סיפורי היום

מה הפך את רחוב דיזנגוף בתל אביב לכזה שמושך אליו מפורסמים, מבלים - ומחבלים? האזינו לפודקאסט "הכותרת"

46 יום חלפו מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה ויותר מ-30 מדינות כבר סיפקו לקייב ציוד צבאי – מטנקים עד אמצעי ראיית לילה, ממל"טים עד אפודים. ישראל, לעומת זאת, אינה אחת מהן. פרט לציוד הומניטרי, עד כה לפחות לא הועבר דבר לקייב. אז מי העביר נשק וכמה? כל הפרטים.
ראש המשלחת לבית החולים שדה באוקראינה החליט להחזיר לישראל שני רופאים, שחזרו והשתכרו - מחוץ לשעות העבודה - גם אחרי שכבר קיבלו אזהרה.
צרפת בוחרת, לה פן סוגרת את הפער. מקרון: "היא לא השתנתה, עדיין קיצונית".

"חזרת יום מוקדם מדי, בארון מתים"

בבית העלמין בכפר סבא הובאו למנוחות חברי הילדות, תומר מורד ואיתם מגיני, שנרצחו בפיגוע הירי בבר "אילקה" ברחוב דיזנגוף בתל אביב ביום חמישי האחרון. מורד הובא למנוחות בבית העלמין פרדס חיים בעיר, בעוד הלווייתו של מגיני התקיימה בבית העלמין מנוחה נכונה.
5 צפייה בגלריה
הלוויתו של תומר מורד
הלוויתו של תומר מורד
הלוויתו של תומר מורד
(צילום: שאול גולן)
אריאל וינבלט, בת זוגו בשבע השנים האחרונות של תומר, ספדה לו בבכי: "שנינו עמדנו לסיים תואר, שמחנו. כל-כך רצינו להקים בית, להביא ילדים, להתחתן ולעבור יחד חיים שלמים. אבל החלומות נשברו לרסיסים, ואני יחד איתם". היא ציינה כי לפני הפיגוע הביעה חשש לצאת מהבית בגלל גל הטרור: "אני הייתי חרדה בגלל הפיגועים - ואתה אמרת לי שחייבים להמשיך את החיים".
"בני היקר, נרצחת, כמו תומר חברך וברק ז"ל", ספד האב אייל לבנו איתם. "מצער מאוד שרוצח אכזר רצח אותך וגדע את החלומות שלך. היית לי בן וחבר טוב, לב מחבר בין כולם. היית כמו קוסם שיודע להכיל ולכבד את כולם. נלקחת מאיילה ארוסתך. אני אוהב אותך תמיד עד יומי האחרון". אחותו הקטנה נועה אמרה בכאב: "אין לי מילים, אני לא מצליחה לעכל. נהיה ביחד לנצח. תמיד סיפרת רק בדיחות עם חיוך על הפנים. אני מבטיחה לך שאשמור על אמא, אבא, סבא וסבתא. אתה נדיר ותמיד בלב שלי".
הנרצח השלישי בפיגוע הוא ברק לופן. "ברק היה המזל שלי בחיים", סיפרה האלמנה דנה. "בברק יש את השקט הכי סוער שקיים. בן אדם טוב, אין בן אדם אחד שנמצא שיגיד עליו משהו רע. בן אדם שתמיד מסתדר, שדואג. ברק הוא החצי שלי, הוא החבר הכי טוב שלי. אני רק יכולה לאחל לאנשים זוגיות כמו זו שהייתה לי עם ברק".
5 צפייה בגלריה
ברק לופן
ברק לופן
ברק לופן
(באדיבות המשפחה)
דנה סיפרה על ילדיהם המשותפים: "יש לנו שלושה ילדים מקסימים. יובל בת חמש וחצי, עמית בת שלוש וחצי, ונולד לנו דור, בן חמישה חודשים. ברק כל כך חיכה לו, ואמר תמיד שהוא שהוא יהיה חותר או שהוא יהיה חותר, אין אופציות אחרות. כשקראנו לו דור, זה היה 'דור ההמשך' כי יש רק נכדות, ולא ידענו שהוא יהיה דור ההמשך של אבא שלו בזמן כל כך קצר. ברק נתן לי את המתנה הכי גדולה שיכולה להיות: שלושה ילדים. הבית שלנו שמח ופתוח, שנינו אנשי חינוך, עם ערכים מאוד גדולים".
בינתיים, ממשיך צה"ל לפעול בג'נין - משם יצא המחבל. דובר צה"ל מסר אחר הצהריים כי מרדף התנהל באזור ג'נין אחר רכב שבו "ככל הנראה" שוהים שניים מאחיו של המחבל רעד חאזם, שרצח שלושה ישראלים בפיגוע הירי בבר בתל אביב. "זוהו פגיעות. המרדף נמשך", נמסר. אביו של המחבל, שנמלט אף הוא מכוחות הביטחון, טען במקביל כי ברכב נוסעים בנו ואשתו.
5 צפייה בגלריה
פעילות צה"ל בכפר יעבד
פעילות צה"ל בכפר יעבד
פעילות צה"ל בכפר יעבד
(צילום: דובר צה"ל )
גם הבוקר פעלו כוחות הביטחון באזור. הבוקר הם פעלו במחנה הפליטים ג'נין ובכפר יעבד הסמוך במסגרת פעילות מעצרים של מבוקשים בעבירות טרור - ועצרו 20 חשודים בתכנון פיגועים ועבירות טרור. חמושים פלסטינים שחיכו לכוחות פתחו לעברם באש. לא היו נפגעים ישראלים. בדודבר צה"ל מסרו כי לוחמי יחידת אגוז, שייטת 13, סיירת גולני ויחידת מרעול השתתפו בפשיטה על הכפר יעבד, שממנו יצא המחבל לפיגוע בבני ברק, וכן סרקו אחר אמצעי לחימה בלתי-חוקיים. באחד הבתים נמצאו מדי צה"ל ותחמושת צבאית, ובבית אחר נמצא מטען חבלה שיועד לפיגוע. במקביל, לוחמי דובדבן פעלו בטול גרם ועצרו שלושה מבוקשים בחשד לעבירות טרור.

מה צפוי מחר

יו"ר הוועדה לבחירת שופטים, שר המשפטים גדעון סער, יביא את הצעתו לשימוע פומבי למועמדים לשיפוט בבית המשפט העליון.

התחזית

מחר, יום שני, הטמפרטורות ירדו. בימים שלישי, רביעי וחמישי תורגש התקררות משמעותית עוד יותר ויהיה קריר. בצפון ובהרים יהיה קר. כרגע, בטווח הארוך והלא-ודאי צפויה התחממות משמעותית לקראת ערב חג הפסח בסוף השבוע הקרוב.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

מספר חולי הקורונה שבמצב קשה נותר יציב בימים האחרונים. בתחילת החודש עמד מספר החולים הקשים על 272, ב-4 באפריל היו 249 חולים במצב קשה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, אך מאז עלה מעט המספר ואז שוב ירד. הבוקר, כך לפי נתוני משרד הבריאות, יש 254 חולי קורונה במצב קשה בישראל.

מה חיפשו היום בגוגל?

קבר יוסף - כ-100 פלסטינים התפרעו הלילה (בין שבת לראשון) בקבר יוסף שבשכם. הפורעים שברו את המצבה שעל הקבר, הציתו חדרים במתחם והסבו נזקים רבים נוספים למתחם. שר הביטחון בני גנץ אמר כי "אירוע השחתת קבר יוסף הוא חמור ביותר. מדובר בפגיעה קשה בחופש הפולחן באחד המקומות הקדושים ביותר לכל יהודי, וברגשות העם היהודי כולו, דווקא בעיצומו של החג הקדוש למוסלמים.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

שוב המדינה הכניסה יותר ממה שהוציאה: הגירעון במרץ - הנמוך מאז 2008 זה רשמי: אלה אייבינדר היא הזוכה בגמר "הישרדות VIP"
5 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
(צילום מסך, רשת)

משחק הדיונון - גרסת המציאות ביפן
מבזק חדשות טובות
(צילום: אבי חי)

מתחת לחופה: ברוקלין בקהאם וניקולה פלץ התחתנו בטקס יהודי
גדול יותר, נוצץ יותר, יקר יותר: מצעד טבעות האירוסים של ג'ניפר לופז