גויסו 4 פלוגות מילואים של מג"ב, פצועים בעימותים בחווארה

שבועיים וחצי לבחירות, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הורה היום על גיוס מיידי של ארבע פלוגות מילואים של מג"ב לטובת תגבור הכוחות באזור מזרח ירושלים. בהודעה נכתב כי גיוס המילואים מחר למג"ב ייעשה "לצד ריווח חופש התנועה של תושבי מחנה הפליטים שועפט, וזאת מבלי לפגוע בשיקולי הביטחון וביכולת המבצעית של המשטרה להמשיך ולסכל טרור וכל ניסיון להפרות סדר".
במקביל, אירעו בצהריים עימותים ליד חווארה שמדרום לשכם. לאחר שפלסטינים יידו אבנים לעבר כלי רכב ישראליים, הגיעו כ-30 מתנחלים למקום, והתפתחו שם עימותים, שבמהלכם מתנחלים תועדו בין היתר מיידים אבנים לעבר כלי רכב פלסטינים. כמה כלי רכב ניזוקו, ובהם גם כבאית. תושב האזור אמר כי אשתו והילדים נרגמו באבנים בחווארה. פלסטיני ושלושה ילדים ישראלים נפצעו קל בעימותים, כוחות צה"ל ומג"ב הגיעו למקום בניסיון למנוע הסלמה נוספת.
אמש, בבית חנינא בוצע ניסיון לינץ' ברכב ובו משפחה יהודית כולל תינוקות, והם הצליחו להיחלץ. בכל רחבי מזרח העיר נורו זיקוקים לעבר בתים והושלכו בקבוקי תבערה על מכוניות, הוצתו פחים והותקפו אנשי כוחות הביטחון. היקף השכונות וההתגייסות הכללית בכל מזרח העיר החלו להזכיר את אירועי טרום מבצע שומר חומות. הגיוס שעליו החליט מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, קיבל את אישורם של השר בר-לב, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ושר הביטחון בני גנץ. מוקדם יותר החליט ניצב כהן להכניס לכוננות עשר פלוגות של מילואים מהמשמר הלאומי במג"ב.
1 צפייה בגלריה
עימותים בין יהודים ופלסטינים בחווארה
עימותים בין יהודים ופלסטינים בחווארה
עימותים בין יהודים ופלסטינים בחווארה
(צילום: אריק מרמור)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

"מגן שמיים אירופי": חץ 3 בדרך לגרמניה - ולעוד 13 מדינות.
דרמה בלב ים: לוחמי 669 חילצו תיירת מאוניית פאר שהפליגה לקפריסין, מצבה קשה.
סוריה: 18 חיילים נהרגו בפיצוץ אוטובוס בפרברי דמשק.
נדחתה עתירת יש עתיד: "לא הוכח שערוץ 14 נוקט 'פעילות בחירות'".
ראיית הזהב נגד טראמפ? "הורה להזיז ארגזי מסמכים, יש ל-FBI צילומי אבטחה".
מה צפוי מחר
על רקע ההסלמה בירושלים, ארגונים פלסטיניים הכריזו על "יום זעם" מחר. במקביל, ארגונים איסלאמיים הפועלים בירושלים קראו להסלים מחר את הפרות הסדר.
מחר יייחסמו החל משעות הבוקר כבישים רבים בתל אביב בעקבות מרוץ האופניים "סובב טורקי".

התחזית

במהלך סוף השבוע ייתכן גשם מקומי באזור הצפון ובמישור החוף. ביום ראשון הקרוב צפוי לרדת גשם בכמות משמעותית יותר, אך רובו יירד בים. עם זאת, גשם יירד מדי פעם גם בצפון ובמישור החוף, ואף ייתכנו ברקים ורעמים.

מה חיפשו היום בגוגל?

רז הרשקו. הג'ודוקא הישראלית הפסידה אמש בקרב על הארד באליפות העולם בג'ודו בעקבות עונש שלישי בניקוד הזהב. העונש המכריע הגיע לאחר שהרשקו סידרה את שיערה בפעם השנייה בקרב.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

מעט נחת - מדליית ארד לנבחרת ישראל באליפות העולם בג'ודו באוזבקיסטן.
חוקרים חושפים את הסודות של הכוכבים הראשונים ביקום.
(צילום: נויל האריס)
Face it Alone: נחשף השיר הגנוז של קווין ופרדי מרקורי.
תרומת יהדות המזרח לציונות ולהקמת המדינה תוצג בסדרת טלוויזיה חדשה, המופקת ביוזמת משרד החינוך ברוח סדרת המופת "עמוד האש".
ומבחני ריסוק: BYD מצטיינת, סיטרואן מאכזבת.