ארונה של המלכה אליזבת הורד אל תוך "הכספת המלכותית" - שם תיטמן לצד בעלה

בריטניה ולמעשה העולם כולו נעצרו היום מלכת לרגל מסע ההלוויה שבו הובאה למנוחות המלכה אליזבת השנייה, שהלכה לעולמה בגיל 96. עוד לפני ההלוויה, שהביאה לסיומם עשרה ימי אבל עמוסי טקסים ומחוות, העריכו כי היא תהפוך למשדר הטלוויזיה הנצפה ביותר אי-פעם בבריטניה, ולפי חלק מהמומחים גם הנצפה ביותר בהיסטוריה האנושית, עם כ-4.1 מיליארד צופים, כחצי מאוכלוסיית העולם. ההלוויה יצאה לדרך ב-13:00 בטקס בכנסיית ווסטמינסטר. מסע ההלוויה יגיע לסיומו ב-21:30 בטקס קבורה פרטי בקפלת ג'ורג' השישי בטירה, שבו ישתתפו בני משפחת המלוכה. המלכה תיטמן בו לצד בעלה, הנסיך פיליפ, שהלך לעולמו אשתקד בגיל 99.
כ-500 מנהיגים ונכבדים מרחבי העולם, בהם מלכים, מלכות, ראשי ממשלות ונשיאים, הגיעו להלוויית המלכה. משטרת לונדון הגדירה את הלוויית הענק כמבצע האבטחה הגדול בתולדותיה – גדול אף יותר מהאולימפיאדה שנערכה בלונדון ב-2012: כ-10,000 שוטרים הוזעקו להשתתף במבצע, בין השאר כדי לאבטח כמיליון איש שהצטופפו במרכז לונדון לצפות בתהלוכות הצבאיות שייערכו במסגרתה. המבצע כלל הצבת שוטרים על גגות בניינים וחיפושים בפחי אשפה ובפתחי ניקוז. איסור הוטל על הטסת רחפנים במרכז לונדון, ובנמל התעופה הית'רו בוטלו יותר מ-100 טיסות כדי להימנע מרעש בזמן הטקסים.




לקריאה נוספת

סיפורי היום

נשיא איראן איברהים ראיסי התראיין בלילה לתוכנית "60 דקות" של רשת CBS האמריקנית, והטיל ספק בכך שהשואה התקיימה. רה"מ לפיד צייץ בתגובה תמונות מהזוועות וכתב: "כמה סימנים". הרמטכ"ל כוכבי ענה באושוויץ: "המשרפות - תזכורת שאסור שאנשים כאלה יוכלו לפתח נשק להשמדה המונית".
שב"כ: סוכלו פיגועי תופת שחמאס תכנן בישראל, 7 מחבלים נעצרו.
צה"ל ירה בסורי שהשליך מוקשים בגבול במרכז הגולן.
שביתה התקיימה בבתי הספר במזרח י-ם: "ישראל כופה עלינו תוכנית לימודים של הכיבוש".
שרת החוץ של צ'ילה התנצלה בפני הרצוג על המבוכה עם השגריר: "רוצים דף חדש".

מה צפוי מחר

הערב ימריא ראש הממשלה לפיד לעצרת האו"ם בניו יורק וצפוי להיפגש עם מלך ירדן עבדאללה, נשיא טורקיה ארדואן וראש ממשלת בריטניה הנכנסת אליזבת טראס.
ככל הנראה רק מחר בשעות הערב ייפתח מחלף השלום לאחר הבולען שנפער בו.

התחזית

מחר ומחרתיים יהיה סיכוי לגשם מקומי בשעות הבוקר בצפון ובחוף. ממחר גובה הגלים יהיה גבוה יותר והים יהיה מסוכן. הימים הקרובים יהיו הימים הרשמיים האחרונים של הקיץ - כאשר יום שישי יהיה היום הראשון של הסתיו.

מה חיפשו היום בגוגל?

בר רפאלי. עיתונאי ספרדי בשם ג'ורדי מרטין חשף כי כוכב הכדורגל פיקה בגד בשאקירה כבר לפני עשור עם הדוגמנית הישראלית שהייתה באותה תקופה על קו ישראל - ברצלונה.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

על אף אזהרות המסע של ישראל ואוקראינה, וההצהרה הרוסית כי לא תערוב לביטחונם של הישראלים באומן – אלפי ישראלים כבר שוהים בסמוך לציון קברו של רבי נחמן.
מחקר חדש מגלה כי בסוריה גידלו בעלי חיים כבר לפני כ-13 אלף שנה.
תסריט הסרט המיתולוגי "גבעת חלפון אינה עונה" יוצע למכירה פומבית לקהל הרחב.
השיר המושמע ביותר בשנת תשפ"ב: "לך לישון" של אנה זק.