מאסר עולם לרוצח מיכל סלה. אחותה הטיחה: "כולך הרס. לעולם לא יסלחו לך"
גיא בלילה, יוצר הסדרה "בני אור", הלך לעולמו בגיל 38.
שר הבריאות והשיכון לשעבר, חבר הכנסת יעקב ליצמן אמר היום "אם יהיו בחירות חדשות - לא אתמודד. לא אלך לכנסת שוב פעם".
45% מהמשרות בישראל עשויות להפוך ללא רלוונטיות בעתיד הקרוב.
מסתבר שבפתחה של שנת 2022, מיליון וחצי ישראלים לא מחוברים לאינטרנט.

התחלואה מזנקת, רק אחד מתוך שישה בני 5 עד 11 התחסן. בנט בבידוד

760 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-37 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 2.07%. מדובר בפעם הראשונה מאז תחילת אוקטובר ששיעור החיוביים הוא מעל 2%. במקביל, מקדם ההדבקה ממשיך לעלות והוא עומד על 1.41 – דבר המעיד על התפשטות נרחבת של המגפה.
גם במערכת החינוך התחלואה מזנקת. בתוך עשרה ימים זינק מספר החולים הפעילים בקרב התלמידים מ-3,636 ל-5,297. מדובר בעלייה של כ-46%. במקביל, נמצאים קרוב ל-41 אלף תלמידים בבידוד. למרות הזינוק בתחלואה, לא חלה עלייה במספר המתחסנים בקרב התלמידים. מהנתונים עולה כי רק 10% מבני ה-5 התחסנו נגד קורונה במנה אחת וכך גם 17% מבני 6 עד 11. כלומר, רק 15.6% מהתלמידים בגילים אלה מחוסנים.
לראשונה מאז התפרצות הקורונה, נדרשו היום המשתתפים בישיבת הממשלה לעבור בדיקת קורונה מהירה בכניסה אליה. עובדת במשרד ראש הממשלה נמצאה חיובית. זמן קצר לאחר מכן בנט התבשר שגם בתו נדבקה, ועזב את המקום. גם בתה של שאשא ביטון נדבקה.
ולצד כל אלו יש מאבק בפייק ניוז. משרד הבריאות יצא נגד פוסט של "אורלי וגיא" על לידה שקטה והקשר לחיסוני קורונה ולא רק משרד הבריאות זעם. "לפעמים אני שוקל אם למרוט את השערות האחרונות שעוד נשארו לי מתוך כעס ותדהמה", אמר הבוקר פרופ' יריב יוגב, מנהל בית החולים ליס ליולדות. "על ידי פוסט כזה או אחר הם יכולים לייצר נזק, שכרוך בסיכון חיי אדם".
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה במבוא חמה, רמת הגולן
ישיבת ממשלה במבוא חמה, רמת הגולן
ישיבת ממשלה במבוא חמה, רמת הגולן
(צילום: אסף מגל)

פרופ' סגל מעריך: מקדם ההדבקה של האומיקרון זינק ליותר מ-3
(צילום: נויל האריס)

לקריאה נוספת

ח"כ על מגבלות הקורונה: "רק חסר מחנות ריכוז"

במהלך דיון בוועדת החוקה על מימון המלוניות למבודדים התייחס ח"כ גדי יברקן למדיניות הממשלה כלפי לא-מחוסנים ואמר "רק חסר מחנות ריכוז". יו"ר הוועדה גלעד קריב (העבודה) זעם על אזכור השואה בהקשר של מגפת הקורונה והורה לסדרנים להוציא את יברקן מהחדר.
במהלך היום, בריאיון לערוץ הכנסת, אמר הח"כ: "עובדתית: באוסטריה היום יש מחנות ריכוז למי שלא התחסן - כל העולם יודע". נכון לשעה זו לא ידוע כל בסיס לדברים שאמר.
גלעד קריב הרחיק את גדי יברקן מועדת החוקה לאחר שאמר "אתם עושים כמו אוסטריה... רק חסר מחנות ריכוז"
(צילום: דוברות הכנסת )

הלילה (בין ראשון לשני) אמור להיכנס לתוקף מתווה הקניונים לפיו ייאסר לשבת בדוכני מזון אלא רק לעשות טייק אווי. הים יפעלו במתכונת של תו סגול, על פי יחס תפוסה של 1:15, וכניסה לחנויות ששטחן עולה על 100 מ"ר תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק.
המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
בימים הקרובים יהיה יבש, כאשר בשעות היום יהיה נוח, ואילו בלילות - קר. ביום רביעי קיים סיכוי לגשם מקומי, בעיקר במרכז. בשבת הבאה ייתכן שיהיה סוער, אבל מכיוון שמדובר בתחזית רחוקה יחסית - הכול עוד יכול להשתנות.
אוסטרליה שמרה על תחלואה נמוכה מאוד מקורונה, והיא הייתה אחת המדינות המערביות עם התחלואה הנמוכה ביותר. עד יולי הכול נראה ורוד – מאז פרוץ המגפה ועד אמצע חודש יולי השנה אובחנו באוסטרליה כ-40 אלף חיוביים לקורונה וכ-900 חולים מתו.
אבל מאמצע חודש יולי חלה עלייה במספר המאומתים, שנמשכה בצורה חדה יותר בחודשים ספטמבר-אוקטובר, ובצורה מעט מתונה יותר בנובמבר. אבל בדצמבר נשברו כל שיאי התחלואה במדינה. מאז תחילת החודש אובחנו באוסטרליה כ-91 אלף חיוביים לקורונה, מתוך 301 אלף שאובחנו בסך הכול מפרוץ המגפה. כלומר כ-30% מהמאומתים לקורונה באוסטרליה אובחנו ב-26 הימים האחרונים בלבד.
מאז פרוץ המגפה מתו באוסטרליה 2,190 חולי קורונה, 184 מהם מתחילת החודש. כלומר אחד מכל 12 מקרי תמותה מקורונה באוסטרליה אירע החודש. עם העלייה החדה בתחלואה, סביר להניח כי גם המספר הזה עלול לעלות.
שפעת העופות. כ-5,000 עגורים מתים נצפו באגמון החולה, 250 באזור השמורה ועוד כ-30 פרטים בעמק יזרעאל. כך נמסר מרשות הטבע והגנים. שמורת הטבע החולה תישאר סגורה לפחות עד השבת הקרובה. בנוסף התגלה הנגיף בלולים במושב מרגליות בגבול הצפון וכתוצא מכך החל תהליך המתת כחצי מיליון תרנגולות.
גולגולת באורך של יותר משני מטרים התגלתה לאחרונה במדינת נבאדה בארצות הברית.
מבזק חדשות טובות 261221
(צילום: נויל האריס)
השעות, המחירים, הפקקים: מסע הייסורים של האוהד הישראלי.
אלו המתכונים שהכי אהבתם ב-2021. בתיאבון.
"קשה לי פה בארץ". לפני 25 שנה אחינועם ניני פרצה לעולם הגדול ומאז היא כמעט ולא חוזרת לכאן.