים היינו חייבים לנקוט את הצעד הזה", אמר.
לקריאה נוספת
ממשיכים לחקור את זיהום הזפת. שבוע לאחר פליטת הזפת לחופי ישראל, במשרד להגנת הסביבה מנסים לזהות את הגורם שאחראי לזיהום.
4 צפייה בגלריה
אוספים את הזפת בחוף השרון
אוספים את הזפת בחוף השרון
אוספים את הזפת בחוף השרון
(צילום: דפנה בן נון)
רני עמיר, מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה, אמר היום כי "לא מעט אוניות חשודות, חלק מהן נבדקו, גם בחופי הארץ וגם בחופים זרים". עוד אמר כי נבדקו חמש ספינות והתברר כי אינן קשורות לזיהום.
זיהום הנפט הגדול: צו איסור הפרסום התמוה ומתי נחזור לים?
(צילום: אורי דוידוביץ)
עמיר הוסיף כי הסיבה להוצאת צו איסור הפרסום, שהוסר בינתיים, הייתה אך ורק מחשש לשיבוש חקירה ולא בשל סיבות אחרות. במשרד סירבו לפרט מה זהות הספינות החשודות. עמיר אמר שהחומר המזהם הוא כנראה מזוט או נפט גולמי, אך יכול להיות גם חומר משטיפה של ספינה.
החברה שמפעילה את מכלית הנפט MINERVA HELEN, אחת מבין הספינות שהיו באזור מוקד הזיהום, הכחישה בתוקף שהיא קשורה בכל אופן לזיהום הגדול בחופי ישראל.
לקריאה נוספת
לפיד על הכוונת של בנט וסער. ראש הממשלה ממשיך בניסיון לבנות את יאיר לפיד כיריבו בקרב דו-ראשי לראשות הממשלה, אולם חלק משחקני גוש המרכז-שמאל מסרבים לומר שימליצו על יו"ר יש עתיד לנשיא. אליהם, הצטרפו נפתלי בנט וגדעון סער, שממשיכים לחדד את המסרים לפיהם אין ללפיד יכולת להרכיב ממשלה.
4 צפייה בגלריה
גדעון סער- יאיר לפיד- נפתלי בנט
גדעון סער- יאיר לפיד- נפתלי בנט
גדעון סער- יאיר לפיד- נפתלי בנט
(צילום: קובי קואנקס, הדר יואביאן)
בריאיון לכאן רשת ב' אמר הבוקר בנט שהוא לא מתכוון לשבת בממשלה שבראשה יעמוד לפיד. סער הצטרף לדבריו בעת סיור בשטחי המועצה האזורית רמת הנגב: "אנחנו מסבירים את זה כל מערכת הבחירות. לכן בלתי אפשרי שתהיה ממשלה בראשות לפיד".
לפיד לא התייחס לדברי יריביו. בנאום בכנסת הוא התייחס לאפשרות שאיתמר בן גביר ישמש חבר כנסת, ותקף את נתניהו ואת השר אמסלם. "אנחנו צריכים ממשלה הגונה ושפויה, לא שיעמדו פה אנשים תומכי טרור", אמר. "לא שיהיה לנו ראש ממשלה שהפסיק לעבוד עבור האזרחים ועובד עבור עצמו. הגיע הזמן להפסיק את הטרלול. אנחנו לא צריכים פה תומכי טרור, אנשים שנכנעים לסחטנות ולא אנשים שעולים ומבזים את הדוכן הזה".

החל ממחר - אסור יהיה להתרחק מהבית למרחק של יותר מקילומטר בין השעות 05:00-20:30.
בימים הקרובים לא צפויים שינויים גדולים במזג האוויר. בפורים מזג האוויר יהיה קריר או נוח, ולא צפוי לרדת גשם.
איך כל אחד מאתנו מקבל החלטה להתחסן? שאלה לא פשוטה. בשיחות שניהלתי בשבועות האחרונים עם אנשי רפואה ועם כאלה שלא שייכים לעולם הרפואה, לעתים קרובות, אנשים לא יודעים או לא רוצים לתת תשובה ברורה לגבי סיבת ההימנעות מקבלת חיסון. לעתים, ההסברים נראים סתמיים גם להם עצמם. כשעושים סקרים בקרב אוכלוסייה, לא ניתן להיות בטוחים שבתשובה לסוקרים אנשים מגלים את הסיבות האמיתיות. אלה שטרם קיבלו חיסון נגד קורונה מתחלקים לשתי קבוצות עיקריות. קבוצות אלה אינן זהות בגודלן.
בקבוצה הקטנה יחסית, מתנגדי חיסונים באופן אידיאולוגי גורף. בעידן ה"ניו אייג'" גדל מספר האנשים שרואים בחזרה למצב אותו הם רואים כמצב טבעי, ערך עליון. כל העובדות על תמותת ילדים בחברות הרחוקות מהציביליזציה, אורח חיים קצר בחברות אלה, תמותת מיליונים ממגפות טרם עידן החיסונים ועוד נימוקים, לא משכנעים את האידיאולוגים, גם לא את אלה שמאמינים בגורל: "מה שיהיה יהיה", או בכוח עליון שבהכרח יגן עליהם, לא משנה מה יחליטו.
הקבוצה הגדולה, הם לא סרבני חיסון, אלא, הססני חיסון. הם בטוח רוצים לשמור על בריאותם, ומחפשים דרכים המתאימות להם. לעתים אני שומע שמעדיפים להמתין, לדחות את החלטתם. לא ברור להם עד מתי.
יותר מחצי שנה חלפה מאז התחילו לחסן נגד קורונה במסגרת ניסוי את המתנדבים הראשונים. כ-70 מיליון מנות חיסון של פייזר או מודרנה ניתנו עד היום בארה"ב, עשרות מיליונים נוספים כבר התחסנו במדינות אחרות. מיליוני אנשים בעולם שואפים להתחסן ו"הופכים עולמות" כדי לקבל חיסון. בעבר הבאנו מספר דוגמאות של בעלי יכולת, שעברו על הכללים וצו המצפון במטרה להגשים את חלום החיסון נגד קורונה.
מקדם ההדבקה, שכבר עמד בשבוע שעבר על 0.79 – נמוך מהקו הירוק של משרד הבריאות, טיפס בחזרה בימים האחרונים והיום הוא כבר עומד על 0.9. המשמעות שכל 10 חולים מדביקים תשעה.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי מקדם ההדבקה בחברה הערבית הוא הגבוה ביותר והוא עומד על 1.01. בחברה הכללית מקדם ההדבקה הוא 0.86 ואילו בחברה החרדית מקדם ההדבקה הוא הנמוך ביותר והוא עומד על 0.89.
מהנתונים עולה כי גם בחברה הכללית, גם בערבית וגם בחרדית מקדם ההדבקה נמצא במגמה עלייה.
במשרד הבריאות אומרים כי העלייה במקדם ההדבקה מצביעה על בלימת הדעיכה בהתפשטות המגפה.
אמה ווטסון. למה? בגלל דיווחים שהשחקנית מ"הארי פוטר" ו"היפה והחיה", רק בת 30, פורשת מקריירת המשחק שלה. לדברי הסוכן שלה ב"דיילי מייל", היא החליטה להתמקד במערכת היחסים עם בן זוגה בשנה וחצי האחרונות, ליאו רובינסון. בכתבה בצהובון הבריטי צוטט מקור שאמר ש"אמה ירדה למחתרת, והיא שומרת על פרופיל נמוך עם בן זוגה. אולי היא רוצה משפחה".

יותר ממחצית מבני 34-18 גרים עם ההורים: "הקורונה תגרום לעלייה נוספת".
אי אפשר לטוס בפסח? קבלו את הטרנד - כולם מתנפלים על הצימרים והמלונות.
לאוהבי הכדורגל - הכירו את המחליף הטוב ביותר באירופה.