שתף קטע נבחר

רבע מיליארד שקל מושקעים בפיתוח פארק התעשייה "ציפורית" של נצרת עילית

פארק התעשייה "ציפורית", על פי נתוני משרד הכלכלה, בראש טבלת אזורי התעשייה המבוקשים כיום על ידי בעלי מפעלים ויזמים. השקעות בהיקף של כ - 250 מיליון שקלים, ומענקים בהיקף של כ- 50 מיליון שקלים ממשרד הכלכלה, הביאו לקליטת 237 עובדים חדשים. הבשורה: אופק תעסוקתי במקצועות עתירי ידע והיי- טק לצעירים בנצרת עילית

יעד מבוקש

"סולאראדג'", "אלפא אומגה", "ביודליה טכנולוגיות" ו"חץ תכנון ופיתוח רובוטים" – זוהי רק רשימה חלקית בלבד מתוך רשימה ארוכה של מפעלים וחברות העושים את דרכם לפארק "ציפורית", בבנייה חדשה על שטח שהוקצה להם על ידי משרד הכלכלה ,או בשכירות לטווח ארוך.

"השמועה על האטרקטיביות של "ציפורית" עוברת מפה לאוזן בחוגים הכלכליים ובקרב אנשי התעשייה והיזמים. הפארק הופך ליעד מבוקש ביותר ומדי שבוע מצטרפים עוד ועוד מפעלים לרשימת מבקשי הקצאות קרקע ומענקים מרשות ההשקעות" סיפר מנהל מינהלת הפארק סרגיי זלוטניק וציין את שיתוף הפעולה והסיוע של משרד הכלכלה בראשות השר אלי כהן ומנהל מינהל אזורי תעשייה יגאל צרפתי.  

נצרת עלית - ציפורי (צילום: דימיטרי זוזוליה )
(צילום: דימיטרי זוזוליה )

אפקט סולאראדג'  

כניסתה של "סולאראדג'" -חברת היי – טק ישראלית הנסחרת בנאסד"ק ועוסקת בפיתוח ייצור ושיווק של מערכות המרת אנרגיה – הסיטה את תשומת לב המשקיעים לפארק של נצרת עילית ועוררה התעניינות רבה בקרב ובעלי מפעלים גדולים שהסתקרנו לדעת מה הניע חברה ענקית כמו סלאראדג' שמעסיקה כ – 1000 עובדים מתוכם כ – 600 בישראל, להשקיע דווקא ב"ציפורית".

"סולאראדג' דחפה בעצם הצטרפותה לפארק מפעלים שהתלבטו היכן להשקיע. ההנחה הייתה שאם חברה מובילה בעולם עם מוצרים שנמכרים ביותר מ-100 מדינות בוחרת בנצרת עילית יש לה כנראה סיבות טובות" נמסר מהעירייה.

 

סולארדג' מגייסת בימים אלה עובדים למפעל שנמצא בעיצומו של תהליך הקמה ופתיחתו מתוכננת לקראת סוף שנת 2018. שני מפעלים נוספים בתחום התעשייה עתירת הידע שנמצאים בשלבי בנייה מתקדמים לקראת פתיחה בסוף 2018 : "אלפא אומגה" בתחום ייצור ציוד רפואי יעסיק 100 עובדים ו SIMC חברת הייטק העוסקת בפיתוח תוכנות בתחום מעגלים מודפסים.

 

נצרת עלית - ציפורי (צילום: דימיטרי זוזוליה )
(צילום: דימיטרי זוזוליה )
  

בטעם מתוק  

ברשימת המפעלים המבקשים לבנות בפארק נמצאת חברת "כרמית תעשיות ממתקים בע"מ". החברה המבקשת להעתיק את פעילותה מראשל"צ לנצרת עילית, הגישה לאחרונה בקשה להקצאת קרקע לבנייה בהשקעה של 60 מיליון שקלים.

גובה המענק שאושר לה על ידי משרד הכלכלה מסתכם בכ- 11 מיליון שקלים.

"הצטרפותה של חברת כרמית לעיר שהייתה מזוהה עד עכשיו עם מפעל השוקולד "שטראוס עילית" ומפעל גדול נוסף "אפיפית" הופכת את נצרת עילית לעיר השוקולד של ישראל" אומרים בעירייה ומציגים רשימה ארוכה של מפעלים נוספים שהגישו בקשות להקצאת קרקע עבור בנייה ב"ציפורית" ובתוכם :2. RH אלקטרוניקה שביקש 7000 מטר בנוי,EMT טכנולוגיות, סימטל ציפויים (נמצא בשלב תכנון), "הולי אינטרנשיונל (לקראת קבלת היתר בנייה ) ו "טרי די סנטר" שעוסק בייצור מדפסות תלת מימד לענף הדנטלי. 


נצרת עלית - ציפורי (צילום: דימיטרי זוזוליה )
(צילום: דימיטרי זוזוליה )
מתרחבים

מגמת הצמיחה בולטת גם בקרב מפעלים ותיקים שמרחיבים את שטחם והיקף פעילותם בפארק . "פלרז הנדסה" , "ב. מ כרמל חלקי חילוף לתעשייה אווירית", "אפולק" ו"יוניפלקס" נמצאים בשלבי תכנון ובנייה שונים בהיקף כולל של עשרות מיליוני שקלים. מנהל מנהלת הפארק, סרגיי זלוטניק מספר על השינוי החזותי שמתחולל בפארק כתוצאה מן ההשקעה בגינון, טיפוח סביבתי והתקנת תאורה חדשה. השבוע פורסם מכרז של רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) לטובת תכנון והקמה של קומפלקס שירותי הסעדה לעובדים שיכלול בית קפה, מתחם שירותים ומסעדה.


נצרת עלית - ציפורי (צילום: דימיטרי זוזוליה )
(צילום: דימיטרי זוזוליה )
מש"א 7000

לצד המפעלים הקיימים, בניית קריית ההיי- טק והתרחבות הפארק מתקדמת תכנית לאומית שאושרה בהחלטת ממשלה להעתיק את שלושת המפעלים הביטחוניים הגדולים של צה"ל מתל השומר, צריפין וחיפה לשטח פארק "ציפורית" של נצרת עילית.

לטובת הפרויקט הוקמה מנהלת בראשות אנשי צבא בכירים ובשבוע שעבר פורסם על ידי מכרז הביטחון מכרז לביצוע תכנון המתחם. בניית מש"א 7000 צפויה להתפרש על פני 5 שנים בהיקף השקעה של מיליארדי שקלים. המפעלים יעסיקו כ 2000 עובדים ויהוו מנוף כלכלי עצום לפיתוחה של העיר גם בתחום הבנייה למגורים.


נצרת עלית - ציפורי (צילום: דימיטרי זוזוליה )
(צילום: דימיטרי זוזוליה )

מחלף חדש

משרד התחבורה נערך לספק מענה תחבורתי לפארק המתפתח ובימים אלה מבצע הקמת מחלף "ציפורית" שיאפשר נסיעה קצרה ובטחה לטובת באי הפארק ועובדיו. המחלף החדש יאפשר להשתלבות בטוחה ומהירה בכביש 77 הראשי וכניסות ויציאות בטוחות מהפארק. סלילתו נמצאת בשלב ביצוע והסיום המשוער מתוכנן במהלך המחצית השנייה של 2018.

 

לפרטים נוספים 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דימיטרי זוזוליה
נצרת עילית - ציפורית
צילום: דימיטרי זוזוליה
מומלצים