מתחם שיגורים של חמאס, ליד לונה פארק ישן ובריכת ילדים | התיעודים שפרסם צה"ל

צה"ל פרסם תיעודים שבהם נראים לוחמים מאתרי משגרי רקטות ליד בריכת ילדים ובורות שיגור, וגם סמוך לגן שעשועים ישן, שכלל בעבר מכוניות מתנגשות ומתקן אחר. "הגענו לכאן, מצאנו אזור שבו יש גן שעשועים שהיה בעבר מעין לונה פארק קטן, ובפנים מתחם שיגורים", אמרו בחטיבה 401.
בחטיבה 551, שאיתרה משגרים ליד בריכת ילדים, אמרו: "מצאנו כאן רביעיית קני שיגור של רקטות לכיוון ישראל, בלב שכונת מגורים - רק חמישה מטרים מבריכת שחייה לילדים ואולי 30-20 מטרים מבתי מגורים".
2 צפייה בגלריה
תיעוד: בורות שיגור ומשגרי רקטות של חמאס אשר אותרו בגן שעשועים ברצועת עזה
תיעוד: בורות שיגור ומשגרי רקטות של חמאס אשר אותרו בגן שעשועים ברצועת עזה
תיעוד: בורות שיגור ומשגרי רקטות של חמאס אשר אותרו בגן שעשועים ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל )

תיעוד: בורות שיגור ומשגרי רקטות של חמאס אשר אותרו בגן שעשועים ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל )
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר אחר הצהריים בתדרוך באנגלית כי "חמאס ביצע פשעי מלחמה נגד ישראלים, אבל גם נגד האוכלוסייה בעזה. חמאס משתמש בציניות בפלסטינים בעזה כמגן אנושי. יותר מ-1,000 טילים של חמאס כשלו ונפלו על אוכלוסייה בעזה".
הגרי תיאר שוב כיצד חמאס משתמש בבתי חולים ברצועה להוצאת פעולות טרור, בין היתר מבית החולים האינדונזי, מהמטה שבנה ארגון הטרור מתחת לבית החולים שיפא, וציין גם כי צה"ל חשף מנהרות טרור מתחת לבית החולים הקטארי ברצועה.

נתניהו על מתקפת הפתע - מול הטייסים: "האויבים שלנו טעו בנו, הם חשבו שביום פקודה לא יתייצבו"

ראש הממשלה ביקר היום בבסיס חיל האוויר רמון - וציין בפני הטייסים את מה שבראייתו הוא אחד הגורמים שהביאו למתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר: "האויבים שלנו טעו בנו, הם חשבו שביום פקודה לא יתייצבו", אמר והוסיף: "התייצבנו יחד ואנחנו נילחם עכשיו כתף אל כתף".
"אני רוצה גם שתדעו שיש דבר אחד שאנחנו לא נעשה - לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת חטופינו, שיוציאו את זה בכלל מהלקסיקון. אנחנו אומרים את זה גם לאויבינו וגם לידידינו", הוסיף.
ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בבסיס חיל האוויר רמון
(צילום: איתי בית און / לע״מ)

שר מעוצמה יהודית לא פסל אפשרות להטיל פצצת אטום על הרצועה

כאילו לא די בדעת הקהל העולמית, שלאו דווקא לצד ישראל בימים אלו, שר בממשלה לא פסל הטלת פצצת אטום על עזה, בזמן שבתוך הרצועה 241 חטופים. בריאיון ל"קול ברמה" הבוקר שר המורשת עמיחי אליהו לא שלל אפשרות זו. ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר להגיב, אמר כי דברי השר מעוצמה יהודית "מנותקים מהמציאות" ולאחר מכן הודיע על השעייתו עד להודעה חדשה מישיבות הממשלה. גם העולם הערבי סער בעקבות התבטאותו של אליהו: "עדות חדשה לטרור שמפעילה ישראל ולגזענותה האכזרית והקיצונית".
עוד לפני כן בוטלה הישיבה להיום, וטרם נקבע מועד חדש. יש לציין כי מרבית ישיבות הממשלה מתקיימות בזום ולא ברורה עוצמת סנקציה זו. לאחר הסערה צייץ השר: "ברור לכל בר דעת שהאמירה על אטום היא מטאפורית. אבל בהחלט חייבים תגובה עוצמתית ולא פרופורציונלית לטרור, שתבהיר לנאצים ותומכיהם שטרור אינו כדאי"
לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן

כותרות נוספות מהיום

לפחות בן אדם אחד נפצע מירי טיל הנ"ט שפגע ברכב באזור מוצב שושן הסמוך לקיבוץ יפתח שבגליל העליון.
בצה"ל נערכים להרחבת המלחמה עם פריסה חסרת תקדים של כל מערכי ההגנה האווירית, מכיפת ברזל ולוחמה אלקטרונית ועד לחץ 3. בצבא נערכים גם לשיגור טילים ממיליציות שיעיות בעיראק.
"בלי ההרוגים זה החודש המשמח בחיי": סערת אמירת הקצין, שיזומן לבירור בעקבות דבריו.
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפגישתם כי לרשות צריך להיות תפקיד מרכזי ברצועת עזה לאחר המלחמה.
על אף ההבטחות, וחרף ההצהרות על איסוף תרומות במיליוני שקלים, אלפי לוחמי צה"ל בגבול עזה עדיין אינם ממוגנים בצורה המיטבית - ובשטח יש "ריבים" על שכפ"צים. בנות זוג ללוחמים מתכוננות לפרסם עצומות מחאה.
כ-44 אלף הוצאו לחל"ת מפרוץ המלחמה. התוכנית הכלכלית המעודכנת כוללת הקלות לקבלת דמי אבטלה למי שנשלח לחל"ת שלא מרצון, אולם היא עדיין לא אושרה.
במשך חודשים סירב שר המשפטים יריב לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים, אבל כעת הודיע לבג"ץ כי יכנס אותה תוך 15 יום. עם זאת, ההערכה היא שאין הסכמות על בחירת נשיא עליון ושופטי עליון חדשים.
"יש תקווה": פרויקט צילומים עם משפחות החטופים.
2 צפייה בגלריה
פרוייקט חטופים: משפחת שרעבי האח ששני אחיו חטופים
פרוייקט חטופים: משפחת שרעבי האח ששני אחיו חטופים
פרוייקט חטופים: משפחת שרעבי האח ששני אחיו חטופים
(צילום: אביגיל עוזי )

פרשנויות ודעות היום


ארה"ב חותרת להקל על עזה באופן שיפגע בסיכוי להכריע את חמאס. צריך לסרב | רון בן ישי
"מקבלי ההחלטות בוושינגטון טועים בגישה הבסיסית שלהם כלפי המזרח התיכון. הם מעריכים שארה"ב תשקם את מעמדה באזור באמצעות מחוות, חלקן של רצון טוב וחלקן הן בעצם איתותים צבאיים שאמורים להרתיע את האיראנים ושלוחיהם. בוושינגטון, בממשל הדמוקרטי, שהוא פרוגרסיבי ביסודו, עדיין לא מבינים, חרף כל מכוני החשיבה שפועלים שם, שבמזרח התיכון מבינים כוח. כמעט אך ורק הוא מזיז כאן עניינים.
האמריקנים מסרבים להבין שהמשטרים הערביים המתונים, כולל מדינות המגרב (אבל לא טורקיה וקטאר, המזוהות עם האחים המוסלמים), רוצים שישראל תמחק את חמאס מעל פני האדמה. לא חלילה מפני שהם נעשו ציונים, אלא משום שהארגון האיסלאמיסטי-ג'יהאדיסטי מסכן את שרידותם לא פחות מדאעש". לטור המלא
לשמור על הקואליציה העולמית סביבנו | בן דרור ימיני
"העובדה שנושאות מטוסים אמריקניות מגיעות לאזור, ונשיא ארה"ב הרעים בקולו שוב ושוב את ה"DON'T", היא עוד הוכחה, למי שזקוק לה, שלמרות המחאות של החזית האדומה-ירוקה, של שמאל קיצוני ותומכי ג'יהאד ו-BDS, העולם החופשי עדיין עם ישראל. בלינקן הציג בקשה של ידיד – הפוגה הומניטרית על רקע התמונות הקשות מעזה. הסירוב לכך הוא איוולת שפוגעת בתמיכה הבינלאומית הממילא מצטמקת בנו". לטור המלא
משטרים רצחניים כפויי טובה. למה אתם לא תומכים בנו? אבידן פרידמן
"לא אמור להפתיע אותנו שדיקטטורות בלי שום מחויבות מוסרית לא מתייצבות לצד המוסר והצדק כשאנחנו צריכים אותן, ובמקום זה מקבלות החלטות על בסיס אינטרסים, ריאל-פוליטיק וכסף. אם אנחנו הסכמנו להתעלם מהפשעים הנוראיים שהן עשו, בשם הצרכים שלנו, למה שהן לא יעשו אותו דבר? אולי כדאי לנו לשקול ברצינות את הקונספציה שבמסגרתה אנחנו מוכרים ערכים ונשמה תמורת "חברות" עם משטרים אכזריים ורצחניים, ולשאול אם בשביל המדינה היהודית, הדבר הכי ריאלי לעשות זה דווקא להתעקש על המוסר, ולא רק כשזה משרת אותנו. בדיוק כמו שהיינו רוצים לצפות משאר אומות העולם". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

איסמעיל הנייה. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו אמש כי ישראל ירתה טיל מכטב"מ לעבר ביתו ברצועת עזה של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, שנמצא במחנה הפליטים א-שאטי, ממערב לעיר עזה. עם זאת, הנייה עצמו מתגורר מחוץ לרצועה מאז 2019, ומחלק את זמנו בין טורקיה לקטאר. ב-17 באוקטובר הופגז בית משפחתו של הנייה בשכונת שייח רדואן בעיר עזה, ובנו, אחיו ואחיינו של מנהיג חמאס נהרגו.