שתף קטע נבחר

חלוץ: עדיף שצה"ל ישהה בציר פילדלפי

כך אמר הרמטכ"ל בדיון בוועדת חוץ וביטחון. עם זאת, לדבריו, "עדיין לא התקבלה כל החלטה בעניין". ח"כ סילבן שלום קרא לרמטכ"ל לפתוח במבצע צבאי בציר

הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, התייחס היום (ג') בדיון בוועדת חוץ וביטחון לשהות ב"ציר פילדלפי" בגבול שבין רצועת עזה למצרים, ואמר כי "עדיפה שהות צה"ל בציר על פני אי שהות, אולם לא התקבלה כל החלטה בעניין".

 

חבר הכנסת סילבן שלום (ליכוד) אמר לרמטכ"ל בדיון כי יש לפתוח במבצע צבאי בציר פילדלפי וכי על צה"ל לקבוע את משך אורכו.

 

מוקדם יותר אמר שר הביטחון, עמיר פרץ, במהלך ביקור בחטיבה הדרומית של אוגדת עזה: "לא נאפשר לרצועת עזה להפוך לדרום לבנון ונעשה כל פעולה שתמנע את התעצמות אירגוני הטרור".

 

לדבריו, "הפעולות שלנו לא יהיו פעולות ראווה כפועל יוצא של לחץ ציבורי או על מנת לרצות דעת קהל", אמר פרץ. הוא הוסיף כי התהליך המדיני נמצא במצב קשה ביותר בגלל העימותים הפנימיים ברשות הפלסטינית".

 

בתחילת השבוע קראו שרים בישיבת הממשלה "לחזור לציר פילדלפי". סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת, אלי ישי (ש"ס), אמר כי יש להשתלט מחדש על הציר. לדבריו, "אין ספק שבעזה צריך לעשות מעשה ולא להתמהמה. ההתמהמהות מסוכנת. אמנם לא נכון להכריז הכרזות, אבל צריך לקיים דיון בשביעייה או בקבינט, ולא לחשוב בכל מטח קסאמים מה לעשות. עוד לפני החזרת ציר פילדלפי אמרתי שזהו פתח לגיהנום. צריך למצוא נוסחה להשתלטות מחודשת עליו".

 

גם שר התיירות, יצחק הרצוג, התייחס לנושא ואמר: "אין ספק שהמצב מחמיר ומחייב התייחסות מאד משמעותית ומדוייקת מצד ישראל. ההתרברבות של הנהגת החמאס תעלה לה ביוקר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים צח
הרמטכ"ל בוועדה
צילום: חיים צח
מומלצים