המתמחים מכריזים אחרי פגישה עם הורוביץ: "ניצחנו, סוף לתורנויות של 26 שעות"

לאחר פגישה עם שר הבריאות ניצן הורוביץ הודיעה יו"ר ארגון "מרשם" ד"ר ריי ביטון: "המאבק הצודק שלנו הצליח. אפשר לומר בבטחה ששמנו סוף לתורניות של 26 שעות". במקביל החלו מאות מתמחים למשוך את מכתבי הפיטורים שהגישו לפני כשבועיים במסגרת מאבקם על תנאי העסקתם.
למרות ההצהרות, מדובר בניצחון חלקי בשלב זה. המתמחים רצו קיצור תורנויות גורף בכל בתי החולים במחלקות הפנימיות, אך יסתפקו בשלב זה בתוספת של שני בתי חולים בלבד למתווה בשנת 2022 מעבר למה שהובטח במתווה המקורי.
בתום הפגישה אמרה ד"ר ביטון: "אפשר לומר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים: ניצחנו. המתמחים ניצחו והציבור ניצח, כי הוא לא יקבל טיפול מרופאים ורופאות עייפים מדי בשעה ה-25 לתורנות שלהם. כולנו נזכה לקבל רפואה טובה יותר. זה שינוי היסטורי שישפיע על אלפי מתמחים ומתמחות ועל מאות אלפי מטופלים".
ד"ר ריי ביטון: "המתמחים ניצחו. הציבור ניצח"
(צילום: גיל יוחנן)

2 צפייה בגלריה
ד"ר ריי ביטון מדברת לאחר פגישת המתמחים עם ניצן הורוביץ
ד"ר ריי ביטון מדברת לאחר פגישת המתמחים עם ניצן הורוביץ
ד"ר ריי ביטון מדברת לאחר פגישת המתמחים עם ניצן הורוביץ
(צילום: גיל יוחנן)


לקריאה נוספת


"האנשים בשמאל אכזריים ואנטי דמוקרטים. נדרוס אותם כשנעלה לשלטון"

בתגובה להצעת החוק שלא תאפשר הרכבת ממשלה ע"י מי שהוגש נגדו כתב אישום תקף ח"כ דודי אמסלם באולפן ynet: "לא הגיוני שפקיד ברמה של מנדלבליט יחליט מי ראש ממשלה. הציבור קובע את הנורמה ובוחר את רה"מ".
אם בבחירות הבאות תוקם ממשלת ימין, אמר השר לשעבר, "אז מה שנעשה זה לכנס את הכנסת באופן מיידי, נשנה את החוק ונעשה על הדרך חוקים שבפעם הבאה לא יאפשרו להם להיבחר". "אנחנו ניקח את ההתנהגות שלהם, נוסיף 100 אחוז ונדרוס אותם עד הסוף. זה מה שלמדתי: השמאל במדינת ישראל זה אלה אנשים אנטי דמוקרטיים ואכזריים ביותר. אנחנו מסתובבים פה ארבעה חודשים מושפלים. אנחנו נדרוס אותם". -לשאלה איך יעשו את זה, אמר ח"כ אמסלם: "אנחנו נתחיל בבית המשפט העליון".
ח"כ אמסלם בריאיון
(צילום: גיל יוחנן, שמוליק דודפור)

דיווח: פייסבוק עומדת לשנות את שמה

פייסבוק מתכננת לשנות את שמה, כבר בשבוע הבא, כך לפי דיווח באתר הטכנולוגיה The Verge. מטרת שינוי השם היא מיתוג מחודש שישקף את המיקוד של החברה בבניית המטאברס, במקום שתהיה מזוהה רק עם רשתות חברתיות, על כל הבעייתיות שבהן. סביר שמטרת המיתוג המחודש היא גם להרחיק את החברה מהביקורת הרבה שהיא סופגת על הדרך בה הפלטפורמה פועלת.
מנכ"ל ומייסד החברה מארק צוקרברג עומד לדבר על שינוי השם במסגרת כנס "Connect" השנתי של החברה, שייערך ביום חמישי ה-28 באוקטובר. אך ייתכן שהשם החדש ייחשף אפילו לפני כן. המיתוג המחודש ככל הנראה ימצב את פלטפורמת פייסבוק בתור אחד מתוך שורת המוצרים של החברה, לצד אינסטגרם, וואטסאפ, אוקולוס ועוד.
2 צפייה בגלריה
תיקי פייסבוק
תיקי פייסבוק
תיקי פייסבוק
לקריאה נוספת

ראש הממשלה נפתלי בנט יקיים דיון עם בכירי משרד הבריאות על מתווה כניסת תיירים לישראל.
מחר הטמפרטורות יתחילו לטפס, ובסוף השבוע יהיה נוח ומתאים לטיולים. באופק לא צפויה מערכת גשם משמעותית וגם לא שרב, כלומר מזג האוויר יציב יחסית לעונת הסתיו.
מספר חולי הקורונה המאושפזים במצב קשה, נכון להיום, עומד על 343. מדובר במספר הקטן ביותר מחצי ממספר החולים הקשים לפני חודש בדיוק – אז עמד מספרם על 708.
עם תחילת הגל הרביעי, אי שם בקיץ האחרון, עמד מספר החולים הקשים על 20. ב-1 ביולי היו מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ 23 חולים במצב קשה, אך בתוך חודש זינק המספר ל-197.
חודש נוסף עבר וב-1 בספטמבר הגיע מספר החולים ל-700. השיא נרשם ב-22 בספטמבר, אז היו מאושפזים 740 חולי קורונה במצב קשה. מאז חלה ירידה וכאמור היום המספר נמוך ביותר מחצי ממה שהיה לפני כחודש.
אנג'לינה ג'ולי. השחקנית הביאה את ילדיה לבכורת סרט בכיכובה והמשפחה משכה את תשומת ליבם של הנוכחים. מי שבלטה במיוחד הייתה בתה זהרה, שלבשה לאירוע את שמלת האוסקר של אמה משנת 2014.
הרמזים שקובריק שתל לכאורה בסרטיו, רגעי האימה של המלחמה הקרה והאסטרונאוט שלא התאפק - והוריד אגרוף למטרידן. מה עומד מאחורי הקונספירציות שארצות הברית מעולם לא הגיעה לירח, ושמדובר בתעלול הוליוודי? ואיך ייתכן שכמעט שליש מהאמריקאים האמינו בהן? הפודקאסט "נא להפיץ".
והכירו את האנשים שהופכים ירקות דחויים למנות מעוצבות ובריאות.
האנשים שהופכים ירקות מכוערים לארוחה מעוצבת
(צילום: ירון ברנר, עריכה: תמר אברם)
כתב התרבות והבידור, רן בוקר, חשף היום כי יובל המבולבל הוא המשתכר הגבוה ביותר בהישרדות VIP. כמה הוא מרוויח?
אל תאמינו להודעה הזאת שרצה בוואטסאפ.