הוחמרה אזהרת המסע ל-80 מדינות

בשל התגברות האיומים מצד איראן וחמאס והעלייה בגילויי האנטישמיות ובניסיונות הפגיעה ביהודים ובישראלים, המטה לביטחון לאומי החמיר ברמה אחת לרמה 2 את אזהרות המסע ל-80 מדינות בעולם, בהן בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה, ברזיל, ארגנטינה ואוסטרליה. אזהרה חמורה יותר (רמה 3) פורסמה לגבי דרום אפריקה, אריתריאה וכמה מדינות באסיה. אלו כלל השינויים באזהרות המסע. הרשימה המלאה: כל השינויים באזהרות המסע
1 צפייה בגלריה
מפת חום  - אזהרות מסע איומי טרור
מפת חום  - אזהרות מסע איומי טרור
אזהרות מסע איומי טרור

אלפים בהלוויית אל"מ אסף חממי. אימו: "התרעת, הזהרת - ואמרו שאתה רואה שחורות"

רבים חיכו היום עם דגלים בידם בצדי הדרך לשיירה מקריית-אונו לקריית-שאול בדרך להלוויית אל"מ אסף חממי, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה שנהרג במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. חממי נהרג במהלך קרב עם מחבלים ליד קיבוץ נירים.

נעצר החייל החשוד שירה למוות ביובל קסטלמן, זוהו פערים בין גרסתו לממצאים

סמ"ר (במיל') אביעד פריג'ה, החשוד בירי שהרג את יובל קסטלמן, לא היה ביחידתו בסוף השבוע ונחקר אמש תחת אזהרה במצ"ח, כמו גם הלוחם השני שירה. בהמשך נעצר פריג'ה וחקירתו צפויה להימשך היום. מחקירת מצ"ח עולה כי קסטלמן נפגע משבעה קליעים, רובם בפלג גופו העליון.
החוקרים מצאו פערים בין גרסתו הראשונית של פריג'ה בחקירה לבין הממצאים בזירה. בעקבות החקירה והממצאים שעלו עד כה הוחלט לעצור אותו ולהמשיך בחקירתו כשהוא עצור. בריאיון לערוץ 14 לאחר הפיגוע תיאר: "כשעברנו את התחנה פתאום ראינו אותם ואז ירינו בהם. אולי זה האיקס שלו בכלל. כל חיילי צה"ל מתים לעשות איקס. היה שם מחבל וירינו בו ועוד חייל מסיירת גולני שחטף כדור ביד". בתשובה לשאלה אם עשה וידוא הריגה, ענה: "כן, ירינו עד שהם נפלו".

ריאיון עם עו"ד עמית שלף מייצג את משפחתו של יובל קסטלמן ז"ל
(צילום: איציק חנית)

לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן


כותרות נוספות מהיום

אימו של בן זוסמן ז"ל, שנפל אתמול בקרבות בצפון רצועת עזה, שלחה מסר לפוליטיקאים מעל קבר בנה: "מנהיגים שלא מבינים ומסתובבים עם יוהרה - עדיף שיפנו את המקום".
אחרי שפורסם אתמול ב"דיילי מייל" הבריטי סרטון מרגש של אריאל ביבס בן ה-4 מתבונן לראשונה באחיו כפיר ומחבק אותו, עם הגעתו הביתה אחרי לידתו לפני עשרה חודשים, התירה היום המשפחה לפרסם אותו גם בארץ.
אריאל ביבס פוגש לראשונה את אחיו התינוק כפיר
במקביל לאזעקות בגבול הצפון, אזעקות נשמעו בפתח תקווה ובדרום השרון. אזעקות הופעלו גם בגוש דן ובשפלה, במהלך שעות הלימודים שמתקיימים כסדרם באזור, בהתאם להנחיות פיקוד העורף.
כוחות קרקעיים של צה"ל ממשיכים לפעול בשטח הרצועה לצד תקיפות נרחבות של חיל האוויר - שתקף והשמיד תשתית צבאית ששימשה למארב נ"ט כנגד כוחותינו. בית המשפט העליון בעזה הושמד.
פיצוץ בית המשפט העליון בעזה
לכתבתנו מורן אזולאי נודע כי לפחות חבר כנסת אחד בליכוד "מגשש את דרכו החוצה", ובודק ברצינות אפשרות להשתלב במפלגת המחנה הממלכתי של בני גנץ.
יו"ר ש"ס אריה דרעי אישר כי הוא מנסה לצרף לממשלה את מי שנחשב לסדין אדום בעיני החרדים, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.
עם חידוש משפטו של ראש הממשלה נתניהו ביקשה ההגנה לצמצם את הדיונים ליומיים בשבוע, במקום שלושה, בגלל התייצבות למילואים של עדים ופרקליטים,ראש הרכב השופטים, השופטת רבקה פרידמן פלדמן, הציעה "לעשות מרתון" כדי לסיים את פרשת התביעה.
נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, ממשיך לתקוף את ישראל בצל המלחמה בעזה והפעם אמר כי "שתיקת המערב לנוכח הפגיעה בעיתונאים וצוותי רפואה בעזה מעודדת את ישראל להמשיך בפשעיה".
היום דווח כי לאחר דרישתן - משפחות החטופים ייפגשו עם שרי קבינט המלחמה בראשות ראש הממשלה מחר בשעות הצהריים.

פרשנויות ודעות היום

המסר של נתניהו: אין טעם להיות גיבורים | עינב שיף
"גם בתגובתו המעודכנת, נתניהו רק תיאר את האירוע כ"טרגדיה" וכלל לא דיבר על הלקחים שכבר עתה מתחייבים: למשל שהוראות הפתיחה באש הן לא המלצה, שהמשימה היא אך ורק הצלת חיי אדם ולא השאיפה לסמן איקס ושנשיאת נשק צה"לי או אזרחי היא לא רישיון להרוג. יכול להיות שגם זה לא יעזור לו: קצת לחץ מערוץ 14, גלי ישראל וטוויטר ונתניהו עוד יתקשר גם לאביו של החשוד בירי". לטור המלא
טוב בשביל למות למעננו, לא כדי ללמוד איתנו | חן ארצי סרור
"ב-1 בספטמבר 2009 היה אמור הילד אסצ'אלו סמה מפתח תקווה לעלות לכיתה א' בבית הספר "מורשה". במקום זה הוא הלך עם הילקוט החדש, יחד עם אמא, אל בניין העירייה. בית הספר לא רצה את אסצ'אלו (אסי) וחבריו יוצאי אתיופיה וסירב להכניס אותו לכיתה. בעל כורחו הפך אסצ'אלו לגיבור בן שש. חלפו 14 שנה, אסצ'אלו הפך לסמ"ר אסי, לוחם נועז בגדוד 932 של חטיבת הנח"ל. לפני כשלושה שבועות נפצע באורח אנוש בקרבות בצפון הרצועה, הרופאים נאבקו על חייו, אבל שלשום נאלצו לקבוע את מותו. לא בטוח שאנחנו ראויים לו". לטור המלא
גם אם חמאס יופל, קטאר תישאר כאן. וזו סיבה לדאגה | אריאל אדמוני
"קטאר – כפי שהיה ברור מאז ימי מזוודות הכסף ועד למרכזיותה בתיווך בשחרור החטופים בשבוע שעבר – היא תומכת חמאס. היא מארחת קבועה של מנהיגי התנועה בבירתה ולאורך השנים העבירה לה סיוע כלכלי במיליארדי דולרים. כבר ביום השני למלחמה, עוד בטרם התבררו ממדי הטבח, היא מיהרה להכריז שישראל היא 'האחראית היחידה' לפרוץ העימות". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

יונתן סמרנו. משפחתו של יונתן סמרנו (21) מתל אביב, שנחטף ממסיבת הטבע ברעים לרצועת עזה, עודכנה שנרצח. כשהחלה מתקפת הטרור ברח יונתן עם חבריו לבארי, קיבוץ שהפך למלכודת מוות ובו נהרגו יותר מ-100 תושבים. שם נורה יונתן ונלקח על ידי המחבלים.