בנט קרא לחסן ילדים נגד קורונה: "אין סיבה להשאיר אותם חסרי הגנה"

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לאישור חיסוני הילדים על-ידי חברי הצוות לטיפול במגפות וקרא להורים להיענות למבצע החיסונים. "אין שום סיבה להשאיר את הילדים שלנו חסרי הגנה", אמר רה"מ, ביום התרגיל הלאומי שמדמה התפרצות חדשה של קורונה בישראל ונוהל על ידו. "אין שום סיבה שילד יידבק וידביק אחרים כשכל החיים עוד לפניו. לכן, אני קורא להורים - חסנו את ילדיכם, שמרו עליהם, תנו להם את אותה שכבת הגנה שיש לכם".
"הכלי החשוב ביותר שעומד לרשותנו כיום מול הנגיף הוא כמובן החיסונים. המטרה שלנו היא שרוב האוכלוסייה תהיה מוגנת. עכשיו, כשה-FDA והצט"מ בישראל אישרו ואין ספק בנוגע לבטיחות, אין שום סיבה להשאיר את הילדים שלנו חסרי הגנה. אין שום סיבה שילד יידבק וידביק אחרים, ובמקרים מסוימים יתמודד עם תוצאות של תופעות לוואי לטווח ארוך, שורה של תופעות לא פשוטות בכלל, כשכל החיים עוד לפניו. לכן אני קורא להורים - חסנו את ילדיכם, שמרו עליהם, תנו לילדיכם את אותה שכבת הגנה שיש לכם".

3 צפייה בגלריה
ילדים מתחסנים בארה"ב
ילדים מתחסנים בארה"ב
ילדים מתחסנים בארה"ב
(צילום: AFP)

נפתלי בנט בהערכת מצב של התרגיל הלאומי "אומגה"
(צילום: איתי בית און, לע"מ)
לקריאה נוספת

מול איומי איראן: ישראל, האמירויות, בחריין וארה"ב פתחו בתרגיל ימי בים סוף

היום נודע כי ישראל, איחוד האמירויות, בחריין ופיקוד המרכז של הצבא האמריקני פתחו בתרגיל ימי משותף בים סוף שיימשך חמישה ימים. כך נמסר היום בהודעה אמריקנית רשמית, שבה צוין כי הספינה פורטלנד תשתתף בתרגיל שהתחיל אתמול.
מפקד כוחות הצי של פיקוד מרכז, בראד קופר, אמר כי "מרגש לראות את כוחות צבא ארה"ב מתאמנים עם שותפים אזוריים כדי לשפר את יכולת האבטחה הימית הקולקטיבית שלנו". לדבריו, "שיתוף הפעולה הימי מסייע בשמירה על חופש הניווט והזרימה החופשית של הסחר, שחיוניות לשמירה על הביטחון והיציבות האזוריים".
3 צפייה בגלריה
ספינת פורטלנד אמריקנית
ספינת פורטלנד אמריקנית
ספינת פורטלנד אמריקנית
(צילום: חיל הים האמריקני)


לקריאה נוספת

זוג ישראלים נעצר בטורקיה: צילמו את הארמון של ארדואן

שני ישראלים, נהגי אגד במקצועם שהיו בטיול יום הולדת באיסטנבול, נעצרו לאחר שצילמו את ארמונו של הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן.
בני הזוג, המתגוררים במודיעין, השתתפו בשייט תיירותי וצילמו את הארמון בעת שהספינה עברה בסמוך למקום. הזוג הנשוי לא ידע כי הדבר אסור, אבל בטורקיה מדובר בעבירה על החוק, ובעקבות זאת השניים נעצרו.
הביון הטורקי היה זה שעצר את בני הזוג ממודיעין, אחרי שאזרח מקומי הלשין עליהם והקונסוליה כלל לא עודכנה. בארץ חוששים שיואשמו בריגול: "הם אנשים פשוטים ותמימים, ייתכן שמנפחים את הפרשה בגלל המתיחות בין המדינות".
3 צפייה בגלריה
הזוג שנעצר בטורקיה לאחר שצילם את ארמון ארדואן
הזוג שנעצר בטורקיה לאחר שצילם את ארמון ארדואן
הזוג שנעצר בטורקיה לאחר שצילם את ארמון ארדואן
(מתוך פייסבוק)

איציק בנבנישתי עוזב את NSO פחות משבועיים לאחר כניסתו לתפקיד המנכ"ל

איציק בנבנישתי עוזב את NSO פחות משבועיים לאחר כניסתו לתפקיד המנכ"ל - רק באוגוסט מונה לנשיא משותף בחברה. לאור הנסיבות המיוחדות שנוצרו בחברה, החליט שלא יוכל להכנס לתפקיד המנכ"ל.
כזכור, ארה"ב הודיעה כי החברה נכנסת לרשימה השחורה שלה והאשימה אותה בפגיעה באינטרס הלאומי. ההחלטה הגיעה לאחר תחקיר נרחב של אמנסטי וקונסורציום העיתונאים פורבידן סטוריז, שבמרכזו רשימה מודלפת של 50 אלף מספרי טלפון שעוררו עניין בקרב לקוחות NSO, בהם עיתונאים, פוליטיקאים בכירים ואנשי עסקים, כאשר בחלק ניכר מהמקרים התברר שרוגלת פגסוס של החברה הותקנה על מכשירי אותן מטרות.
לקריאה נוספת

מחר בערב יתקיים משחק הכדורגל בין אוסטריה לשראל ב-21:45. הקמפיין של נבחרת ישראל במוקדמות המונדיאל בדרך לסיומו ללא סיכוי של ממש להעפלה אבל ישראל תנסה להגן על כבודה.
מחר יתחמם עוד יותר ובסוף השבוע ימשיך להיות חם ויבש מהרגיל, עם רוח מזרחית חזקה. בתחילת השבוע עדיין יהיה חם, וביום שני תחל מגמת התקררות שתמשיך לתוך השבוע, ואפילו יירד גשם מדי פעם, בעיקר בצפון ובחוף.
אחד הנתונים היחסית מעודדים לגבי הקורונה בישראל היא מספר החולים הקשים החדשים. אתמול נוספו שמונה חולים קשים חדשים וביום שלישי שישה. ביום ראשון פונו שני חולים קשים חדשים לבתי החולים, מדובר במספר היומי הנמוך ביותר מאז יולי.
אתמול כל שמונת החולים הקשים החדשים לא היו מחוסנים בכלל, ביום שלישי חמישה לא היו מחוסנים בכלל ואחד עם חיסון שלא בתוקף וביום שני – שישה חולים קשים חדשים לא היו מחוסנים כלל, אחד היה עם חיסון שלא בתוקף ואחד מחוסן.
מתחילת החודש נוספו 72 חולים קשים חדשים, לעומת 123 בעשרת הימים הראשונים בחודש שעבר. אגב, בעשרת הימים הראשונים של אוקטובר נוספו לא פחות 400 חולים קשים חדשים. ובכמה ימים בחודשים אוגוסט וספטמבר היו ימים שבהם יותר מ-100 חולים חדשים נוספו ביממה.
יום הרווקים הסיני. היום חל החג ובארץ חלו חגיגות קנייה ברשת כששני האתרים האהובים על ישראלים - עלי אקספרס ו-SHEIN, יצאו במבצעים כשיש גם הנחות באסוס ובאייהרב.
איך קשורה מלחמת וייטנאם לשער הדולר, למה אנחנו כבר לא חותמים על חוזה בדולרים - ולאן עוד הוא יכול לרדת? - הכותרת, הפודקאסט היומי.
התגלית הנדירה שנמצאה בלב ים - הלובסטר הנדיר.
מבזק חדשות טובות
(צילום: אסף חן)
ואם תרצו לקרוא פרשנות מרתקת על החתונה המדוברת. "שולי רנד נשוי לשתיים": על היתר מאה רבנים - והפער הבלתי נסבל בין נשים לגברים בישראל.