מפגש חיובי

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגש בצהריים עם עמיתו ולדימיר פוטין, לראשונה מאז שהושבע לתפקידו לפני חמישה חודשים. הפסגה נערכה בז'נבה בצל שפל היסטורי ביחסי שתי המעצמות, אולם בפתח המפגש, שנערך באחוזה יוקרתית בעיר השווייצרית, הביעו שני המנהיגים אופטימיות.
בתום הפגישה קיימו השניים מסיבות עתונאים נפרדות. פוטין סיפר כי סיכם עם ביידן ששתי המדינות יחזירו את השגרירים שלהן זו אצל זו. בחודשים האחרונים החזירה רוסיה את שגרירה מוושינגטון במחאה על כך שביידן כינה את פוטין "רוצח", וארה"ב החזירה את שגרירה ממוסקבה אחרי שרוסיה "המליצה לה" לעשות זאת. פוטין סיפר כי השניים דנו בפגישתם גם בסוגיית הנשק הגרעיני, בעימותים מזוינים המתנהלים באזורים שונים בעולם, בסחר, בשליטה בחוג הארקטי – ובסוגיית אוקראינה, בעלת בריתו של המערב שאיתה מסוכסך הקרמלין. עוד אמר פוטין כי קשה לומר אם היחסים עם ארה"ב ישתפרו, אבל "ראיתי זיק של תקווה בכל הנוגע לאמון ההדדי".
נשיא ארצות הברית ביידן אמר כי סיכם עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "לוודא שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני". ביידן הוסיף במסיבת עיתונאים שקיים כי "הפגישה הייתה חיובית".

3 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ב ב ז'נבה שווייץ
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ב ב ז'נבה שווייץ
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ב ב ז'נבה שווייץ
(צילום: רויטרס)

פסגת הנשיאים ג'ו ביידן וולדימיר פוטין בז'נבה
(צילום: רויטרס )

רגע מרגש בכנסת ואז בחזרה לבושה הרגילה

למרות המחלוקות בין הצדדים והימים המתוחים, ולאחר המהומות בנאומי ההשבעה, רגע מרגש נרשם היום בכנסת ישראל כשלראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל הושבעה חברת כנסת חירשת: שירלי פינטו (ימינה), שנכנסה לכנסת ברקע התפטרות השר מתן כהנא במסגרת החוק הנורבגי, הצהירה אמונים במליאה גם בשפת הסימנים. יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי הורה להכין מעטפת פרלמנטרית שתאפשר לה לבצע את תפקידה הפרלמנטרי באופן המיטבי.
אבל בזה תמו הרגעים היפים. בשעות הבוקר נרשמו בדיון בוועדה המסדרת צעקות ומחאות רבות. חברים בוועדה , בעיקר מהאופוזיציה, מחו נגד הקואליציה ונגד בית הנשיא - והורחקו בכעס. הסערה החלה אחרי דיון סוער שבו תקפו ח"כים מהאופוזיציה את הקואליציה על ההחלטה שלא יוגשו הצעות חוק פרטיות במשך חודש. ויכוח נוסף סבב סביב בית הנשיא. הסיבה - הח"כים התבקשו להצביע על מועד להצהרת אמונים של הנשיא הנבחר יצחק הרצוג, אך עוד לפני שהגיעו להסכמה על התאריך הוציאה לשכת הנשיא הודעה על המועד, 7 ביולי, בשעות אחר הצהריים. חלק מחברי הוועדה זעמו על ההתנהלות של בית הנשיא, שלדבריהם מייתרת את עבודת הכנסת.
3 צפייה בגלריה
יעקב אשר מורחק מהוועדה המסדרת
יעקב אשר מורחק מהוועדה המסדרת
יעקב אשר מורחק מהוועדה המסדרת
(צילום: ערוץ כנסת )
ואילו שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה הגיבה לדבריו של ח"כ דודי אמסלם שתקף אתמול את הממשלה החדשה וטען כי "30% מהאשכנזים בישראל מנהלים לנו את המדינה". בריאיון באולפן ynet השיבה לו השרה והזכירה כי בנימין נתניהו, "הבוס שלך אשכנזי. זה מעניין, אף פעם לא חשדו בי באשכנזיות יתר", הוסיפה.
סערת "האשכנזים" שעורר אמסלם, השינוי האחרון במצעד הדגלים – הפאנל הפוליטי מגיב
(צילום: משה מזרחי)

בנט עמד במבחנו הראשון אבל...

צוותי כיבוי הוזעקו מהבוקר לארבעה מוקדי שריפות שפרצו במועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה. השריפות כובו ולא היו נפגעים. אתמול נרשמו לא פחות מ-26 דליקות ברחבי העוטף כתוצאה מבלוני התבערה של חמאס - ובתגובה לכך חיל האוויר תקף לראשונה בתקופתו של ראש הממשלה נפתלי בנט ברצועת עזה.
פרשננו רון בן ישי מסביר כי התגובה הישראלית הרפה על התגרויות חמאס אתמול אינה עולה בקנה אחד עם התחייבויות ראשי מערכת הביטחון וצה"ל אחרי מבצע "שומר החומות". "מיד לאחר הפסקת האש הבטיחו שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה דאז בנימין נתניהו כי "מה שהיה הוא לא מה שיהיה", אבל התקיפה האווירית המדודה של מחנות האימונים הריקים של חמאס בחאן יונס ובעזה בתגובה להפרחת בלוני התבערה אתמול הייתה עוד אחת מאותן תגובות שכבר מזמן לא עושות רושם על העזתים", כותב בן ישי.
היו שלוש סיבות לכך שהתגובה הישראלית הייתה מאופקת ורפה. הראשונה היא חוסר האינטרס של מדינת ישראל להיכנס לסבב חילופי אש כעת, אפילו אם יהיה קצר. הסיבה השנייה היא העובדה שממשל ביידן משתדל להרגיע כעת את המזרח התיכון, כדי שיוכל להתפנות לעימותים אחרים – סין ורוסיה. בממשל האמריקני מבקשים מישראל סיוע בעניין זה. הסיבה השלישית והעיקרית לתגובה הרפה והמאופקת היא הרצון לתת הזדמנות לתיווך המצרי.
3 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל ברצועה
תקיפת צה"ל ברצועה
תקיפת צה"ל ברצועה
(צילום: AFP)

תיעוד תאונת הרכבל באיטליה

כלי התקשורת באיטליה פרסמו תיעוד מהתרסקות הרכבל באיטליה, שבה נהרגו עמית וטל בירן יחד עם בנם התינוק טום והסבא-רבא יצחק ובת הזוג ברברה.
בתיעוד מצלמות אתר הנופש בסטרזה שבצפון המדינה נראה כיצד הקרון מגיע ליעדו, ורגע לפני העגינה יורד במהירות למטה, ולבסוף מתרסק. אזהרה: הסרטון קשה לצפייה.
התרסקות הרכבל

לקריאה נוספת

הדיונים בתיקי נתניהו ייפסקו לשלושה שבועות

אחרי דחיית בקשת פרקליטי נתניהו והזוג אלוביץ' לעכב את העדויות בפרשת 4000, חזר בו בית המשפט וקבע כי הדיונים ייפסקו לשלושה שבועות, מה שיעניק להגנה כשבוע ללמידת התכתבויות אילן ישועה. ראש הרכב השופטים בביקורת חריפה על סנגורי ההגנה שהרימו את קולם: "כך לא מתנהגים בבית משפט".
מחר בשעות אחר הצהריים יתקיים מצעד הגאווה בבאר שבע.
עד סוף השבוע לא צפוי שינוי במזג האוויר, והטמפרטורות יישארו מעט נמוכות לתקופה. הים מסוכן לרחצה.
משרד הבריאות הודיע כי איחוד האמירויות התווספה לרשימת המדינות באזהרת מסע חמורה – בשל התפשטות נגיף הקורונה. באמירויות אובחנו מאז תחילת החודש יותר מ-31 אלף מאומתים לקורונה, כלומר ממוצע של כ-2,000 ביום. בנוסף נרשמו 54 מקרי מוות ב-15 הימים הראשונים של החודש.
לפי גוף מחקר באוניברסיטת אוקספורד, שעוקב אחר נתוני הקורונה ברחבי העולם, עולה כי האמירויות מדורגת במקום ה-19 בעולם מבחינת מאובחנים חדשים ליום בשבוע האחרון. בין המדינות שמקדימות את האמירויות: איי סיישל, אורוגאווי, מונגוליה, בחריין, קולומביה, ארגנטינה, צ'ילה, ברזיל ובוליביה.
מצעד הדגלים, שנערך אתמול בירושלים, בהשתתפות 5,000 איש, שהגיעו בסיומו לרחבת הכותל. המצעד נקטע בחודש שעבר בעקבות ירי הרקטות מעזה, ונדחה בשבוע שעבר בשל דרישת הדרג המדיני. הוא אובטח על ידי 2,000 שוטרים. בשולי הצעידה התפתחו עימותים בין צועדים לפלסטינים שהניפו דגים, ובמזרח העיר נפגעו כ-20 תושבים בהתכתשויות עם המשטרה.
יום בכותרת, הפודסקאסט היומי שלנו, כתבנו אלישע בן קימון ממפה את שדה המוקשים שממתין לנפתלי בנט מעבר לקו הירוק.
23 שנה אחרי שנמסרה לאימוץ, מצאה את אמה הביולוגית באוקראינה. נועה דולברג תיעדה את המסע למצוא את אמה.
רופא במטוס לדובאי הציל חיי נוסעת והמטוס חזר לארץ. בזכות פעולה מהירה שלו בזמנים קריטיים חייה ניצלו.
והסוף הטוב של החולד, שנפצע במפגש עם חתול.
טיפול בחולד במרכז האקלום שבאגמון החולה
(צילום: צוות מרכז האקלום, אגמון החולה-קק"ל)