הפשרה שתציע יש עתיד בוועדה לבחירת שופטים

אמנם השיחות בבית הנשיא על המהפכה המשפטית תקועות אבל באופוזיציה יש מי שעובדים על פשרה בבחירת הנציג לוועדה לבחירת שופטים. כתבתנו מורן אזולאי חשפה כי גורמים ביש עתיד ערכו בימים האחרונים התייעצות לגבי פשרה אפשרית, שבמסגרתה תתקיים רוטציה בוועדה בין נציגי האופוזיציה. את הקדנציה בוועדה לבחירת שופטים תפתח ח"כ קארין אלהרר ממפלגתו של ראש האופוזיציה יאיר לפיד, בעוד שח"כ פנינה תמנו שטה מהמחנה הממלכתי תכהן בוועדה למינוי דיינים למשך שנה וחצי - ובתום התקופה השתיים יתחלפו.
הקואליציה, מבחינתה, הגישה הערב את שמותיהם של שני חברי כנסת כמועמדים לקראת ההצבעה במליאת הכנסת על הרכב הוועדה לבחירת שופטים, ומסתמן כי תמשוך את שמו של אחד מהם - כדי לאפשר מינוי של מועמד מהאופוזיציה. המועד האחרון להגשת המועמדות הוא יום רביעי הקרוב, אבל גם אחרי המועד הזה ניתן יהיה למשוך את השמות ולהצביע רק על המועמדים המוסכמים. שני המועמדים מטעם הקואליציה הם ח"כ יצחק קרויזר וח"כ לימור סון הר מלך, ששמותיהם הוגשו כחלק מההסכם הקואליציוני שקובע כי נציג הקואליציה בוועדה יהיה חבר עוצמה יהודית. מלבד נציגי הקואליציה, הציבו את עצמם לבחירה גם ח"כ טלי גוטליב וח"כ ניסים ואטורי מהליכוד. ח"כים נוספים עשויים להעמיד את עצמם לבחירה.

סיפורי היום

כלי התקשורת במצרים דיווחו הבוקר כי מוחמד סלאח (22), שהיה לקראת סיום שירותו באזור סיני, הוא השוטר שירה למוות בסמל ליה בן נון, סמ"ר אורי יצחק אילוז וסמ"ר אוהד דהן בגבול.
2 צפייה בגלריה
(צילום: דובר צה"ל, מתוך טיקטוק)
ראש הממשלה נתניהו נפגש עם ח"כים ערבים על הפשיעה, רע"מ החרימה: "לא מאמינים לו".
בית הדין האירופי יוצא נגד המהפכה המשפטית של פולין, שבדרך לספוג עוד עונשים.
ראש סוכנות הגרעין משיב לנתניהו: "כתם שחור? לא הנמכנו סטנדרטים בחקירה נגד איראן".
ועונש כבד נגזר על בית"ר ירושלים בעקבות אירועי גמר הגביע: הרחקה מהקונפרנס-ליג.

מה צפוי מחר

משפחתו של מוטי כהן, שגופתו נמצאה בחולות קיסריה ב-2001 לאחר שנחטף ונרצח, תפגין בכניסה לבית משפט השלום ברמלה, שם צפוי להתקיים דיון בוועדת שחרורים מיוחדת של אסירי עולם בעניין רוצחו של מוטי, אשרף בן מסעד אלבויראת, תושב אום אל פחם, שעתר לקבל שחרור מוקדם.

התחזית

מחר וברביעי לא צפוי שינוי משמעותי במזג האוויר. הטמפרטורות אביביות, ורגילות לעונה. ביום חמישי תורגש התחממות ועננים יכסו את השמיים באופן חלקי.

מה חיפשו היום בגוגל?

זלאטן. הכדורגלן זלאטן איברהימוביץ', הסופרסטאר השבדי, תולה את הנעליים בגיל 41. אמש הכריז על פרישה עם סיום העונה של מילאן ובכך עזב את כר הדשא אחרי למעלה מ-20 שנה.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

יוזמה יוצאת דופן של סגן יו"ר הכנסת ניסים ואטורי: שיט לפעילי הליכוד וראשי סניפים יוצא בהובלתו באמצע חודש ספטמבר.
אחרי שנתיים הוחלט כי הנציג הישראלי לאירוויזיון ייבחר שוב ב"הכוכב הבא".
ניצל בזכות השריון - צב נפגע מקליע באום אל פחם.
ואיך הפכו אמבטיות הקרח לטרנד לוהט?

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?