הכותב והיוצר יהונתן גפן הלך לעולמו בגיל 76

ישראל איבדה היום את אחד מגדולי כותביה אם לא הגדול שבהם. יהונתן גפן - סופר, משורר ופובליציסט הלך לעולמו והוא בן 76. לווייתו תתקיים ביום שישי בשעה 11, בבית העלמין בנהלל. קצרה היריעה מלפרט את כלל יצירותיו של גפן ברשימה זו - הוא כתב לגדולים ולקטנים, שירי מחאה כמו גם שירי אהבה, מאמרים פוליטיים וסיפורי יום יום, ספרים לילדים וספרים למבוגרים. ככל הנראה "הכבש השישה עשר" יוותר כספר המזוהה איתו יותר מכל בספרי הילדים ובעולם המוזיקה - השיר "יהיה טוב" שהלחין דיוויד ברוזה, שנכתב לרגל המשא ומתן על הסכם השלום בין ישראל למצרים. גפן מעולם לא הסתיר את עמדותיו הפוליטיות שהיו בקצה השמאלי של הסקאלה. לאורך כל השנים כמעט נלחם גפן בהתמכרותו לאלכוהול, לסמים ובעיקר לטראומה ממלחמת יום הכיפורים.
יהונתן גפן נולד בשנת 1947 למשפחת דיין המעוטרת בנהלל. בצבא היה ביחידת צנחנים ולחם במלחמת ששת הימים. כחייל הוציא את ספר הפזמונים הראשון שלו "שירים שענת אוהבת במיוחד". לאחר הצבא עבר לתל אביב, בהמשך נסע לאנגליה ללמוד בקיימברידג'. לאחר פטירת אחותו, חזר לארץ והחל לעבוד כעיתונאי. גפן חזר לצבא ב-1973 ולחם במלחמת יום הכיפורים.
בשנות ה-70 לקח חלק במספר מופעים כמו "זה הכול בינתיים, בינתיים זה הכול" עם דני ליטני, "המלחמה האחרונה" עם אפרים סידון, קובי ניב וב. מיכאל, "מכתבים למערכת", "שיחות סלון" ונוספים. הוא כתב מחזות כמו "קשר אייר" ו"נומה עמק", תרגם יצירות כדוגמת: "יומן חוף ברייטון" מאת ניל סיימון, "המיזנטרופ" מאת מולייר, ושירים של אמנים כמו בוב דילן, טום ווייטס וויסוצקי. לגפן היו שלושה ילדים - שירה, אביב ונטאשה.
1 צפייה בגלריה
יהונתן גפן
יהונתן גפן
יהונתן גפן
(צילום: דפנה צ'ילאג-כספי)

לקריאה נוספת

סיפורי היום

יו"ר יד לבנים לנתניהו, גנץ, לפיד וגלנט: קראו במשותף לשמור על יום הזיכרון.
חיפושים בכינרת אחר צעיר שירד מקיאק כדי לשחות - וכנראה נסחף.
שרת התחבורה מירי רגב, הממונה על טקס הדלקת המשואות: "טקס העצמאות - של הממשלה, לא של הכנסת. סרטון מנתניהו? זה הנוהג". לפיד דחה את הזמנתה לטקס: "הכיסא שלי בטקס המשואות יישאר ריק כי לא השארתם לי ברירה.
יו"ר פורום קהלת בטוח שהמהפכה תעבור בעתיד: "הדתיים מביאים יותר ילדים".
ח"כ טלי גוטליב לאחר מות הנער מסיגריה אלקטרונית: "לאסור על בני נוער? תמשיכו לחלום".

מה צפוי מחר

מחר תתקיים ישיבת ממשלה מיוחדת בשדרות. במקום צפויות הפגנות.

התחזית

מחר הטמפרטורות ירדו ויהיו נמוכות מהרגיל לעונה. ייתכן גשם מקומי בצפון ובמרכז. גם בשישי ובשבת יהיה מעונן חלקית, והטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל. בשבוע הבא תורגש שוב התחממות.

מה חיפשו היום בגוגל?

ברק בכר. מאמן מכבי חיפה בשלוש העונות האחרונות ירוויח 1.2 מיליון אירו לעונה בכוכב האדום בלגרד.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

אין מצב שתאכלו את הפיתה הזאת ולא תשבעו ממנה לפחות ליומיים. "המונה טועם" מאושר.
(צילום: חגי דקל)

בצורה מעגלית: התגלו 135 אתרים דתיים פרה-היספנים בבוליביה.
באיזו עיר יש הכי הרבה עשירים בעולם וכמה מיליונרים יש בנתניה?
מחסור באוכל, מים ושעות שינה: עדויות נגד תוכנית השידוכים Love Is Blind.
הכתרת המלך צ'רלס במספרים: כמה תעלה ומי ישלם על התענוג?

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?