לקראת התקציב: חוק ההסדרים עבר בקריאה ראשונה

שלוש שנים וחצי אחרי שהתקציב האחרון אושר ב-15 במרץ 2018, מצביעה הכנסת בקריאה ראשונה על תקציב המדינה ל-2021 ו-2022. בינתיים אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את חוק ההסדרים ברוב של 59 בעד מול 54 נגד. מוקדם יותר אושרה הצעת חוק מסגרות תקציב המדינה (הוראות מיוחדות לשנים 2021 ו-2022). לאחר הצבעה שמית תמכו בהצעה 59 חברי כנסת מול 53 מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע היכן יתקיים המשך הדיון.
תקציב המדינה ל-2021 יגיע לכ-439 מיליארד שקל. התקציב ל-2022 יהיה כ-463 מיליארד שקל. הבוקר הושגו הסכמות בקואליציה בשלושה נושאים שהיו במחלוקת - האחרון שבהם - הרגולציה. לפי ההסכם - הקואליציה מחויבת להקמת רשות הרגולציה במסגרת חוק ההסדרים הקיים. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף את הקואליציה מיציע המבודדים לאחר ששב מחופשה בת שבועיים וחצי בהוואי. "התקציב שהובא היום הוא תקציב גרוע. יש בו גזירות והעלאות מיסים, בניגוד גמור להבטחות שלכם.

3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת: ישיבת פגרה מיוחדת- הצעת חוק התקציב
מליאת הכנסת: ישיבת פגרה מיוחדת- הצעת חוק התקציב
ישיבת פגרה מיוחדת- הצעת חוק התקציב
(צילום: יואב דודקביץ')

לקריאה נוספת


פרויקטור הקורונה: "חודש החגים מאתגר, כדאי להיבדק לפני ארוחות משפחתיות"

פרופ' סלמאן זרקא אמר הבוקר כי ניתן לזהות דעיכה מסוימת בנתוני התחלואה בקורונה: "כשמסתכלים על המספרים רואים שיש יציבות או עלייה יותר מדודה. יש בזה אופטימיות מסוימת אבל צריך לראות את התמונה השלמה. יש לפנינו חודש מאוד מאתגר". "אנחנו צפויים ביומיים הקרובים לראות קפיצה בחיוביים. מי שיצא חיובי יצטרך לעשות PCR, זה יקפיץ לנו את כמות החיוביים, אבל זה לא אומר שהמגפה נמצאת כאן".
"אנחנו לא רוצים סגר, הסגר לא יפתור לנו את הבעיות", אמר. "אנחנו רוצים למצוא את האיזון בין כל הדברים ולכן כל הפעולות שנעשות גם לפתיחת שנת הלימודים וגם מבצע החיסונים הגדול הוא חלק מהפתרון. בנוגע לנסיעות ונחיתות בנתב"ג, זו החלטה מקצועית".
לקראת הארוחות המשפחתיות בחגי תשרי, אמר פרופ' זרקא: "אנחנו ממליצים על כולם להתחסן, בטח אלה שנמצאים בקבוצות הסיכון ובגילים מתקדמים. כרגע החיסון זמין לכולם, נמצא במלאי, אין שום מגבלה על זה. בתוך הקבוצה המשפחתית שרוצה לחגוג בראש השנה ובחגים בכלל, אני מאוד ממליץ לעשות בדיקות אנטיגן לילדים ובטח ללא מחוסנים לפני שכולנו נתכנס לערב חג לארוחה. לבדיקת אנטיגן לילדים יש הרבה פוטנציאל להגן על מבוגרים, במיוחד על אלה שלא יכולים להתחסן".

ריאיון עם פרויקטור הקורונה: לא בטוח שיהיה מבצע בדיקות נוסף תלמידים אחרי החגים
(צילום: שמוליק דודפור, משי בן עמי)

לקריאה נוספת

גננת לא מחוסנת שסירבה להיבדק התבצרה בגן בחיפה - והוצאה

מהומה פרצה הבוקר בגן ילדים של החינוך המיוחד בשכונת קריית אליעזר לאחר שלמקום הגיעה גננת משלימה - סרבנית חיסונים - שלא הסכימה לעזוב את הגן. אותה גננת לא מוכנה לעבור בדיקת קורונה כפי שמתחייב מכל איש חינוך שאינו מחוסן.
הגננת הראשית בגן, שידעה שהגננת המשלימה לא מחוסנת, החליטה שלא לצאת ליום החופש שלה והגיעה הבוקר לגן כדי לקבל את הילדים עם הסייעות. עם זאת, הגננת המשלימה הגיעה גם היא למקום ונכנסה כשהיא ללא מסכה. גננת האם ביקשה ממנה לעטות מסכה ולהתרחק מהילדים, אך היא סירבה ואף התבצרה במקום.
גננת האם יצרה קשר עם המפקחת במשרד החינוך ועם מנהלת מחלקת הגנים בעיריית חיפה, אספה את הילדים והוציאה אותם לאזור מוצל בחצר - שם הם המתינו. לאחר מכן שוחחו המפקחת, מנהלת מחלקת הגנים בעירייה וצוות הגן עם הגננת המשלימה וביקשו ממנה לצאת. היא סירבה תחילה, אך בתום דין ודברים עמה הם הובילו אותה מחוץ לגן והחזירו את הילדים.

"הצפות היסטוריות" בניו יורק: שיטפון ברכבת התחתית ובנמל התעופה ניוארק

ראש העיר ניו יורק ביל דה בלזיו הכריז הבוקר על מצב חירום בעירו, בעקבות גשמים כבדים שירדו בעיר וגרמו להצפות ולתנאים קשים בכבישים. בעקבות המשקעים הכבדים הושעתה פעילות הרכבת התחתית כמעט בכל התחנות בתפוח הגדול, ודה בלזיו אמר כי מדובר ב"אירוע מזג אוויר היסטורי". באירוע יש הרוגים.
הגשם שפוקד את אזור ניו יורק נגרם משרידי הסופה הטרופית "איידה", שקודם לכן השבוע, כשעוד הייתה הוריקן בדרגה 4, פגעה במדינת לואיזיאנה, גרמה שם להרס נרחב והותירה יותר ממיליון בני אדם בלי חשמל.
לקריאה נוספת

החל ממחר מחוסן או מחלים החוזר ממדינה כתומה, מחויב בבידוד עד לקבלת PCR שלילי עוד עד 24 שעות מהנחיתה בתנאי שהוא מחוסן במנה שלישית או מחוסן במנה שנייה ולא חלפו 6 חודשים מיום החיסון השני או מחלים שקיבל מנת חיסון - בעל אישור החלמה או תעודת מתחסן ישראלית, אשר יצא מישראל 7 ימים אחרי החיסון או חזר אליה 14 ימים אחרי החיסון.
במהלך סוף השבוע תורגש הקלה נוספת בעומס החום, והים ייעשה מסוכן. בשבוע הבא הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל.
באבטין שליד חיפה 23% מהנבדקים קיבלו בשבעת הימים האחרונים תשובה חיובית. בבסמת טבעון, הנמצאת לא רחוק משם, 21% מהנבדקים קיבלו תשובה חיובית וכך גם ברכסים הנמצאת באותו אזור.
במזערה שליד נהריה 19% מהנבדקים קיבלו תשובה חיובית, וכך גם בפוריידיס. באעבלין מ-18% מהנבדקים קיבלו תשובה שהם חיוביים לקורונה ונתון דומה התקבל גם במודיעין עילית.
ומה עם הערים הגדולות? בירושלים 6% מהנבדקים קיבלו תשובה שהם חיוביים לקורונה, בתל אביב גם כן 6% ובחיפה – שהפכה לאדומה – שיעור החיוביים גבוה יותר ועומד על 8%.
ויש גם ארבעה יישובים שבהם שיעור הבדיקות החיוביות הוא 0 – אך לא ברור לפי הנתונים שמציג משרד הבריאות אם היו שם נבדקים. מדובר בביר הדאג', שבט סייד, אל סייד ואבו תלול.
עירית קפלן. השחקנית אושפזה במצב קשה לאחר שנדבקה בקורונה בשבוע שעבר. קפלן לא התחסנה נגד הקורונה כיוון שחששה מהחמרה בשל מחלה אוטואימונית ממנה היא סובלת. "היום אני מבינה שהקורונה מאוד חמורה", אמרה.
גמר "הכוכב הבא" הוכיח: לא צריך אינסוף שופטים כשיש מתמודדים כל כך מוכשרים. מה חשבה המבקרת שלנו?
טסים לחו"ל בחגים? מדריך שאלות ותשובות לתקופה הקרובה.
רוצים להזמין טיסה לחו"ל אבל מבולבלים? שירי הדר עושה סדר
(צילום: משי בן עמי)
והמלחין היווני מיקיס תאודורקיס הלך לעולמו בגיל 96.