ג'ונסון התפטר: "נלחמתי להישאר בשבילכם, אבל המפלגה רוצה מנהיג חדש"

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הכריז בצהריים על התפטרותו, אחרי ימים של לחץ כבד מצד מפלגתו השמרנית. בהצהרה לאומה שמסר מחוץ למעון הרשמי בדאונינג 10 ניסה ג'ונסון להסביר מדוע התעקש זמן רב כל כך, אפילו עד הלילה האחרון, שלא להתפטר: "נלחמתי קשה כל כך כי הרגשתי שזה התפקיד שלי, שזו החובה שלי כלפי המצביעים שנתנו לנו ב-2019 ניצחון מוחץ". הוא הודה כי כואב לו שלא יוכל להשלים את כהונתו ולממש בעצמו את "הרעיונות והפרויקטים" שעליהם שקד: "אני עצוב שאני צריך לוותר על העבודה הטובה ביותר בעולם".
בהכרזת ההתפטרות שלו אמר ג'ונסון כי לא הצליח לשכנע את עמיתיו להימנע מהפלת הממשלה, אף שניסה בכל מאודו: "כעת ברור שהמפלגה השמרנית רוצה מנהיג חדש, ותהליך הבחירה שלו מתחיל עכשיו". ג'ונסון הודיע כי מינה הבוקר קבינט חדש שיכהן תחתיו עד שהמפלגה השמרנית תבחר לו מחליף בתפקיד ראש הממשלה, בבחירות פנימיות שיתקיימו בשבועות הקרובים. הוא הבטיח לתת את תמיכתו למנהיג העתידי.
לקריאה נוספת


2 צפייה בגלריה
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון יום לפני שהודיע על ההתפטרות
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון יום לפני שהודיע על ההתפטרות
(צילום: רויטרס)


סיפורי היום

לאור יום: אלמוני ירה צרור לעבר מיניבוס בכפר קרע, הנהג נפצע בינוני.
שיחות ל"דוקטור" ומבדקים: האישום נגד הבדואי שגויס לצה"ל והונחה מעזה לטרור.
לפיד וגנץ נגד חיזבאללה: "השליחות בשם איראן עלולה להפוך קטלנית, לא נהסס להפעיל כוח".
מאסר עולם ולא עונש מוות: גזר דין חדש לישראלית שנתפסה עם סמים באמירויות.

מה צפוי מחר

החל ממחר מחירי הביצים שהמדינה מפקחת עליהם יעלו ב-6.5% בממוצע ובעד 7.2%. מדובר במחירי מקסימום כך שרשתות ומרכולים יכולים למכור בזול יותר, אך לא במחיר גבוה מהמחיר המפוקח.

התחזית

היום היה חם עם לחות גבוהה בחוף - לא צפוי שינוי משמעותי במזג האוויר עד ליום ראשון. גובה הגלים יהיה כ-60 סנטימטרים וצפויות מדוזות בודדות בחופים. בשבוע הבא אולי תחול הקלה בחום.

מה חיפשו היום בגוגל?

תור אהבה ורעם. סרט גיבורי העל של מארוול המבוסס על דמותו של תור, הרביעי שעוקב אחר עלילותיו של אל הרעם. מה חשב עליו מבקר הקולנוע שלנו.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

ג'ייק הופמן, בנו של דסטין הופמן, התחתן עם בת זוגו - עמית דישון, מעצבת פנים ישראלית שגרה בשנים האחרונות בארה"ב.

אולסי פרי עבר ניתוח לכריתת רגל בתל השומר.
ואפל מציגה את התשובה ל-NSO: כלי אבטחה למשתמשים בסיכון גבוה.