אחרי איומי חמאס ואזהרות לפיד: השר בן גביר עלה להר הבית

אמנם השר לביטחון המדינה, איתמר בן גביר, אמר במספר הזדמנויות כי יעלה להר הבית, אך איש לא צפה שזה יקרה היום לפנות בוקר. חרף אזהרות חמאס, המשטרה, כמו גם השב"כ, אישרה את עלייתו של בן גביר להר בשעות הבוקר המוקדמות כשהוא מלווה בעשרות אנשי ביטחון. הביקור עבר ללא אירועים חריגים אך זכה לגינויים הן מצד חברי האופוזיציה והן מצד מדינות רבות בעולם.
בן גביר אמר: "הממשלה שלנו לא תיכנע לאיומי החמאס. הר הבית הוא המקום החשוב ביותר לעם ישראל, ואנחנו שומרים על חופש התנועה למוסלמים ולנוצרים אבל גם יהודים יעלו להר ומי שמאיים צריך לטפל בו ביד ברזל". גורם בלשכת ראש הממשלה התייחס לדברים ומסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו מחויב לשמור בקפדנות ללא שינוי על הסטטוס קוו בהר הבית, לא ניכנע לתכתיבים של חמאס".
כעת לא ברור האם תהיה תגובה מהצד השני. באם ינקטו בטילים על שטח ישראל, ייתכן שניקלע למערכה שספק אם מי מהצדדים מעוניין בה. הבלגה עלולה להיתפס על ידם כחולשה וניצחון ולכן לא ניתן לדעת לדעת מה יהיה.
עליית בן גביר גם ליבתה מחלוקת פנים-דתית עתיקה ביחס למעשה. פרשננו קובי נחשוני מסביר כי ההלכה אוסרת כניסה כיום למקום בו עמד בית המקדש, ובין הפוסקים חלוקות הדעות לגבי משמעות דין זה. לפי השיטה השמרנית המחמירה, בה אוחזת גם הרבנות הראשית, מיקומו ההיסטורי המדויק של הבית אינו ידוע, וממילא יש להימנע מכניסה להר כולו. לעומת זאת, עם השנים התבססה דעה נגדית מתירנית, לפיה ניתן לסמוך על מחקרים ארכיאולוגיים שהצביעו על מקום המקדש וממילא לצמצם את האזור האסור. זהו גם ההסבר לכך שיהודים שומרי מצוות העולים להר עושים זאת תחת תנאים מגבילים ומקפידים לצעוד רק בנתיב המקיף את הרחבה המרכזית בו, שמבחינתם נחשב "בטוח" מבחינה הלכתית, ואינם מתקרבים אל כיפת הסלע.
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר הר הבית
איתמר בן גביר הר הבית
בן גביר בהר הבית

לקריאה נוספת

סיפורי היום

לוחם צה"ל, רב"ט ברוך כברתה (19) מפתח תקווה, נהרג ככל הנראה מפליטת כדור: נעצר חשוד במשחק בנשק לעיני חיילים.
שנה וחצי אחרי ש-26 נשים התלוננו נגדו: שי אביטל הועלה על מטוס בדרך לארץ ועם נחיתתו הועבר לחקירה.
מתאם השבויים והנעדרים קיבל שכר של מנכ"ל בלי נוהל שמגדיר את הסמכויות, אחת המשפחות טענה שהפגישות איתו "ריקות מתוכן", ומאז 2014 לא התקיים דיון על מסקנות הוועדה בנושא - היום פורסם דוח מבקר המדינה בנושא.
משאית פגעה באוטובוס בכביש 1, שבו היו תלמידי בית ספר מאבן יהודה בדרכם לטיול בירושלים: בת 10 במצב קשה מאוד, 32 ילדים נפצעו קל.
2 צפייה בגלריה
שי אביטל
שי אביטל
שי אביטל
(צילום: לירן לוי)
וענק הכדורגל פלה, שהלך לעולמו בשבוע שעבר, הובא למנוחות בנוכחות משפחתו וחברים קרובים.

מה צפוי מחר

היועמ"שית הודיעה רשמית: לא אגן על עמדת נתניהו למנות את דרעי לשר. על בהרב-מיארה להודיע עד מחר ב-13:00 לבית המשפט העליון את החלטתה במלואה. ראש הממשלה הגיש אחר הצהריים את תגובתו לעתירה לבג"ץ נגד מינוי דרעי לשר. נתניהו טוען בין היתר כי "אין מקום להתערבות תקדימית וחריגה של בית משפט בחקיקת חוקי יסוד, בית המשפט נעדר סמכות להורות על ביטול חוקי יסוד". עמדת היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד שגית אפיק, לעניין העתירות סביב "חוק דרעי" היא כי יש לדחות את העתירות בעניין החוק.

התחזית

מחר הרוח המזרחית תיחלש, הטמפרטורות יירדו, וייתכן גשם מקומי. בחמישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית וקריר.

מה חיפשו היום בגוגל?

צום עשרה בטבת. היום לפני כאלפיים ושש מאות שנה, החל נבוכדנצר מלך בבל במצור על ירושלים – אירוע שהסתיים בחורבן העיר, ובתוכה גם בית המקדש הראשון, ובמיטוט ממלכת יהודה.הטלת המצור מצוינת עד היום ביום אבל, שבו רבבות יהודים ברחבי העולם מתענים וצמים, לא אוכלים ולא שותים. בניגוד לצומות החמורים, יום כיפור ותשעה באב, בעשרה בטבת מותר להתקלח – וגם לנעול נעלי עור ולקיים יחסי אישות.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

ההחלטה הראשונה של שר האוצר החדש הייתה להורות על ביטול המס על משקאות ממותקים. מס שנתפס בחברה החרדית מהרגע הראשון כגזרה אישית. מה הסיבות לתחושות הרדיפה בקרב החרדים? הכותרת.
המונה טועם הלך לאכול בעזרא ובניו שיפוד ב-11 שקל.
"העלו מחירים, אבל מגיע לשיפודי עזרא ובניו כל שקל"
(צילום: משי בן עמי)
הכירו את WiFi 7: הדור הבא של האינטרנט האלחוטי.
הישראלים התאהבו בדובאי, אבל למה בעצם תיירים מהאמירויות לא מגיעים לישראל?
ו"ארון המתים הירוק", שנשדד ממצרים, הוחזר מארה"ב.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?