צה"ל חשף את מפקדי חמאס בשג'אעיה: "זו אזהרה אחרונה"

דובר צה"ל בערבית חשף הבוקר ברשתות את פרטיהם של מפקדי גדוד שג'אעיה בחמאס, אחרי שהמג"ד שלהם ויסאם פרחאת חוסל אתמול. הצבא קרא למחבלים להיכנע, "לקראת פעולה צבאית נרחבת בשכונה".
"זו אזהרה אחרונה", נמסר למפקדים. "כולכם על הכוונת. צה"ל יפעל בעוצמה אדירה בשכונה לפירוק תשתיות חמאס הצבאיות. יש לכם שתי אפשריות: להיכנע ולהניח את נשקכם - או להישאר ולחכות לגורל דומה לזה של ויסאם פרחאת ויונס מושתהא".
4 צפייה בגלריה
ראשי חטיבת שג'עיה בארגון טרור חמאס
ראשי חטיבת שג'עיה בארגון טרור חמאס
ראשי חטיבת שג'עיה בארגון טרור חמאס

הטיימס הבריטי פרסם תחקיר מקיף על מעשי האונס של חמאס

עיתון טיימס הלונדוני פרסם הבוקר כתבת שער מקיפה על מעשי האונס של חמאס, שכוללת עדויות מצד שורדי הטבח שראו את הזוועות. מדובר בעיסוק משמעותי ראשון של עיתון מוביל בנושא. בכתבה מתוארים מעשי אונס לפרטי פרטים, כולל תיאורים קשים ביותר לקריאה. רק אתמול ארגון האו"ם לקידום והעצמת נשים גינה לראשונה את הזוועות שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. זאת לאחר שבשבוע שעבר פרסם הארגון תגובה רפה ללא גינוי מפורש לחמאס, שהובילה למחאה חריפה נגדו ונגד האו"ם. התובע מהאג אמר היום אחרי שנפגש עם משפחות החטופים: "מעשי חמאס - מהפשעים הבינ"ל החמורים ביותר".
4 צפייה בגלריה
דה סאנדיי טיימס עיתון על האונס ופשעי המלחמה שביצעו מחלבי החמאס בשבעה באוקטובר
דה סאנדיי טיימס עיתון על האונס ופשעי המלחמה שביצעו מחלבי החמאס בשבעה באוקטובר
סאנדיי טיימס

גנץ נגד נתניהו: הירי ביובל קסטלמן זה לא "החיים". רה"מ פרסם הבהרה

בתמונה שצולמה שניות אחרי הירי ביובל קסטלמן הוא נראה שוכב על הקרקע כשארנקו במרחק מטרים ממנו - ככל הנראה אחרי שהשליך אותו לעבר הלוחם כדי שיצפה בתעודת הזהות שלו. תחינותיו לא עזרו, הירי נמשך - והוא נהרג.
4 צפייה בגלריה
 יובל קסטלמן שוכב על הכביש לאחר שהוציא את הארנק להציג את תעודת הזהות
 יובל קסטלמן שוכב על הכביש לאחר שהוציא את הארנק להציג את תעודת הזהות
יובל קסטלמן שוכב על הכביש לאחר שהוציא את הארנק להציג את תעודת הזהות
השר בני גנץ התייחס היום למותו של קסטלמן, שנורה למוות ומתח ביקורת על הדברים שאמר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אנו יודעים שבגלי הטרור בעשור האחרון הימצאותם של אזרחים חמושים הרבה פעמים הצילה את המצב ומנעה אסון גדול. זה קרה עשרות פעמים. במצב הקיים צריך להמשיך במדיניות. אני בהחלט תומך בה. יכול להיות שנשלם מחירים. אלה החיים".
"המקרה של יובל הגיבור, הוא לא 'החיים', אלא תמרור אזהרה שמחייב הפקת לקחים שיצילו חיים בעתיד", אמר גנץ. "יובל שנטרל את המחבלים ונורה למוות הוא גיבור לאומי. הוא לא היסס, והסתער כדי להציל חיי אדם. החברה הישראלית כולה חייבת לו תודה עמוקה. כולנו מחבקים את המשפחה".
מאוחר יותר הוציא ראש הממשלה סרטון בוא אמר שדיבר עם משה, אביו של יובל, ואמר: "יובל דורון קסטלמן הוא גיבור ישראל. יובל במעשה גבורה עילאי הציל חיים רבים, אבל לצערנו קרתה שם טרגדיה איומה - האיש שהציל בעצמו נקטל. הדבר הזה חייב להיבדק עד תום".

לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן


כותרות נוספות מהיום

צה"ל התיר לפרסום הבוקר שמות של שני חללי צה"ל שנפלו ברצועת עזה: סמ"ר אסצ'אלו סמה, בן 20 מפתח תקווה, לוחם בגדוד 932 של חטיבת הנח"ל, שנפטר מפצעיו לאחר שנפצע בקרב ב-14 בנובמבר בצפון הרצועה; ורס"ל (במיל') אור ברנדס, בן 25 משוהם, לוחם בגדוד 82 של חטיבה 7 ("עוצבת סער מגולן") שנפל אמש בקרב במרכז הרצועה.
4 צפייה בגלריה
אור ברנדס ז"ל, אסצ'אלו סמה ז"ל
אור ברנדס ז"ל, אסצ'אלו סמה ז"ל
אור ברנדס ז"ל, אסצ'אלו סמה ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
מאז תחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה איתרו כוחות צה"ל יותר מ-800 פירי מנהרות תת-קרקעיות של ארגון הטרור חמאס, מתוכם הושמדו כ-500.
תיעוד: כוחות צה"ל מאתרים פירי מנהרות טרור של מחבלי חמאס ומשמידים אותן
(צילום: דובר צה"ל)
דיווחים על פיצוץ ומל"טים מתימן בים האדום: "סוכל ניסיון תקיפה".
האפיפיור פרנסיסקוס הביע צער ו"כאב" על חידוש הלחימה ברצועת עזה, וקרא להגיע בהקדם להפסקת אש מחודשת.
חודשיים אחרי פתיחת "תחנת ריכוז החללים" במחנה שורה, אנשי המקצוע מספרים על העומס הרגשי, האתגר המקצועי ועל תחושת השליחות.
זיהוי גופות על ידי משטרת ישראל במחנה שורה
(צילום: דוברות המשטרה)
משפחות החטופים והשבים דרשו להיפגש עם חברי קבינט המלחמה: "רק גנץ ואיזנקוט אישרו".
וגם - סיעת הליכוד קיימה היום ישיבת סיעה עם שלל ציטוטים. ח"כ שטרית: "לממשלת בנט-לפיד היה כסף גם לחתולים". גוטליב: "אנחנו ממשלת ימין, דובר צה"ל משרת נרטיב אחר". ח"כ ואטורי: "גלנט עוד בליכוד?" - וכינה אותו ואת גנץ "שני מתנשקים בפה". אמסלם: "אם השמאל יעלה ותהיה פה מדינת פלסטינית! מדובר בבולשביקים שלא רואים ממטר ואוחזים בכל ענייני המדינה".

פרשנויות ודעות היום

המשימה אינה "להשמיד" או "למוטט" את חמאס, אלא לפרק חמישה מרכיבים שלו | רון בן ישי
"לטרמינולוגיה יש חשיבות ואת סיסמאות הפוליטיקאים צריך לתרגם לשפה מעשית. הניצחון יוגדר כך: פגיעה משמעותית בהנהגה הבכירה, פיזור צבא הטרור, פירוק תשתית השליטה והלוגיסטיקה, מיטוט המשטרה האזרחית והרס המוסדות האזרחיים. ואם ישראל תפעל נכון, הקהילה הבינ"ל תיתן לה את הזמן. אפשר בהחלט להכריע את חמאס ולנצח בשלב הנוכחי". לטור המלא
הוצאה להורג במערב הפרוע | שלי יחימוביץ'
"יש כאן תמהיל מסוכן. כי אף שתמונת הסיום של המלחמה אינה ידועה לאיש, דבר אחד צריך לזכור: עדיין, ביום שאחרי, נצטרך לחיות כאן במדינה נורמלית. עדיין, צריכים להיות, חייבים להיות, סיבה, משמעות וערכים מכוננים משותפים לחיינו כאן. נסיבות מותו המזעזעות של יובל קסטלמן לא מבשרות טוב למי שמבקשים, ביום שאחרי, לחיות במדינה ראויה". לטור המלא
אלה החיים של בנימין נתניהו בתקופה האחרונה | מורן אזולאי
"נדמה שבנימין נתניהו היה מוותר על מסיבת העיתונאים שקיים אמש משום שהיא חשפה את היחסים העכורים בזמן מלחמה בינו לבין שר הביטחון שלו יואב גלנט. בנוסף, היא הציפה את העובדה שגם כשהחיילים בעזה, ומדינת ישראל מלקקת את פצעיה אחרי אסון בקנה מידה היסטורי, הפוליטיקה נמצאת כל הזמן על סדר היום שלו. ועדיין, הטעות הקשה ביותר במסיבת העיתונאים הייתה נעוצה בהתבטאות אחת, שתי מילים בסך הכל, שעליהן מן הסתם עוד נחזור ונשמע. מה עמד מאחוריהן? אדישות? זלזול? חוסר שימת לב?". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

הנחיות פיקוד העורף. לאור החזרה ללחימה חיפשו רבים את תנאי ההתגוננות ומתווה השיבה ללימודים - בחלק מהמקומות בזום.