הממשלה אישרה ברוב גדול את עקרונות ההסכם עם לבנון

חברי הממשלה הביעו תמיכה בחשיבותו ונחיצותו בעת הזו של ההסכם הימי עם לבנון. שרת הפנים איילת שקד הצביעה נגד, שר התקשורת יועז הנדל נמנע. הממשלה אישרה לא להצביע בכנסת על ההסדר. הערב ב-20:00 יכנס ראש הממשלה מסיבת עיתונאים בנושא ההסכם. פרשננו רון בן ישי מציין כי הנוסח המלא של ההסכם שפורסם היום, לא מחדש הרבה לגבי מה שפורסם בימים האחרונים, אך מבליט נקודה חשובה: ארה"ב היא צד להסכם, למעשה ערבה לקיומו ומתחייבת לפתור כל מחלוקת עתידית בין ישראל ללבנון בנוגע לגבול הימי ולמים הכלכליים. הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש אגף המודיעין אהרון חליוה הציגו לשרים את הסקירה המודיעינית המעודכנת ודיברו על הצורך הביטחוני בהסכם.ראש המוסד דדי ברנע אמר בישיבת הקבינט שההסכם לא טוב לחיזבאללה.
בישיבת הממשלה הציגו גורמי המקצוע את עקרונות ההסכם והשפעותיו בחיזוק הביטחון הלאומי והיציבות האזורית. ההסכם ודברי ההסבר יונחו הערב בכנסת ועתידים להיות מוצגים בוועדת חוץ וביטחון. בתום 14 יום יובא ההסכם לאישור הממשלה, בהתאם לתקנון עבודת הממשלה ובליווי היועצת במשפטית באישור התהליך כולו. לפיד צפוי לזמן את כל ראשי מפלגות האופוזיציה על מנת להציג להם את ההסכם, ולא רק את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו.
בכך וושינגטון חוזרת להיות שותף פעיל ומשפיע במזרח התיכון. ספציפית לגבי לבנון - עד כה צרפת נחשבה למעצמה המערבית המובילה. מלבד זאת, ארה"ב מרוויחה הזרמת גז מיידית כמעט משדה כריש גם ללקוחות באירופה שרוסיה מונעת מהם אספקת גז סדירה במהלך המלחמה באוקראינה. אולי זה מפצה את הנשיא ביידן במעט על מה שנראה כהתעלמות מזלזלת מצד יורש העצר הסעודי, שמקדם את צמצום הפקת הנפט ועליית מחיריו.
3 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה על ההסכם עם לבנון
ישיבת הממשלה על ההסכם עם לבנון
ישיבת הממשלה על ההסכם עם לבנון
(צילום: AFP, עמוס בן גרשום, לע"מ)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

מאות בני משפחה ומכרים של סמ"ר עידו ברוך, לוחם סיירת גבעתי שנהרג ליד שבי שומרון, הגיעו ללות אותו בדרכו האחרונה בחלקה הצבאית בגדרה.
3 צפייה בגלריה
עידו ברוך ז"ל
עידו ברוך ז"ל
עידו ברוך ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
מדד UBS: ת"א נכנסה לראשונה לאזור הסיכון ל"בועת נדל"ן".
נשק וכספי טרור: שב"כ חשף בגדה חוליית מחבלים שקיבלה מעזה הנחיות לפיגועים.
פרופ' נחמן אש אומר כי "בכל בתי החולים יש מספיק אפידורל לשבועות הקרובים".
ורוסיה עצרה חשודים בפיצוץ הגשר; 60% מהמל"טים האיראניים הושמדו: "איטיים וקלים ליירוט".

מה צפוי מחר

המקטע באיילון דרום במחלף השלום ייחסם הלילה מהשעה 22:00 בערב ועד ל-05:00 בבוקר מחר בשל בדיקות לניטור הקרקע - כחודש לאחר שנפער במקום בולען.
מחר תתקיים צעדת ירושלים וצפויים שינויים רבים בהסדרי התנועה.

התחזית

מחר ולאורך סוף השבוע הטמפרטורות ירדו מעט. מחר צפוי לרדת גשם מקומי לאורך החוף בעיקר בשעות הבוקר, אך עדיין יהיה חם יחסית. בשעות הערב יהיה קריר בהרים.

מה חיפשו היום בגוגל?

אנג'לה לאנסברי. השחקנית הבריטית הוותיקה, שמוכרת בעיקר בזכות תפקידה כג'סיקה פלטשר בסדרה "רצח במשיכת קולמוס", נפטרה בביתה שבלוס אנג'לס, כך הודיעה משפחתה. במהלך הקריירה שלה זכתה בחמישה פרסי טוני וב-2013 הוענק לה אוסקר של כבוד מטעם האקדמיה עבור "היותה אייקון תרבותי ויצירת כמה מהדמויות הזכורות ביותר בעולם הקולנוע".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

מחקר: מטאוריט שניתק מאסטרואיד גדול גרם לפיצוץ ברוסיה ב-2013.
3 צפייה בגלריה
שובל העשן שהותיר המטאור מעל העיר צ'ליאבינסק ב-213
שובל העשן שהותיר המטאור מעל העיר צ'ליאבינסק ב-213
שובל העשן שהותיר המטאור מעל העיר צ'ליאבינסק ב-213
(צילום מסך)
בגלל סידור השיער: רז הרשקו הפסידה בקרב על הארד באליפות העולם בג'ודו.
ב.מ.וו חשפה דור שני ל-M2, ששומרת על מנוע בנזין מלפנים והנעה לגלגלים האחוריים.
ומתחקיר ה-BBC עולה כי טיקטוק גוזרת עמלה של 70% מתרומות לפליטים סורים.