עם ביידן, לפיד וארדואן: מרתון הנאומים באו"ם יוצא לדרך, בצל מלחמת אוקראינה

במטה האו"ם בניו יורק נפתח שלב הנאומים בכינוס השנתי של העצרת הכללית, מעמד הנחשב בעיני רבים ל"הייד פארק" של הדיפלומטיה הבינלאומית: בזה אחר זה עולים נשיאים, מלכים, נסיכים וראשי ממשלות, ובנאומים בני כרבע שעה מנצלים את זמן המסך שלהם כדי להציג את השקפת העולם של ארצם, לזעוק את זעקתה במקרה הצורך – ולקדם את מעמדה בזירה הבינלאומית. במרכז הכינוס צפויה לעמוד הפעם המלחמה באוקראינה – המלחמה הגדולה ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה – שגורמת לטלטלה בשווקים הבינלאומיים ולעלייה הדרמטית במחירי המזון.
הכינוס הנוכחי יהיה הפעם הראשונה זה שלוש שנים שבה נציגי המדינות ינאמו כמעט כולם מתוך אולם העצרת הכללית בניו יורק: לפני שנתיים, בצל מגפת הקורונה, שודרו הנאומים מרחוק, ובשנה שעברה עוד הותר לרבים מהמנהיגים לשלוח נאום מוקלט מהבית. אבל השנה, כשברקע דעיכתו של הנגיף, נדרשו הנואמים כולם להגיע אל המטה בניו יורק, למעט חריג אחד – נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, שאינו יוצא מארצו מאז תחילת המלחמה עם רוסיה ויישא נאום מוקלט שישודר באולם העצרת מחר.
2 צפייה בגלריה
כינוס העצרת הכללית של האו"ם דקת דומייה למלכה אליזבת השנייה
כינוס העצרת הכללית של האו"ם דקת דומייה למלכה אליזבת השנייה
כינוס העצרת הכללית של האו"ם דקת דומייה למלכה אליזבת השנייה
(צילום: EPA )
לקריאה נוספת

סיפורי היום

חשד לרצח בחולון: בת 84 הותקפה ומתה מפצעיה. במשטרה חושדים שמדובר באירוע לאומני.
צלפים על הגגות בשכם, זעם בחמאס: נמשכים העימותים בערים הפלסטיניות.
פוטין פותח שלב חדש במלחמה וקורע שטחים מאוקראינה: משאל על סיפוח דונבאס – עוד השבוע.
פרשת "מעברי הגבול": יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה הורשע בקבלת דבר במרמה.
ומסתמן כי ויסוצקי תוכרז כמונופול בתה ירוק, שחור ובחליטות.

מה צפוי מחר

בכינוס השנתי של עצרת האו"ם צפוי לנאום מחר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שכמנהיג המדינה המארחת הוא דרך קבע הנואם השני בכינוס - אך הפעם זה נדחה בשל נסיעתו להלווויית המלכה אליזבת. מחר גם צפוי נאומו המוקלט של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.
היציאה למחלף השלום מנתיבי איילון לכיוון דרום לא נפתחה גם היום, עקב הימצאות מי תהום לא הרחק מהאזור שבו נפער הבולען. הלילה ככל הנראה יהיו סגירות נוספות באזור, על מנת לבצע בדיקות וייתכן כי מחר תיפתח היציאה.
מחר יתקיים המשך משפט תיקי האלפים של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים עם עדותה הנגדית של הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר.

התחזית

בהמשך השבוע קיימת היתכנות לגשם קל בבקרים והטמפרטורות יהיו מתחת לממוצע יחסית לתקופה.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

בערב ראש השנה תשפ"ג נאמדת אוכלוסיית ישראל בכ-9,593,000 בני אדם. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שהתפרסמו בצהריים. מהנתונים עולה כי האוכלוסייה בישראל צפויה להגיע לכ-10 מיליון תושבים בסוף שנת 2024, לכ-15 מיליון בסוף 2048 ולכ-20 מיליון בסוף שנת 2065.

מה חיפשו היום בגוגל?

הכוכב הבא. היום בערב יתקיים גמר התוכנית ונופיה ידידיה, אליאב זוהר, ליבי פנקר ומיטב שרמן יתמודדו על המקום הראשון ועל פרס של מיליון שקל לזוכה במקום הראשון.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

הציטוטים מפי וודי אלן על כוונתו לפרוש - שבעקבותיהם הוציא הודעה על כך שהוא דווקא מתכוון להמשיך לביים - הסיטה שוב את הזרקור לאחד האישים המשפיעים על הקולנוע, ואחד המושמצים בימי תנועת מי-טו. הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
הדלפת ענק: פורסמו 90 סרטונים של GTA 6.
2 צפייה בגלריה
GTA V
GTA V
GTA V
(צילום: Rockstar)
חוקרים מאוניברסיטה בניו המפשיר טוענים כי דווקא פעילות געשית הייתה המניע העיקרי של חמש ההכחדות ההמוניות, כולל זו שאירעה לפני כ-66 מיליון שנה.
הכירו את השממית המצרית שמאיימת על ישראל.
ולראשונה על הבמה: שרית חדד הופיעה עם בת זוגה תמר יהלומי.
"אהבה כמו שלנו"
(אסף מגל)