בנט: "ב-4 בנובמבר 95' היינו על סף תהום. הלקח הוא שאסור לשרוף את הבית"

בהר הרצל התקיים האירוע המרכזי לציון 26 שנה לרצח רבין. "אסור לקרוע את העם", אמר ראש הממשלה בנט. "ב-4 בנובמבר 1995 עמדה מדינת ישראל על סף תהום. יש דור ישראלי שלם שהוא פוסט טראומטי, שרצח רבין טלטל את חייו ועיצב את תפיסת עולמו. מימין ומשמאל ביקשנו חשבון נפש".
הנשיא הרצוג אמר: "מנהיגי המדינה, מעצבי ומובילי דעת קהל, אזרחיות ואזרחי המדינה, אני קורא אליכם ומפציר: במיוחד במציאות שכזו, הַשְׁמִיעוּ קול של מתינות, של פיוס, של הושטת יד, של כבוד הדדי. העצימו את המשותף ולא את המפריד. ועשו זאת לא רק בקולכם אלא גם, ובמיוחד, במקלדת שלכם". מוקדם יותר התקיים בבית הנשיא טקס אזכרה. במהלך הטקס התייחס הנכד יונתן בן ארצי להקמת ממשלת בנט-לפיד, שהחליפה את ממשלת בנימין נתניהו, ואמר: "שלטון העם ניצח את שלטון היחיד. בשנים האחרונות הפילוג, הסגנון והשפה גרועים בהרבה מאלו של אז".
שר החוץ יאיר לפיד נשא דברים באירוע הזיכרון בכנסת ובין היתר אמר: "צאצאיו האידיאולוגיים של יגאל עמיר יושבים היום בכנסת, מקבלים לגיטימציה, אורחים בכל האולפנים. אם לא חוללנו את הנס של ממשלת השינוי הם היו עכשיו בממשלה". "רצח רבין היה התנקשות בדמוקרטיה הישראלית. בשנים האחרונות היה כאן ניסיון להתנקש בה באמצעים אחרים. מנענו אותו ברגע האחרון מתוך מחויבות פטריוטית, מתוך הבנה שמה שקרה אסור שיחזור".
יו"ר האופוזיציה נתניהו אמר: "אני מבקש להבהיר דבר אחד: אנחנו לא מחליפים את דעותינו על מנהיגי המדינה בהתאם לאופנת הזמן ופקודת התקשורת. אנחנו גם לא חושבים שאפשר להחליף את המושגים של חוקיות ולגיטימיות. הממשלה חוקית לכל דבר, אבל יש מי שאמר פה שלהקים ממשלה עם 10 מנדטים - לא עם שישה - זה לא לגיטימי ולא דמוקרטי. ואני מפנה את זה לתשומת ליבו של ראש הממשלה החליפי שמי שאמר את זה זה מי שיושב לידו. אז אל תטיף לנו על דמוקרטיה, על לגיטימיות, מוסר או ממלכתיות".
ח"כ איתמר בן גביר אמר כי לא ישתתף בטקס: "השמאל לא למד את הלקח מרצח רבין. הם ממשיכים להסית נגד ציבור שלם". חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ', אופיר כץ ואבי מעוז יצאו מהאולם בזמן נאום לפיד.
3 צפייה בגלריה
טקס האזכרה ליצחק רבין בהר הרצל בירושלים
טקס האזכרה ליצחק רבין בהר הרצל בירושלים
טקס האזכרה ליצחק רבין בהר הרצל בירושלים
(צילום: גיל יוחנן)

טקס האזכרה הממלכתי, 26 שנה לרצח רבין
(צילום: גיל יוחנן )

לפיד: "בלי נס ממשלת השינוי, צאצאיו האידאולוגיים של יגאל עמיר היו עכשיו שרים". ח"כים יצאו במחאה
(צילום: ערוץ כנסת)

נתניהו: "שמעתי בטקסים לזכר רבין דברים פוגענים ושקריים. הבלגתי. בנט, אל תטיף לנו מוסר"
(צילום: ערוץ כנסת)


לקריאה נוספת


לאחר יותר מחודשיים: נעצר חשוד בירי התועה שפגע באישה בבת ים לעיני בתה

כתבנו לענייני משטרה אלי סניור חשף היום כי המשטרה עצרה חשוד בירי תועה שפגע בעדי פרץ, במסגרת חקירה מקיפה שבה נעצרו עוד ארבעה חשודים. על פי החשד, עבריינים ירו אחד על השני באזור, כשאחד הכדורים פגע בפרץ.
ב-9 באוגוסט פרץ בת ה-37 נורתה בראשה בעת שנסעה ברכבה, בדרך לקרובי משפחתה, עם בתה בת ה-4 ברחוב הנביאים ונפצעה באורח קשה. היא איבדה שליטה על הרכב, עלתה על המדרכה ונעצרה בתוך גינה ציבורית. בהמשך פונתה לבית החולים במצב קשה מאוד, כל זאת לעיני ילדתה הקטנה המבועתת, שלא נפגעה.
המשטרה מייחסת לחמשת החשודים, תושבי חולון ובת ים בשנות ה-30 לחייהם, חשד למעורבות בניסיון רצח. זאת למרות שעל פי המשטרה פרץ נפגעה מהירי על רקע סכסוך מקומי בעת שנקלעה לאזור ונפגעה בשוגג.
לקריאה נוספת

מזכיר המדינה לשעבר קולין פאוול מת מסיבוכים של קורונה

מזכיר המדינה לשעבר של ארצות הברית קולין פאוול, שכיהן כראש המטות המשולבים במלחמת המפרץ הראשונה, מת מסיבוכים של קורונה. בן 84 היה במותו. פאוול היה האדם השחור הראשון שהתמנה לראש המטות המשולבים של ארה"ב. כשסיים את תפקידו השתלב בצמרת המפלגה הרפובליקנית, ושם השתייך לאגף המתון של המפלגה ונחשב לדמות פרגמטית. בשנים 2005-2001 כיהן כמזכיר המדינה, כלומר כשר החוץ האמריקני, בממשל הנשיא הרפובליקני ג'ורג' בוש הבן.
פאוול היה אחד האישים הבולטים ביותר בציבוריות האמריקנית מקרב הקהילה השחורה. הוא נפצע במלחמת וייטנאם, שימש כיועץ לביטחון לאומי בשנים 1989-1987 תחת הנשיא הרפובליקני רונלד רייגן, וכאמור הוביל את הצבא האמריקני למלחמה בעיראק אחרי פלישתו של סדאם חוסיין לכוויית. ב-1996 שקל להתמודד בפריימריז הרפובליקניים לנשיאות בניסיון להפוך לנשיא השחור הראשון בתולדות ארה"ב, אך לבסוף ויתר בשל החשש של רעייתו אלמה לביטחונו. בשנת 2008 התייצב מול מפלגתו הרפובליקנית והביע תמיכה דווקא במועמד הדמוקרטי לנשיאות, ברק אובמה. בהודעתה על מותו של פאוול מסרה אחר הצהריים משפחתו כי הוא קיבל את כל מנות החיסון הנדרשות נגד נגיף הקורונה.
3 צפייה בגלריה
קולין פאוול
קולין פאוול
קולין פאוול
(צילום: AP)

"פרסום קלטת הצעקות של שרה, אחרי הצנזורה, זה בהחלט היה מתוק"

בבית המשפט המחוזי בירושלים הסתיימה החקירה הנגדית של עד התביעה אבירם אלעד, שהיה ראש מחלקת החדשות ועורך ראשי באתר וואלה בזמן אירועי תיק 4000. אחרי אלעד עלתה לדוכן עדת התביעה השלישית בתיק - ראש מחלקת החדשות לשעבר באתר, מיכל קליין.
אלעד נשאל על פרסום ההקלטה מינואר 2018 שבה נשמעה שרה נתניהו צועקת על יועץ התקשורת שעיה סגל ז"ל – אירוע שהתרחש זמן מה אחרי התפוצצות הפרשה, ואחרי סיום היחסים השוחדיים-לכאורה בין בני הזוג אלוביץ' לבין נתניהו. אלעד ציין בעדות שעצם פרסום ההקלטה הראה על סיום הצנזורה בוואלה לגבי ידיעות העוסקות במשפחת נתניהו, ולכן הפרסום "היה מתוק".
ראש מחלקת החדשות לשעבר מיכל קליין סיפרה בעדותה שלמעט בנוגע למשפחת נתניהו – היה נדיר שתוכן או ידיעות הורדו מהאתר. "האירוע הראשון שאני זוכרת, היה כשהייתי רכזת כתבים או סגנית ראש מערכת לקראת בחירות 2013", אמרה. "העלנו בדסק ידיעה על דו"ח העוני ותגובות והייתה כותרת ראשית בסגנון 'נתניהו עיוור לעוני'. זמן קצר אחר כך ניגשו לראש הדסק ואמרו לו שזה צריך לרדת. לדעתי היה זה ינון מגל ואדם נוסף".
לקריאה נוספת

המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
היום נמשכה מגמת ההתקררות, כשבירושלים הטמפרטורות היו בין 23 ל-24 ביום ויצנחו לבין 14 ל-15 בלילה. בהמשך השבוע יהיה הרבה פחות חם, ואפילו קריר בהרים. כל יום קיים סיכוי לגשם מקומי בצפון ובמרכז. מיום חמישי הטמפרטורות שוב יעלו, ומגמת ההתחממות תימשך גם בסוף השבוע.
קרוב ל-3,850,000 ישראלים קיבלו את מנת החיסון השלישית. קבוצת הגיל שבה שיעור המתחסנים הוא הגבוה ביותר היא 70 עד 79 – שם 81.9% מהישראלים קיבלו את מנת הבוסטר. לעומת זאת, בקבוצת הגיל 16 עד 19 רק 30% קיבלו את מנת החיסון השלישית.
עוד עולה מהנתונים של משרד הבריאות כי בקרב הישראלים שבנות ה-20 לחייהם – 44.2% מחוסנים בשלוש מנות וכך גם קצת יותר מ-50% בקרב בני 30 עד 39. בקבוצת הגיל 40 עד 49 קרוב ל-60% מחוסנים בשלוש מנות וכך גם כ-67% בקבוצת הגיל 50 עד 59. עוד עולה מהנתונים כי קרוב ל-76% מהישראלים שבשנות ה-60 לחייהם קיבלו את מנת הדחף.
בקבוצת הגיל 80 עד 89 – 79% מהישראלים קיבלו שלוש מנות חיסון ואילו בקרב בני 90 ומעלה שיעור המתחסנים במנת הדחף נמוך באופן משמעותי והוא עומד על 69.8%.
נביעות. חברת נביעות הודיעה אמש על חשד להימצאות חיידק מסוג פסאודומונס אארוגינוזה בחלק מבקבוקי חצי ליטר מים שהיא מייצרת. בשל החשד, אשר נבע לטענת החברה מתקלה טכנית, היא פעלה לאיסוף המוצרים מהחנויות וצרכנים מתבקשים שלא לצרוך את המוצר.
מורן אזולאי ואיתמר אייכנר מנתחים את ההצלחות, ההפתעות, הכישלונות והמבוכות של שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד. הכותרת, הפודקאסט היומי.
מתכננים לטוס לחו"ל? בדקנו כמה עולה בדיקת קורונה בכל מקום.
התרגלתם לחניה חינם בעיר מגוריכם? שכחו מזה. ועדות הכנסת אישרו שורת רפורמות הנוגעות לענייני תעבורה.