הפרויקטור: לא יכול לומר שההתפרצות בשליטה

בישיבה בין ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי מערכת הבריאות הוחלט לדחות בחודש כניסת תיירים לישראל. על פי התוכנית המקורית, ב-1 ביולי היו יכולים להגיע לישראל תיירים מרשימת מדינות ירוקות מוגדרת - אבל בישיבה שהסתיימה אחר הצהריים הוחלט לדחות זאת ל-1 באוגוסט. עוד נקבע כי תוטל חובת עטיית מסכות רק אם ממוצע הנדבקים היומי בשבוע הקרוב יעמוד על 100.
אלו כל ההחלטות שהתקבלו בדיון: יחל מאמץ הסברתי לחסן בני 12 ומעלה; תחודש הפעילות של מערך קטיעת שרשראות הדבקה בשיתוף הרשויות המקומיות; אם ייחצה ממוצע 100 הנדבקים ביום למשך שבוע, תוחל חובת עטיית מסיכה בחללים סגורים. בשלב זה, המלצת גורמי המקצוע לאזרחי ישראל היא לשוב לעטיית מסיכות; יחל ממחר קמפיין הסברה להגברת מאמץ החיסונים והקפדה על חובת הבידוד; תגובש תוכנית להגברת האכיפה כלפי חולים מאומתים שיפרו בידוד; תוכנית "מגן אבות" תוחזר לפעילות, היקף הבדיקות יוגדל ל-10,000 ביום; היקף בדיקות הקורונה יוגדל; גם ביתר מעברי הגבול, כמו בנתב"ג, תהיה חובת עטיית מסכות.
בערב אמר פרופסור חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, כי "אנחנו לא חוזרים לעטיית מסכות בחללים פתוחים, אך בחללים סגורים הרחבנו את הצו המורה על עטיית מסכות". הוא ציין כי ההתפרצויות בבנימינה ובמודיעין החלו מתושבים שחזרו מחו"ל והדביקו ילדים". הפרויקטור, פרופסור נחמן אש, אמר: "אני לא יכול עדיין לומר שהתפרצות הקורונה נמצאת בשליטה".
1 צפייה בגלריה
מיה שאלתיאל מרחובות ואלה מחלב משדה חמד טסות לקפריסין
מיה שאלתיאל מרחובות ואלה מחלב משדה חמד טסות לקפריסין
מיה מרחובות ואלה משדה חמד ן
(צילום: רועי רובינשטיין. למצולמות אין קשר לכתבה)


פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר איגוד רופאי הילדים בישראל מדבר על חשיבות החיסון ותופעות הלוואי
(צילום: ירון ברנר)
לקריאה נוספת

עשרות התחזו לתלמידי ישיבה ונכנסו לישראל במרמה

כתבנו לענייני דתות קובי נחשוני חשף היום כי חרדים מניו-יורק ניסו להנפיק ויזת סטודנט תוך הצגת מסמכים כוזבים, על מנת להשתתף בחתונה בארץ, כאשר בין המוצגים כתלמידי מוסד לנערים - היו גברים בני 50 ואף נשים. איגוד בני הישיבות, בסיוע עסקן אמריקני, גילה את התרמית, דיווח עליה והביא לפסילת הבקשות, אך המתחזים הצליחו לעבור בנתב"ג בנימוקים הומניטאריים - דרך קונסוליה אחרת.
במשרד החוץ הודו עם פרסום הידיעה כי לא ברור כיצד ניתן ההיתר המיוחד למי שנתפסו זה עתה מרמים בנושא זה, וגם לא איך הם עלו על טיסה בארה"ב עם מסמך שהונפק בבלגיה - והדבר נמצא בתחקיר. לאחר מכן נודע כי על אף שכוונתם הייתה ידועה לפני יציאתם מניו-יורק, בשעה שבידיהם כבר נמצא האישור ההומניטרי, ורשות האוכלוסין וההגירה הכירה את שמותיהם ופרטיהם האישיים - זו לא דאגה למנוע את מעברם בשדה התעופה באמצעות משטרת הגבולות.
לקריאה נוספת

עימות בין סער לגנץ על ועדת חקירה לצוללות

שניים מהשרים הבכירים בממשלה, בעימות ראשון מאז הקמתה, לפני פחות משבועיים. שר הביטחון הודיע כי העביר טיוטת הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות, שר המשפטים הגיב: "לא קיבלנו". גנץ ענה: "שלחתי אתמול ב-16:46". סער תקף: "הוצאת הודעה לתקשורת לפני קיום דיון - לא מקצועי ולא מקובל".
לקריאה נוספת

מחר יתקיים טקס הסיום של קורס טיס מספר 182 בבסיס חצרים. את הקורס יסיימו 39 חניכים, 35 גברים וארבע נשים. המסדר יתקיים בסימן 40 שנה למבצע השמדת הכור הגרעיני בעיראק.
מחר תורגש עלייה בטמפרטורות והכבדה בעומס החום. גם בסוף השבוע יתחמם, והים יהיה יחסית רגוע.
ברשות הפלסטינית "שיטחו" מעט את עקומת התחלואה בקורונה. מתחילת החודש ועד אתמול אובחנו בשטחי הרשות כ-4,650 חיוביים לנגיף (ממוצע של 212 חיוביים ביממה), לעומת כ-11,900 במאי (ממוצע של 383 מאומתים ביום) וכ-54 אלף באפריל (ממוצע של 1,803 ביום).
גם במספר המתים חלה התמתנות ומתחילת החודש מתו ברשות הפלסטינית 54 חולי קורונה, לעומת כ-250 במאי ו-584 באפריל.
בסך הכול מתחילת המגפה אובחנו בשטחי הרשות הפלסטינית מעל 313 אלף חיוביים לנגיף, 3,555 מתוכם מתו. שיעור התמותה ברשות מקרב כלל חולי הקורונה עומד 1.13% - כלומר אחד מכל 88 חולים מת. לשם השוואה, בישראל שיעור התמותה נמוך יותר והוא עומד על 0.76% - כלומר אחד מכל 131 מאומתים לקורונה בישראל – מת.
יאיר פינס, שימונה על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט לתפקיד מנכ"ל משרדו. פינס בן ה-41 ממלא היום את תפקיד מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון. "פינס הוא אדם מוכשר וערכי עם ניסיון רב שנים במגזר הציבורי", ציין בנט בהודעה על המינוי. פינס החל דרכו באגף התקציבים שבמשרד האוצר ובהמשך שימש כמשנה למנהל רשות מקרקעי ישראל. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות, ותואר שני במשפטים.
הנזלת, הריטלין וההורים הבעייתיים: מה הגננת באמת חושבת עליכם ועל הילדים שלכם?
התליין מטהרן: מי אתה, איברהים ראיסי? כתבנו לענייני העולם הערבי ליעד אוסמו על העבר והעתיד שלו. הכותרת, הפודקאסט היומי.
דיסקית שנמצאה בחוף הוחזרה לבעליה אחרי 47 שנים.
הדיסקית שאבדה בצבא הוחזרה לבעליה אחרי 47 שנה
(צילום: שמיר אלבז, ירון ברנר)
טרנטינו בריאיון לג'ימי קימל על ישראל: "אם כבר להיתקע בקורונה אז לפחות במדינה שהתמודדה עם המגפה הכי טוב".