חוסל בכיר בג'יהאד האסלאמי

צה"ל ושב"כ הודיעו כי חיסלו את ממדוח לולו, ראש המטה המבצעי של מרחב צפון רצועת עזה ובכיר בארגון הג׳יהאד האסלאמי.
4 צפייה בגלריה
ממדוח לולו בכיר בארגון הגי'האד האסלאמי פלסטיני חוסל על ידי צה"ל ושב"כ
ממדוח לולו בכיר בארגון הגי'האד האסלאמי פלסטיני חוסל על ידי צה"ל ושב"כ
ממדוח לולו בכיר בארגון הגי'האד האסלאמי פלסטיני חוסל על ידי צה"ל ושב"כ
(צילום: דובר צה"ל)

תיעוד חיסולו של ממדוח לולו
(צילום: דובר צה"ל)
לולו שימש כסייען של ראשי מרחב צפון הרצועה בג'יהאד האיסלאמי ועמד בקשר עם בכירי מפקדת הארגון בחו"ל. הוא חוסל בתקיפת כלי טיס של צה"ל, בהובלת מרכז האש והמודיעין בפיקוד הדרום ובהכוונה של שב"כ ואגף המודיעין. מצה"ל ושב"כ נמסר כי לולו "היווה דמות מרכזית בג'יהאד האיסלאמי, יזם והוביל פיגועים והתקפות רבות מעזה נגד ישראל, בשגרה ובמהלך המלחמה".

המחבל התחמש - המאבטחת הסתערה בידיים חשופות

רותם גבאי, מאבטחת, נפצעה באורח קל בפיגוע שאירע ביו םראשון בעמדת השמירה בכניסה למישור אדומים. בתיעוד שפורסם נראה המחבל מנסה לעשות שימוש בנשקה - ולירות בה ובמאבטח שהיה איתה. "הוא דקר אותי, המשקפיים עפו - והוא הצליח לחטוף את הנשק", סיפרה.
4 צפייה בגלריה
רותם גבאי
רותם גבאי
רותם גבאי
(צילום: AHMAD GHARABLI / AFP)

תיעוד מהפיגוע במישור אדומים
בתיעוד נראים גבאי ושקד, המאבטח שאיתה, כשהם עוזבים את החדר אחרי הירי במחבל, שבינתיים מתחמש בנשק שהותירו מאחור. הם מיד התנפלו עליו - ובתום מאבק הצליחו לנטרל אותו. לדברי גבאי, "כשהוא הרים את ה-M16 לעברנו, היה לנו מעצורים בנשק. אז קפצתי עליו לנטרל אותו".

הסיבה ל"תחושת הדשדוש" בחאן יונס

שנים נמנע צה"ל מכניסה לחאן יונס, אך כעת טוען להישגים שם, למרות התחושות בציבור ל"דשדוש" או "איטיות" בתמרון בעיר הסבוכה בדרום הרצועה. בצה"ל מבהירים כי המשימה בדרום הרצועה שונה משמעותית מזו שהייתה בצפונה ומתמקדת בהגעה לבכירי צבא הטרור של חמאס, שמסתתרים עמוק באדמה. לכן, אומרים, המלאכה איטית יותר, עם עדיפות לאבטח חיילים על פני מהירות הפעולה.
לוחמי חטיבת המילואים של שריון קרייתי מאבטחים את פרוזדור כיסופים שמוביל לחאן יונס תוך אבטחת ציר האורך "טאנצ'ר" שחולש על הרצועה מצפון לדרום ואת ההשתלטות עליו צה"ל השלים בימים האחרונים. החטיבה פועלת נגד הגדוד הצפוני של חאן יונס ובמקביל, מול אוגדת עזה, ומכשירה את השטח ליצירת אזור חיץ בין היישובים הישראליים במרכז ובדרום העוטף לרצועה בתום המלחמה.
4 צפייה בגלריה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

כותרות נוספות מהיום

כוחות צה"ל פעלו במחנה הפליטים נור א-שמס שליד טול כרם.
בישראל מעריכים שחיסולו של אל-עארורי יקדם עסקת חטופים - לא בטווח הקצר.
העיתון "ניו יורק טיימס" מדווח כי מנהיגי איראן ובכירי מערכת הביטחון שלה קיבלו אתמול החלטה להטיל על ישראל את האחריות למתקפה שבה נרצחו לפחות 95 בני אדם ויותר מ-200 נפצעו ליד בית הקברות בכרמאן.
מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, הורה למפקדי הצבא שלו לחתור למדיניות של "סבלנות אסטרטגית" ולהימנע מעימות ישיר בין הרפובליקה האיסלאמית לבין ארה"ב.
שלושה תושבי יקנעם וקריית טבעון נעצרו בחשד שהתחזו לבני משפחות של חטופים ומפונים, וגייסו כספים בסך 100 אלף שקל. החשוד המרכזי נעצר בנתב"ג, בדרכו לקזינו בחו"ל.
חיסול מסתורי ברחוב פלסטין בבגדד: כטב"ם הרג 4 אנשי מיליציה איראנית.
מחבלי נוחבה נכנעו בחאן יונס והעידו: מפקדי פלוגות בחמאס נהרגו במנהרות.
השבועון "שביעי" פרסם מאמר מערכת ניצי נגד נשיאת העליון בדימוס, ומתחתיו הופיעה קריקטורה שבו היא "תוקעת" דגל של בית המשפט העליון בגופת חייל. היועץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט דרש ממנהלי "שביעי" להסיר את הקריקטורה, שר התקשורת קרעי שלח לו מכתב זועם: "זו התנהגות נפסדת, אין לך סמכות לצנזר כלי תקשורת".
4 צפייה בגלריה
קריקטורה של אסתר חיות
קריקטורה של אסתר חיות
קריקטורה של אסתר חיות
(מתוך העיתון בשביעי)
שופטי בג"ץ יצחק עמית, חאלד כבוב ודוד מינץ המליצו היום לשרים שלמה קרעי ודודי אמסלם לבטל את החלטתם לפטר את יו"ר דירקטוריון הדואר מישאל וקנין.

פרשנויות ודעות היום

הם רוצים טרנספר קטן, ואז לקלפי | אריאלה רינגל הופמן
"לסטרוק, בין החיפושים אחר מטרה ראויה למיליונים שנפלו עליה כמו מן משמיים, יש גם זמן לשעת סיפור. לטפח יצירתיות. זה לא שהיא הייתה שם בעזה - כלומר עוד מעט היא תהיה, כשיקימו את ההתנחלות הראשונה על שמה "אור לאורית", או "אורית המוארת" - אבל אותה לא יסובבו בכחש". לטור המלא
על עורכי דין, מוסר ותביעת נפגעי "נובה" | עו"ד ורד דשא
"דומה שאין כמעט איש במדינה שיחלוק על הקולוסליות של מחדלי 7 באוקטובר, על גודל האסון על ועוצמת הנזק שנגרם למאות אלפי אנשים בעקבות המלחמה: ההרוגים, החטופים, הפצועים, בני משפחותיהם, כמו גם השורדים ומאות אלפי המפונים בדרום ובצפון. התביעה המדוברת הוגשה בשם 42 מהנפגעים במסיבה, ואין צורך להיות מלומד גדול כדי להבין שאם ילכו נוספים בדרכם, תעמוד המדינה מול תביעות בהיקף שיוביל לקריסתה". לטור המלא
הקשר בין ציד שועלים באנגליה לעילת הסבירות | ד"ר נדב דגן
"ב-2005 נזעקו שופטי העליון בבריטניה מול חקיקה איזוטרית לכאורה שבה ראו סכנה להסרת הביקורת השיפוטית על השלטון. אז מה נגיד אנחנו בישראל 2024?". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

מולי שפירא. העיתונאי ואיש הרדיו הלך אמש לעולמו והוא בן 81. לפני כשנה וחצי הוא אובחן עם מחלה נוירולוגית, ובתקופה האחרונה חלה הדרדרות במצבו. שפירא מילא שלל תפקידים בגלי צה"ל מסוף שנות ה-60 ועד לעשור השני של המאה ה-21, זכור בתפקידו כראש מחלקת התרבות של התחנה, וכמגישה של תוכנית התרבות השבועית "בילוי נעים".