10 שנות מאסר לפאינה קירשנבאום שהורשעה בלקיחת שוחד

שבע שנים אחרי שהתפוצצה פרשת ישראל ביתנו, הנאשמת המרכזית, פאינה קירשנבאום, לשעבר סגנית שר הפנים וחברת כנסת שהורשעה בלקיחת שוחד, נידונה הבוקר ל-10 שנות מאסר בניכוי ימי מעצרה. כמו כן נגזר עליה תשלום קנס של 900 אלף שקל. בנוסף נידון מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר רמי כהן ל-30 חודשי מאסר ותשלום 180 אלף שקל קנס.
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב ירון לוי אמר כי "קירשנבאום הייתה אמונה על הכספים הקואליציוניים, ופגעה אנושות בעמותות ועסקים שמהם נטלה שוחד. היא הזיקה לעצמה בשביל בצע כסף ושררה, ותוך סטייה עמוקה מדרך הישר לקחה שוחד באופן שיטתי, ערמומי ומתוחכם במשך שש שנים ומשמונה גורמים שלא קשורים זה לזה. זכויותיה הרבות כמשרתת ציבור שתרמה לחברה הישראלית מחווירות לנוכח הרקב המוסרי המשתקף משליחת ידה אל הקופה הציבורית שניתנה לה למשמרת".
פרשניתנו לענייני משפט, טובה צימוקי, מציינת כי קירשנבאום תהיה הראשונה שתחנוך את העונש המרבי לעבירת שוחד אחרי שהכנסת עצמה העלתה אותו לעשר שנים. "השופט לא חסך בתיאוריו לסגנית שר הפנים לשעבר - ואף אמר כי היא הפנים של השחיתות השלטונית. הסנגור הבהיר כי בכוונתו לערער - אך מה הסיכוי שהעליון יזכה?".

4 צפייה בגלריה
פאינה קירשנבאום בבית המשפט
פאינה קירשנבאום בבית המשפט
פאינה קירשנבאום בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)


פאינה קירשנבאום נשלחה ל-10 שנות מאסר
(צילום: ניצן דרור, שחר גולדשטיין)
לקריאה נוספת

משפט חוזר לרומן זדורוב בפרשת רצח תאיר ראדה ב-2006

פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט לנהל בשנית את משפטו של רומן זדורוב הנאשם ברצח תאיר ראדה 2006 בבית ספר בקצרין. הודעה נמסרה גם לסניגורו של זדורוב וכן לאילנה ראדה, אימה של תאיר ז"ל.
בעקבות החלטת המשנה לנשיאת העליון, השופט חנן מלצר, שקיבל את הבקשה לערוך משפט חוזר בעניינו של זדורוב, הקים פרקליט המדינה צוות פרקליטים אשר לא היו מעורבים בכל שלב שהוא בניהול תיק זדורוב. הפרקליטות החליטה גם לגנוז את תיק החקירה נגד א"ק מחוסר אשמה. בין הריאיות שהובאו כעת, מדובר על טביעת עקב נעל, שבעליה לא ידוע, והוטבעה על מכסה האסלה בתא שבו נרצחה הילדה. על עקבה זו, טפטף דם מגופתה. במהלך המשפט טענה המדינה כי העקבה הוטבעה על ידי "מחלץ אלמוני". מומחים מטעם ההגנה טוענים כי לא ייתכן שהעקבה הוטבעה כחמש שעות לאחר הרצח (הזמן שבו אותרה גופת הילדה) ובכל זאת הדם טפטף עליה, שכן לא ייתכן טפטוף של דם בשלב זה.
באחרונה הודיע הרכב השופטים הבכיר בבית המשפט המחוזי בנצרת – אב בית הדין השופט אשר קולה והשופטים דני צרפתי ותמר נסים שי - כי הוא נערך למשפט שיימשך לפחות שנה, בתדירות של שתי ישיבות בשבוע.
אילנה ראדה סיפרה הבוקר לאולפן ynet כי המשפחה ניסתה להתעקש על בחינת ראיות חדשות, אך סורבה. "זרקו אותנו מכל המדרגות, אמרו לנו 'אנחנו מצטערים, אנחנו לא חייבים לך תשובה'. אני יכולה למנות מספר רב של ממצאים במכון הפתולוגי, ראיות DNA שאני בטוחה שאם הולכים ובודקים בצורה יסודית מאוד - הרוצח יימצא. יש כנראה איזשהו גוף שלא מוכן לקבל את האמת".
אילנה ראדה בריאיון
(צילום: אביהו שפירא, שחר גולדשטיין)

לקריאה נוספת


"אם האדישות תימשך התחלואה תזנק - ונגיע לסגר"

לאור העלייה במספר המאומתים לקורונה וכן בחולים במצב קשה, קיימו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ מסיבת עיתונאים מיוחדת שבה הזהירו: "אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית של זן הדלתא, בקרוב כל העולם יהיה אדום". בנט קרא לציבור לא להזמין טיסות חדשות ולמלא אחר החוק שדורש לעטות מסכות בחללים סגורים. "הייתה פה אוטוסטרדה פתוחה לרווחה של מוטציות ונגיפים. הזנחה חמורה שהתרחשה פה במשך שנה וחצי. זה יום הכיפורים של הטיפול בקורונה. שאננות מחפירה שירשנו מקודמינו".
"הכי קל זה לעשות מה שעשו בשנה וחצי האחרונות ולהכריז על סגר. יכול להיות שנצטרך, אבל כליאת אנשים בבתים זה המוצא האחרון. אנחנו רוצים להגיע למעין הסכם עם הציבור. אני מבקש לעשות שלוש פעולות: מרגע זה כולם עוטים מסכות במקומות סגורים, משטרת ישראל קיבלה הנחייה ממני לבצע אכיפה של עטיית מסכות. אזרח במקום סגור בלי מסכה יידרש לקנס גבוה והדבר השלישי הוא לשמור על ריחוק חברתי".
שר הבריאות הורוביץ גילה כי "משרד הבריאות עמל בימים אלו על הקמת מערך בדיקות מהירות. בדיקות מהירות וזמינות יהפכו לעניין של שגרה".
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
נפתלי בנט
(צילום: עמית שאבי)

רה"מ נפתלי בנט במסיבת עיתונאים עם בכירי משרד הבריאות
(צילום: לע"מ)
לקריאה נוספת

מכבי חיפה הודחה מליגת האלופות

הירוקים מחיפה קיוו שהזכייה באליפות תוציא אותה לדרך חדשה גם בזירה האירופית, וחלמה על העפלה לליגת האלופות. המציאות התנפצה לה הערב בפנים עם הפסד 2:0 בחוץ לקייראט הקזחית (3:1 בסיכום שני המשחקים), ששלח אותה למוקדמות הקונפרנס ליג, המפעל השלישי בחשיבותו.
אם מכבי חיפה הייתה עוברת בשלום את השלב הזה, כפי שהייתה אמורה על הנייר, היא הייתה מבטיחה לעצמה לפחות את המקום במוקדמות הליגה האירופית. כעת היא תחכה למפסידה במוקדמות הצ'מפיונס בין טביליסי לבאקו, במפעל הניחומים שלא תהיה בו שום נחמה עבורה.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)

מתווה קיצור הבידוד לשבעה ימים צפוי להיכנס לתוקף מחר.
בסוף השבוע עומס החום יהיה כבד עד קיצוני, הלחות תעלה בחוף ובפנים הארץ יהיה יבש. עד יום רביעי הבא, הטמפרטורות בירושלים יהיו גבוהות מ-34 מעלות ויהיה יבש. בחוף הטמפרטורות ינועו סביב 30 מעלות, אבל בגלל הלחות הגבוהה התחושה תהיה של כ-36 מעלות.
בניגוד לגלי התחלואה הקודמים, הפעם התחלואה בחברה החרדית נמוכה מאוד לשמחתנו. בערים החרדיות – בני ברק, מודיעין עילית, ביתר עילית ואלעד – יש פחות מ-15 חולים פעילים בכל יישוב.
בבני ברק אובחנו מאז פרוץ המגפה 48,282 מתושבי העיר כחיוביים לקורונה – 22 מתוכם מתחילת החודש שעבר. בביתר עילית אובחנו מאז פרוץ המגפה 12,879 חיוביים לקורונה – שלושה מהם מתחילת חודש יוני.
במודיעין עילית אובחנו 25,193 תושבים כחיוביים לנגיף מאז פרוץ המגפה, רק אחד מהם מתחילת חודש יוני. באלעד אובחנו 11,592 תושבים כחיוביים לקורונה מאז מרץ אשתקד – חמישה בששת השבועות האחרונים.
ביישוב רכסים אובחנו 3,122 תושבים כחיוביים לנגיף מאז פרוץ המגפה – האחרון שביהם ב-20 באפריל. ביישוב החרדי שליד חיפה אין כיום חולי קורונה פעילים בכלל.
ג'קו אייזנברג, זוכה העונה הרביעית של "כוכב נולד", שנכנס לבית "האח הגדול". אייזנברג עורר סערה תקשורתית אחרי זכייתו ב-2006, בעקבות דברים שאמר על אי-גיוסו. הוא התנצל, אך החליט לקחת פסק זמן ומאז נעלם מתחת לרדאר. למשך שנתיים התגורר באמסטרדם, ומאז הוציא כמה שירים. ב-2014 הגיש תביעה נגד "קשת" ו"טדי הפקות" על הנזקים שנגרמו לו. התביעה נדחתה על הסף.
סודות פרשת הצוללות. ד"ר אליעד שרגא מהתנועה לאיכות השלטון טוען שזו אחת הפרשות החמורות ביותר שידענו. הכותרת, הפודקאסט היומי.
קוקה קולה העולמית משנה את הטעם של קולה זירו! ומה אצלנו בישראל?
אתמול שודר פרק הבכורה של חתונמי. סמדר שילוני שלנו סבורה שגם בעונתה הרביעית, "חתונה ממבט ראשון" מלאה באי נוחות מהפנטת.
והטרמיט הקריבי זוהה לראשונה בישראל.
4 צפייה בגלריה
אחד הטרמיטים שנמצא בהרצליה
אחד הטרמיטים שנמצא בהרצליה
אחד הטרמיטים שנמצא בהרצליה
(צילום: ד"ר לאור אורשן, המעבדה האנטומולוגית במשרד הבריאות)