סערת מותו של עמאר אסעד, הפלסטיני בן ה-80. בתיעוד בלעדי שמפרסם כתבנו הצבאי יואב זיתון, נראית זירת האירוע ב-3:52 בלילה, דקות לפני שלוחמי נצח יהודה הלכו מהמקום. ממדוח עבד-רחמן, שתועד יושב סמוך לקשיש, שוחח עם כתבנו אליאור לוי.
3 צפייה בגלריה
התמונה האחרונה של עמאר אסעד
התמונה האחרונה של עמאר אסעד
התמונה האחרונה של עמאר אסעד
אזעקות נשמעו הלילה במרכז הארץ לאחר תקיפה בסוריה וירי טיל נ"מ ששוגר לעבר המטוסים והתפוצץ באוויר ישראל. חלקי טיל הנ"מ הסורי שחדר לישראל נפלו בכפר ליד ג'נין.
בשיחות סגורות שתוכנן הגיע לידי ynet מכחיש היועמ"ש הקודם מנדלדבליט כי אישר האזנות סתר למפגינים, למנכ"לי משרדי ממשלה ולבנו של נתניהו: "מישהו מעלה בדעתו שהייתה חקירה נגדם?".
מתנחלים, תושבי הנגב ובוגרי ישיבת הסדר הגיעו לאזור רהט והקימו "נקודת התיישבות" שאותה כינו "מעלה פולה" כשכמובן ח"כ איתמר בן גביר היה מעורב. המשטרה פינתה אותם והרסה את המבנים.
עימות בין כדורגלן העבר למתלוננת על עבירות מין: "נראה שהתיק ייגנז".
והערב נרשמה פריצת דרך גדולה בייצור אנרגיה מהיתוך גרעיני.

אסון בשכונת בבלי בת"א: שני פועלים נפלו מהקומה ה-40 במגדל ונהרגו

שני פועלים נפלו הבוקר אל מותם מגובה רב באתר בנייה בפרויקט "פארק בבלי" ברחוב הרב ניסים שבצפון תל אביב. השניים נפלו בעקבות קריסת פיגום ממוכן. המשטרה ומשרד העבודה פתחו בחקירת נסיבות תאונת העבודה הקטלנית. שני ההרוגים הם תושבי מזרח ירושלים, גאזי אבו סביתאן ואחמד אלסיאד. לאחרונה הם צולמו במגדל שבו נפלו אל מותם.
מפקח בנייה שהיה בסמוך סיפר כי ראה את השניים נופלים מפיגום: "זה היה מזעזע, מיד אני ואחד העובדים קפצנו כדי לעזור". במשרד העבודה אמרו כי מבירור פרטים ראשונים בזירה עולה כי העובדים נפלו אל מותם כתוצאה מכשל בפיגום ממוכן תלוי באתר. עוד נמסר כי נבדק האם הפועלים היו קשורים כמתחייב בעבודה בגובה. מפקחי העבודה של מינהל הבטיחות סגרו מיידית את האתר בצו בטיחות. כמו כן זומנו למקום מומחים לחקר כשלים מכניים באותו פיגום.
באתר האינטרנט של חברת הבנייה תדהר כתוב בין היתר כי "תדהר אחראית לדאוג לבטיחותם של כל עובדיה, מחויבת לפיתוח ולאכיפה של נוהלי הבטיחות ומהווה סמל ומופת לעמידה בדרישות הבטיחות". ואולם, מנתוני זרוע העבודה (לשעבר משרד העבודה) עולה כי למותם של גאזי אבו סביתאן ואחמד אלסיאד הבוקר ד') בפרויקט "פארק בבלי" בצפון תל אביב קדמו עוד שני מקרי מוות באתרי בנייה באחריות החברה.
מקבוצת תדהר נמסר בתגובה: "קבוצת תדהר מביעה כאב עמוק ומשתתפת בצערן של המשפחות. מיד עם קבלת דיווח ראשוני על התאונה הגיעו לאתר אנשי מקצוע והחלו בבדיקת פרטי התאונה המצערת. הבטיחות היא נר לרגלנו ונפעל לאלתר ללמוד את פרטי המקרה, כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".
3 צפייה בגלריה
גאזי אב סביצאן ואחמד אלסיאד שנהרגו בתאונת העבודה
גאזי אב סביצאן ואחמד אלסיאד שנהרגו בתאונת העבודה
גאזי אב סביצאן ואחמד אלסיאד שנהרגו בתאונת העבודה


שני הפועלים נפלו מהקומה ה-40 במגדל
(צילום: אבי חי, דוברות מד"א, רועי רובינשטיין)


בשל עבודות תשתית בתחנות בתל אביב צפויים החל מהערב למשך יממה שיבושים קשים בתנועת הרכבות. ב-22:00 ייסגרו תחנות האוניברסיטה, סבידור והשלום בתל אביב, ולפיכך רכבות המגיעות מצפון יעצרו בהרצליה, ורכבות מדרום יגיעו עד תחנת ההגנה.
מחר בבוקר עוד יהיה גשום מאוד. במהלך היום הגשם יילך ויפחת, וייפסק בלילה. מיום שישי ועד שלישי הטמפרטורות יעלו ולא צפוי גשם משמעותי. רק ביום שני ייתכן גשם מקומי.
מספר המאומתים לקורונה ברחבי העולם ממשיך לעלות בקצב של כ-2 מיליון מדי יום ואתמול הגיע המספר הכולל של המאומתים מאז פרוץ המגפה ל-400 מיליון מאומתים. ככל הנראה מאות אלפים מהם נדבקו יותר מפעם אחת.
ארצות הברית היא המדינה שבה אובחנו הכי הרבה מאומתים מאז פרוץ המגפה (כ-78.5 מיליון) ואחריה נמצאות הודו (42.4 מיליון), ברזיל (26.7 מיליון), צרפת (כ-21 מיליון) ובריטניה (כ-17.9 מיליון).
ישראל מדורגת במקום ה-25 בעולם והיא המדינה היחידה שבה אובחנו למעלה מ-3 מיליון מאומתים ובה מתגוררים פחות מ-10 מיליון תושבים.
יום הפיצה הבינלאומי. היום חל החג המעט מוזר הזה. קיבצנו שלושה מתכונים של שפים בשביל שתוכלו לחגוג את היום הטעים הזה גם בבית.
גלי בהרב מיארה נחתה בתפקיד אל תוך סערת המשטרה ותוכנת הריגול, אבל האתגרים שלה נוגעים לעוד שורה של נושאים נפיצים. מה על השולחן, והאם תיאורה כ"אמיצה שיודעת לחתוך" יתממש? הכותרת, הפודקאסט היומי.
סמסונג השיקה היום את סדרת הדגל החדשה שלה, גלקסי S22 הכוללת שלושה סמארטפונים חדשים - גלקסי S22, גלקסי S22 פלוס וגלקסי S22 אולטרה.
אם יש לכם מדפסת של HP אז יכול להיות שמגיע לכם פיצוי כספי.
והשמיים בבייג'ינג 2022 כחולים. איך זה קרה?

3 צפייה בגלריה
שמיים בהירים בייג'ינג 2022 אולימפיאדת החורף
שמיים בהירים בייג'ינג 2022 אולימפיאדת החורף
שמיים בהירים בייג'ינג 2022 אולימפיאדת החורף
(צילום: AFP)