ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון התנצל על תקרית אלהרר

שרת האנרגיה קארין אלהרר הגיעה הבוקר עם ראש הממשלה נפתלי בנט למתחם ועידת האקלים של האו"ם בגלזגו. בבריטניה התנצלו אחרי המקרה בו לא היתה נגישות למקום והשרה לא נכנסה לכנס, וגם היום ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר בפגישתו עם ראש המשלה בנט. "הבנתי שהיה בלבול עם ההתנהלות אתמול. אני מאוד מתנצל על כך". עם זאת, אחד משריו של ג'ונסון האשים היום דווקא את ישראל בפרשת אלהרר. כלי התקשורת בעולם בכלל ובבריטניה בפרט הקדישו תשומת לב רבה למקרה, ומתחו ביקורת על המארגנים
בנט נפגש גם עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי. "אתה אחד האנשים הפופולריים במדינה, בוא ותצטרף למפלגה שלי", צחק בנט בעת שלחץ ידיים למנהיג המדינה השנייה בגודלה בעולם מבחינת אוכלוסייה. מודי אמר לבנט שהוא מזמין אותו להודו לרגל ציון 30 שנה ליחסים בין המדינות בשנה הבאה, כשבוע אחרי ביקור שר החוץ ההודי בישראל.
בהמשך היה בנט לראש הממשלה הישראלי הראשון שנפגש עם יורש העצר של בחריין, סלמאן בן חמד אאל ח'ליפה - שנה אחרי שבחריין הייתה השנייה אחרי איחוד האמירויות שהצטרפה להסכמי אברהם. פגישתו הבאה הייתה עם מייסד מיקרוסופט ביל גייטס, ולאותה פגישה התלוותה אלהרר. לאחר מכן נפגש בנט גם עם מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג. זוהי פגישתו הראשונה של מזכ"ל נאטו הנוכחי עם ראש ממשלה ישראלי מאז כניסתו לתפקיד ב-2014.
2 צפייה בגלריה
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון עם ראש הממשלה נפתלי בנט וקארין אלהרר בוועידת האקלים בגלזגו
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון עם ראש הממשלה נפתלי בנט וקארין אלהרר בוועידת האקלים בגלזגו
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון עם ראש הממשלה נפתלי בנט וקארין אלהרר בוועידת האקלים בגלזגו
(צילום: AP)

נפתלי בנט וקארין אלהרר הגיעו למתחם ועידת האקלים של האו"ם

לקריאה נוספת

אלוף צה"ל ינכח בכל טקס אזכרה ממלכתי

טקס האזכרה הממלכתי השנתי לחללי מבצע קדש, בציון 65 שנים למבצע, התקיים היום בהר הרצל בירושלים בהשתתפו הנשיא, שרים, שופט מבית המשפט העליון ובכירים רבים נוספים - אך ללא אף נציג מצה"ל. בעקבות חשיפת ynet בעניין, שר הביטחון בני גנץ הנחה את הרמטכ"ל כי מעתה ישתתף בכל טקס אזכרה דומה קצין צה"ל בדרגת אלוף לפחות.
לטקס - שאליו הוזמנו גם הרמטכ"ל ושאר האלופים - נשלח קצין בדרגת תת-אלוף, אולם הוא לא הגיע. לכן, ברגע האחרון נאלץ המזכיר הצבאי של נשיא המדינה יצחק הרצוג להניח את הזר במקומו. יו"ר יד לבנים, אלי בן שם, זעם על כך בשם המשפחות השכולות - שכן זו הפעם השנייה בתוך שלושה חודשים שלא מגיע נציג צהל לטקס אזכרה ממלכתי. בפעם הקודמת היה זה בטקס לציון מלחמת לבנון השנייה, אז נעדר מהטקס ברגע האחרון האלוף יואל סטריק.

עבאס חושף את המו"מ עם נתניהו: "אמר לי - רק אני יכול להכיר ביישובים בנגב"

יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס, שעומד לקראת אישור התקציב מול מתקפה חריפה מצד הליכוד, חשף הבוקר כמה מהמהלכים שניהלה מולו בעבר מפלגתו של יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו. "אותם גורמים בליכוד שהיום מסיתים נגדנו ומעלים האשמות שווא שאנחנו מחוברים לחמאס ותומכי טרור, ידעו על כל הפעילות שלנו בעמותות כשניהלנו איתם משא ומתן", אמר. עבאס הכחיש כל קשר עם חמאס, וטען מנגד כי העמותה שהוזכרה בתחקיר פועלת עבור סיוע הומניטרי בלבד. אבל בליכוד המשיכו לתקוף בטענה שרע"מ אכן מקיימת קשרים עם חמאס
"כל המסע הזה של דה-לגיטימציה ושל הסתה נגד רע"מ בא במטרה אחת - לסכל את המהלך של העברת תקציב המדינה", אמר וחשף את המשא ומתן שקיים עם הליכוד כבר ב-2019. "הם יוצאים מגדרם כדי להוכיח שהם לא היו שם, שאנחנו תומכי טרור ושאנחנו מנסים להשתמש בתקציבים לכספים לא ראויים". "למה שלח אלינו את מנכ"ל משרדו ואת מזכיר ממשלתו צחי ברוורמן? לפני שנתיים הוא שלח גם את איש סודו נתן אשל לכפר קאסם לשבת איתנו. נתן אשל גם כתב מאמרים על אודות כך ש'הפתרון הוא בערביי ישראל'".
בתשובה לשאלה מה הבטיחו לו נתניהו ואנשיו, אמר עבאס: "כל מה שקיבלנו היום מהממשלה, קיבלנו מהליכוד ומעבר לזה. הוא תמיד היה אומר לי כדי לשכנע אותי 'רק אני יכול לבטל את חוק קמיניץ', 'רק אני יכול להכיר ביישובים בנגב', 'רק אני יכול לקבל אחריות'. זה נכון כאשר הוא ראש ממשלה וכשיש ממשלת ימין אין לו התנגדות למהלכים האלו ואז קל לו לקבל החלטות". מהליכוד נמסר כי לא היו דברים מעולם: "דחינו את הדרישה התקציבית של רע״מ והבהרנו שנסכים להעביר תקציבים למטרות מוסכמות".
מנסור עבאס: כל מה שקיבלנו מהממשלה, קיבלנו גם מהליכוד ומעבר
(צילום: משה מזרחי, משי בן עמי)

לקריאה נוספת

אסון עברונה: כתב אישום הוגש נגד קצא"א ו-4 בעלי תפקידים בחברה

כתב אישום הוגש נגד חברת קצא"א וארבעה בעלי תפקידים בחברה בעבר ובהווה, בגין אחריותם לאירוע דליפת נפט בהיקף נרחב בשמורת עברונה וזיהום שנגרם כתוצאה מכך. על הכוונה להגיש כתב אישום פרסמה לראשונה כתבת איכות הסביבה אילנה קוריאל. האישום הוגש על ידי המחלקה להנחיית התובעים מוסמכי היועץ המשפטי לממשלה בפרקליטות המדינה לבית המשפט השלום בבאר שבע.
בדצמבר 2014 דלפו כ-5 מיליון ליטרים של נפט גולמי מקו הצינור של חברת קצא"א לעבר שמורת ערבת עברונה וזיהום כבד נגרם במקום. בכתב האישום נכתב כי הנאשמים נושאים, כל אחד לפי חלקו, באחריות למחדלים ולכשלים אשר גרמו לפגיעה אקולוגית מהגדולות שאירעו במדינה.

2 צפייה בגלריה
(צילום: מאיר אוחיון)


מחר יישמעו אזעקות ברחבי הארץ כחלק מתרגיל.
בשעות הערב צפויות להתחיל הצבעות על ההסתייגויות הרבות לתקציב המדינה - שיסתיימו ככל הנראה רק בחמישי או שישי.
המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
בימים הקרובים יהיו פחות עננים, הטמפרטורות יעלו ויהיה חם מהרגיל. אין סימנים למערכת גשם חורפית בימים הקרובים.
44,985 ישראלים אובחנו בחודש אוקטובר כחיוביים לקורונה. מדובר ביותר מ-1,450 מאומתים ביום.
ב-15 הימים הראשונים של החודש אובחנו 31,846 ישראלים (2,123 בממוצע ליום) כחיוביים לנגיף ומ-16 לחודש ועד יום ראשון אובחנו 13,139 (ממוצע של 821). כלומר מספר המאומתים היומי הממוצע במחצית הראשונה של החודש היה גבוה פי יותר מ-2.5 מהמחצית השנייה.
מאז 21 באוקטובר מספר המאומתים היומי הוא פחות מ-1,000, לאחר יותר מחודשיים שבהם מספר המאומתים היומי היה גבוה מ-1,000.
גל אוחובסקי. אתמול פורסם ב"כאן" תחקיר בו סיפרו שני גברים שנפגשו עם העיתונאי ויוצר הקולנוע והוא כפה את עצמו עליהם כשנפגש איתם - ואף פעל באלימות. אחרי שהמשטרה פתחה היום בבדיקת הטענות, אוחובסקי הגיב היום: "לא ניסיתי מעולם לכפות עצמי על איש - ואעמוד בכל בדיקת פוליגרף שתבדוק זאת".
הטענות נגד גל אוחובסקי: ריאיון עם איציק יושע ומור נהרי
(צילום: משי בן עמי)

כולם מדברים על גל התייקרויות וכבר אפשר להרגיש אותו, אבל מה עומד מאחוריו? עם עורך הכלכלה של ynet צחי שדה הבנו למה זו לא גזירת גורל - הכותרת, הפודקאסט היומי.
קריסת האימפריה: 10 סיפורים על נפילתה של ברצלונה. פרויקט מיוחד.
כתב התרבות והבידור רן בוקר חשף היום כי שחקני הבימה התלוננו - והבמאי אורי פסטר הוחלף רגע אחרי תחילת החזרות. בהמשך, ארגון השחקנים יצא גם הוא נגד פסטר.
והמונה טועם אכל קוסקוס והחזיר צלחת נקייה.
המונה טועם מצא דוכן אוכל עם מחיר אחד בלבד
(צילום: משי בן עמי)