בנט בדיון על החינוך: לאפשר למידה רציפה, אחרת גדל דור של זומבים; צריך פיילוט לשבועיים

ראש הממשלה כינס היום דיון בנושא החזרה ללימודים. בנט אמר בדיון כי הוא רוצה "מתווה חינוך בהיר" שיהיה מובן לכל הורה - והזהיר מפני קטיעת הרצף הלימודי לתלמידים. "אנחנו צריכים לאפשר למידה רציפה", אמר, "אחרת אנחנו מגדלים פה דור של זומבים". "הגזרה צריכה להיות כזאת שהציבור יכול לעמוד בה. אם אנחנו משביתים את ההורים מעבודה ואת הילדים מלימודים והתחושה היא של רולטה רוסית - לא עשינו בזה כלום".
בדיון ביקשו שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון ויו"ר השלטון המקומי חיים ביבס להקדים את מתווה צמצום הבידודים שתוכנן לאמצע אוקטובר - למיד אחרי החגים. בנט ענה שישקול להקדים זאת ככל הניתן, אך לא מיד אחרי החגים.
בנט הוסיף כי "הכי קל זה לסגור את כולם ולהטיל גזרות על הציבור. אני רוצה להיצמד לניהול סיכונים מחושב ולא להיסטריות. מי שרוצה כל הזמן לסגור ולהטיל הגבלות - גוזר עלינו לחיות את 2020 לנצח, או לפחות בעתיד הנראה לעין".

3 צפייה בגלריה
(צילום: זהר שחר)


לקריאה נוספת

תושב יפו נעצר: איים על עוברי אורח בטיילת של תל אביב עם נשק

בן 22 מיפו נעצר בטיילת של תל אביב לאחר שלפי החשד הסתובב ברחוב הרברט סמואל ואיים על עוברי האורח עם נשק.
במשטרה ציינו כי שוטרי תחנת לב תל אביב הגיעו למקום במהירות, עצרו אותו ותפסו את הנשק. נסיבות האירוע נבדקות. צעיר תושב לוד שנאבק בחשוד לפני הגעת הכוחות נפצע באורח קל.

גבר איים על עוברים ושבים עם נשק בטיילת תל אביב
(צילום: חדשות בטחון שדה, אבי שטרית, TPS, תיעוד מבצעי מד"א)


3 צפייה בגלריה
גבר איים על עוברים ושבים עם נשק בטיילת תל אביב
גבר איים על עוברים ושבים עם נשק בטיילת תל אביב
גבר איים על עוברים ושבים עם נשק בטיילת תל אביב


בלי נציג מהממשלה: מאות בהלוויית השר לשעבר אבוחצירא

מאות ליוו בצהריים את השר וחבר הכנסת לשעבר אהרון אבוחצירא, שנפטר שלשום בביתו בגיל 82 ונטמן בבית העלמין הישן ברמלה לצד אביו, האדמו"ר רבי יצחק אבוחצירא, הבאבא חאקי. למרות העובדה שכיהן כשר בממשלה במשך שנים - אף שר מהממשלה הנוכחית לא הגיע להלווייתו כדי לחלוק לו כבוד אחרון. בין הנוכחים בהלוויה היו יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, כמו גם ח"כ אוריאל בוסו, אחיינו של אבוחצירא. גם חבר הכנסת לשעבר מאיר שטרית ואיש העסקים דוד אפל השתתפו בהלוויה.
דרעי, שבעבר טען כי אבוחצירא היה הרוח החיה מאחורי הולדת ש"ס, ספד לשר לשעבר וסיפר לנוכחים כמה קשה היה ליהודי מרוקו במולדתם. "אתה נתת את האומץ הראשון להרים את נס המהפכה, עשית כל כך הרבה במשך עשרות שנים", אמר דרעי. "אין לי ספק שרוח המהפכה הייתה חשובה להקמת התנועה. אחרי שעזבת רשמית היית לנו ליועץ ולחבר לעצה, בכל עת ובכל שעה. לא אמרת לעולם 'לא'".
אבוחצירא נולד במרוקו בשנת 1938 ועלה לישראל כעבור 11 שנה. הוא התחנך בישיבה ולאחר מכן למד באוניברסיטת בר אילן ובסמינר למורים. בשנת 1969 נבחר למועצת העיר רמלה ובשנים 1977-1972 כיהן כראש העיר. לאחר שסיים את כהונתו נבחר לחבר הכנסת מטעם המפד"ל בכנסת ה-8, ובכנסת ה-9 כיהן כשר הדתות. בשנת 1981 הקים את מפלגת תמ"י (תנועת מסורת ישראל) ונבחר מטעמה לכנסת ה-10. הוא כיהן כשר הקליטה וכשר העבודה והרווחה, אך נאלץ להתפטר בשנת 1982 לאחר שהורשע בדין על עבירה פלילית וריצה עבודות שירות. בשנת 1988 הצטרף כחבר למפלגת הליכוד.

מאות ליוו בצהריים את השר וחבר הכנסת לשעבר אהרון אבוחצירא למנוחת עולמים בבית העלמין בעיר רמלה
(צילום: ניצן דרור)

3 צפייה בגלריה
אהרון אבוחצירא
אהרון אבוחצירא
אהרון אבוחצירא
(באדיבות המשפחה)
לקריאה נוספת

קופות החולים יחלו מחר בטיפול בתרופה רג'נרון לחולי קורונה הנמצאים בסיכון גבוה למחלה קשה ולמוות. בין ההתוויות שקבע משרד הבריאות לסיכון גבוה – גם לא מתחסנים. חשיפת "ידיעות אחרונות" ו-ynet הובילה בין השאר לרכישת התרופות ולהתחלת הטיפול.
הקיץ הסתיים באופן רשמי היום, היום הראשון של חול המועד סוכות, ומזג האוויר היה חם בכל אזורי הארץ. מחר, יום השוויון – היום הראשון של הסתיו, הטמפרטורות יירדו ומזג האוויר יהיה נוח יותר. יום שישי יהיה הנעים ביותר מאז תחילת הקיץ, ותחול ירידה מורגשת בטמפרטורות.
כ-697 אלף אמריקנים מתו כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה, מאז פרוץ המגפה לפני פחות משנתיים. מדובר במספר גבוה יותר מהקורבנות האמריקנים שמתו כתוצאה ממגפת השפעת הספרדית, לפני כמה 100 שנה. אז מתו כ-675 אלף מתושבי ארצות הברית. כך פורסם אתמול במדינה. עם זאת, יש לזכור כי בתקופה השפעת הספרדית חיו בארה"ב כ-106 מיליון בני אדם, לעומת כ-330 מיליון כיום.
בארצות הברית אובחנו עד כה למעלה מ-43.2 מיליון חיוביים לקורונה. מדובר במספר החיוביים הגבוה ביותר בעולם וגם מספר המתים כתוצאה מהמגפה הוא הגבוה ביותר.
במדינת קליפורניה מתו יותר מ-68 אלף חולי קורונה, בטקסס קרוב ל-63 אלף, בפלורידה כ-52 אלף ובמדינת ניו יורק כ-55,500.
לפי הנתונים באתר worldometers המגפה לא פסחה גם על הצבא האמריקני, שם יותר מ-361 אלף חיילים נדבקו ו-473 מתוכם מתו.
אריק אלפסי. מאמן הכדורסל אריק אלפסי נפטר היום והוא בן 49 בלבד. בשבועות האחרונים נלחם במחלת הקורונה ואושפז בבית החולים איכילוב בתל אביב. הערב במפגש בין מכבי תל אביב ומכבי ראשון לציון במסגרת רבע גמר גביע ווינר, יכובד זכרו של המאמן בדקת מחיאות כפיים ושחקני הקבוצות יענדו סרטים שחורים.
אחראית משמרת הפרה בידוד - והגיעה לעבוד במסעדה: תיעוד מאכיפת ההנחיות.
(צילום: דוברות המשטרה)
בן 10 גילה מאובן של פינגווין ענק.
ו"הברבור האנושי" נפצעה בהתנגשות אווירית, שותפה נהרג.
סשה דנץ' אתגר הקפת בריטניה מצנח ממונע