יום של שריפות

שריפות גדולות השתוללו היום בהרי ירושלים ובשומרון - ובשירותי הכבאות מעריכים כי מדובר בהצתות: בצהריים פרצה שריפה בהר הרוח שליד מעלה החמישה וזמן קצר לאחר מכן גם בהר איתן שליד הסטף. החל פינוי תושבים ממעלה החמישה, כמה כבישים נחסמו לתנועה וגם תנועת הרכבות הופסקה בקו שבין ירושלים להרצליה - אך לאחר מכן הודיעו ברכבת ישראל כי היא צפויה לשוב לפעילות סדירה בהדרגה.
המשטרה פינתה את התנועה לכביש 443. כמו כן, שריפות פרצו גם באזור השומרון - באריאל ובשבי שומרון - ובשירותי הכבאות, כפי שצוין, מעריכים כי מדובר בהצתות.
5 צפייה בגלריה
השריפה בהרי ירושלים כפי שהיא נראית מאבו גוש
השריפה בהרי ירושלים כפי שהיא נראית מאבו גוש
השריפה בהרי ירושלים כפי שהיא נראית מאבו גוש
(צילום: AP)

"חרא", "מזבלה" ו"תשטפי את הפה": נבחרי הציבור שלנו

הוועדה המסדרת אישרה ללא מתנגדים כי ישיבת הכנסת להשבעת הממשלה תחל ביום ראשון בשעה 16:00 - אבל פרט לאותה הצבעה לא היה כמעט דבר אחד שעליו הסכימו חברי הכנסת.
חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד אמרה כי "הממשלה הזו מתהווה בעזרת המהלך של הדיפ-סטייט שעשתה הפרקליטות. אנחנו משחקים לבד במשחק, לכם יש תקשורת וצמד אופורטוניסטים - נפתלי בנט וגדעון סער. הם הלכו ולקחו קולות מהימין. זה ניצחון עלוב וקלוש ולא אמיתי. לא ניתן לבריונים לנצח בכזו קלות ואתם בריונים".
ומכאן השיח רק הלך והחריף. כנסת ישראל 2021 מעלה תמונת מצב עגומה.
5 צפייה בגלריה
גלית דיסטל-אטבריאן
גלית דיסטל-אטבריאן
גלית דיסטל-אטבריאן
(צילום: עמית שאבי)

מהומה בוועדה המסדרת שאישרה את כינוס מליאת הכנסת להשבעת הממשלה
(צילום: ערוץ כנסת )

רב-אלוף כוכבי התייחס לראשונה לפרשת מות קצין המודיעין

הרמטכ"ל התייחס לראשונה לפרשת מות קצין המודיעין שנחשפה ב-ynet: "הוא עשה עבירות חמורות ביותר ועשה אותן במודע", אמר. "הוא עשה אותן בכוונה מסיבות שאני לא יודע לתאר. צר לי מאוד. הוא לא דומה לאסיר X ולא לשום דבר שמנסים לתאר אותו".
"הקצין הזה היה בשמו המלא מאז שנעצר, הוא היה בקשר עם משפחתו, היה בקשר עם הסובבים אותו בבית הסוהר. כל מה שעשינו היה כדי לשמור על צנעתו וצנעת משפחתו. רצינו לשמור עליו, על משפחתו. ויחד עם זה רצינו לשמור על סוד גדול שהוא כמעט פגע בו ובדקה ה-90 עצרנו את זה".

הרמטכ"ל בהתייחסות ראשונה למות קצין המודיעין
(צילום: המרכז הבינתחמי הרצליה)

"מצב טעון תיקון"

השופטים שדנים בתיק 4000 הורו לפרקליטות להעביר לצוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו חומרי חקירה נוספים שלא נחשפו בפניהם, וציינו כי המצב הנוכחי "טעון תיקון".
בכך קיבלו השופטים חלקית את בקשתם של סנגורי נתניהו ובני הזוג אלוביץ', שדרשו לקבל את כל החומרים ממכשירו של ישועה וממכשיריהם של עדים אחרים. "נקודת המוצא העובדתית לדיון היא כי במהלך חקירתו של מר ישועה עלה כי במכשיר הטלפון של העד מצויות התכתבויות הרלוונטיות לעניין, אשר לא נמסרו להגנה כחומר חקירה", אמרו השופטים.


מעלים הילוך במו"מ לעסקת שבויים ונעדרים

ארבעה ימים לאחר הפרסום באל-ג'זירה של תמונות חדשות שלא נראו של גלעד שליט בשבי והקלטה המזויפת ככל הנראה של "חייל ישראלי שבוי", הגיעה היום לקהיר משלחת מצומצמת של בכירי הזרוע הצבאית של חמאס. בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד", שדיווח על כך, ציינו כי מדובר כחלק מהמשא ומתן העקיף על עסקת שבויים.
5 צפייה בגלריה
מימין: אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד, אורון שאול והדר גולדין
מימין: אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד, אורון שאול והדר גולדין
מימין: אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד, אורון שאול והדר גולדין
(צילום: אלבום פרטי)
לקריאה נוספת

פעילי הימין הקיצוני גופשטיין ומרזל נחקרו בחשד לקריאות לגזענות

ימים ספורים אחרי אזהרתו החריגה של ראש השב"כ מפני התגברות ההסתה, שני הפעילים שבעבר נפסלה התמודדותם לכנסת בגלל הסתה לגזענות נחקרו בלהב 433. בסיום החקירה הם שוחררו בתנאים מגבילים.
מחר אמור היה להתקיים מצעד הדגלים ברחבי ירושלים אך הוחלט לדחות אותו. למרות זאת מספר חברי כנסת מתכננים לקיים "מצעד עצמאי" בירושלים. לא ברור מה יקרה כיוון שהיועץ המשפטי של הכנסת וקצין הכנסת הודיעו לבן גביר שמפכ"ל המשטרה לא מאשר לו ולח"כ מאי גולן לצעוד מחר בעיר העתיקה - משום שצעדה כזו עלולה לגרום להפרות סדר. יועמ"ש הכנסת הבהיר לבן גביר שהחלטת המפכ"ל התקבלה בכפוף לאישור ראש הממשלה.
מחר יהיה מזג אוויר דומה לשהיה היום, מהימים החמים ביותר של השבוע, עם טמפרטורות של 30 מעלות ויותר באזורים הפנימיים וסכנת שריפות. בסוף השבוע הטמפרטורות ירדו ושוב תורגש הקלה בחום. הים יחזור להיות גבוה יותר.
בחריין היא אחת המדינות עם שיעור המתחסנים הגבוה ביותר בעולם, אך בשבועות האחרונים חלה עלייה חדה במספר המאובחנים החדשים עם קורונה במדינה ולמעשה מדובר בגל הקשה ביותר שידעה הממלכה.
מאז תחילת מאי אובחנו במדינה כ-77 אלף חיוביים לנגיף. השיא היה ב-29 במאי, אז אובחנו בבחריין 3,273 נדבקים חדשים ביום אחד. גם במקרי המוות מקורונה בבחריין חל זינוק חד מאוד. מאז תחילת מאי מתו במדינה יותר מ-500 חולי קורונה. בסך הכול גבתה המגפה בבחריין 1,161 קורבנות, כך שלמעשה קרוב ל-40% מהמתים מקורונה הלכו לעולמם ב-40 הימים האחרונים.
על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", כ-90% מחולי הקורונה שאושפזו בבתי החולים בבחריין, לא התחסנו נגד הנגיף. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, בבחריין החלו לחסן לאחרונה בני 12 עד 17 בחיסון של פייזר, חיסון שהביא לירידה חדה מאוד במספר הנדבקים החדשים בישראל.
יהודה לוי, שנפרד מאשתו הדוגמנית שלומית מלכה, אחרי ארבע שנות נישואים. לוי בן ה-41 ומלכה בת ה-27 הכירו לפני שש שנים בשידוך של מאור בן שושן, סלב מקומי בבאר שבע, שהכיר את לוי דרך האקסית נינט, ואת מלכה מאז שהייתה בת 17. אחרי ארבעה חודשים הם עברו לגור יחד, וב-2016 לוי שלף טבעת. הם התחתנו בחתונה בנגב במשך סוף שבוע שלם. מקורבים לזוג סיפרו כי הם נפרדו ברוח טובה.
5 צפייה בגלריה
לאשה
לאשה
(צילום: מוטי לבטון)
חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון, הגישה היום לבית משפט השלום תביעת דיבה נגד יאיר נתניהו על סך 500 אלף שקל. זאת בעקבות דבריו בתוכנית רדיו שלפיהם ישראלים מתו מקורונה בשל החלטותיה כיו"ר ועדת הקורונה.
5 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון, יאיר נתניהו
יפעת שאשא ביטון, יאיר נתניהו
יפעת שאשא ביטון, יאיר נתניהו
(צילום: קובי קואנקס, EPA)
הישראלים נאמנים ליוון, גאורגיה מפתיעה – אלה 10 היעדים המבוקשים.
סופית: ייאסר סחר בפרוות בישראל, פרט למטרות דת ומחקר.
והקרב על הזקן: 43 אלף חיילי צה"ל נהנים מפטור מגילוח.