פחות משבוע לסגירת הרשימות: הנדל ושקד פירקו את "הרוח הציונית"

46 ימים בלבד אחרי שנוסדה, וחמישה ימים לפני סגירת הרשימות לבחירות לכנסת, השותפות הפוליטית בין איילת שקד ליועז הנדל, "הרוח הציונית", הגיעה לסוף דרכה. הנדל כתב אמש בקבוצת ווטסאפ סגורה לפעילים פוליטיים כי אין לו כוונה להמשיך ולהתמודד יחד עם שקד והכריז על עצמו כמי שיוביל את הרוח הציונית בבחירות הקרובות. היא, מנגד, טוענת שהיא זו שפירקה את השותפות - ומתכוונת להתחבר לריצה משותפת עם הבית היהודי, שם החלה את הקריירה הפוליטית.
שקד הזמינה הבוקר את אביר קארה וניר אורבך לפגישות. קארה ואורבך, נזכיר, היו חברים בימינה בכנסת הקודמת - אך בבחירות הנוכחיות לא חברו לרשימה של שקד והנדל, ואף התבטאו לא אחת נגד הדרך שבה בחרה שקד לפני הפיצול. הבוקר הודתה שקד ש"עשתה טעויות" בעבר, על רקע הצטרפותה לממשלת בנט-לפיד, וסימנה בפירוש את המסלול שאליו היא חותרת כעת - ממשלה בראשות נתניהו.
"מדינת ישראל צריכה ממשלה לאומית רחבה ויציבה שתטפל ביוקר המחייה, במשילות ובשאר הבעיות הבוערות. ממשלה שמרכז הכובד שלה ימני שתדע להביא לתיקון החולאים במנגנון הדמוקרטי בישראל. שיח הכן ביבי לא ביבי, הורס את ישראל. החרמות של צד אחד הורסות את ישראל. לא הייתי מוכנה בעבר ואיני מוכנה גם כעת לקחת חלק במשחק החרמות הזה על הגב של אזרחי ישראל. אם החרמות יימשכו אני לא אתן בשום אופן לגרור את המדינה לבחירות נוספות. זו הייתה עמדתי תמיד", כתבה.
לקריאה נוספת

סיפורי היום

אופטימיות בישראל: "סיכלנו ויתורים, הסכם עם איראן - לא בחודשיים הקרובים".
ליברמן באמירות קשות: "השיטות של נתניהו - בדיוק כמו גבלס וסטאלין". לאחר מכן אמר השר כי לא התכוון לפגוע בזכר השואה.
הבעלים של מאפיית אבולעפיה הותקף ע"י יהודים: "שאלו אם אנחנו בישראל או בפלסטין".
ארון המלכה אליזבת יצא מהטירה בסקוטלנד, בדרך הארוכה ללונדון.
תחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה הושבתה; קייב חוגגת את ההישג בחרקוב.

מה צפוי מחר

מחר יתקיים המשך משפט תיקי האלפים של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים' עם עדותה של הדס קליין, מי שהיתה יד ימינו של ארנון מילצ'ן.

התחזית

החל ממחר ועד יום חמישי תורגש הקלה בעומס החום, והטמפטורות יירדו בפנים הארץ ובהרים.

מה חיפשו היום בגוגל?

שירה האס. אתמול בלילה דווח כי השחקנית הישראלית תצטרף ליקום הקולנועי של מארוול ותגלם את דמותה של "סברה", גיבורת על ישראלית שהופיעה בספרי קומיקס החל משנות ה-80.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

בישראל אין תמריץ אמיתי ששומר על קואליציות מלהתפרק, כך שהפכנו לשיאני ההליכה לקלפי. עד כמה השיטה משפיעה, למה סיכויי השינוי שלה קטנים - ואולי, כמו שמאמין נחום ברנע, היא רק תירוץ לבעיות עמוקות הרבה יותר? הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
אז מה אם היתה פרשיית "הכדורגלנים והקטינות"? יו"ר ההתאחדות אורן חסון אומר לנדב צנציפר: "אין מניעה לזמן את אצילי לנבחרת".
שן בת 1.8 מיליון שנה, השייכת למין אנושי קדום, התגלתה בגאורגיה.
"רציתי להראות לה שהיא רצויה כאן, בבריטניה": הקהל מגיב למייגן מרקל.
מאוסטרליה ועד איסלנד: צילומי הרחפן המדהימים שיעיפו אתכם.