רוחות המלחמה שוככות מעט? בהצהרה שיכולה לעורר מעט תקווה למניעת פלישה רוסית לאוקראינה אמר אחר הצהריים שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב לנשיא ולדימיר פוטין כי הוא מציע לו להמשיך לפי שעה בשיחות הביטחוניות עם המערב ולדבוק בנתיב הדיפלומטי.
רון בן ישי בדיווח מיוחד מאוקראינה: לא תהיה פלישה
(צילום: נדב אבס, שחר גולדשטיין)
ועדת השחרורים החליטה על שחרורו של רונן ביטי, אביה של הזמרת עדי ביטי, אחרי תשעה חודשי מאסר בלבד שריצה בעקבות הרשעתו בעבירות מין בשבע נערות במסגרת הסדר טיעון. נציגי הנערות המומים.
שר הביטחון גנץ מגיב לראשונה להדחת ברדוגו: "אין לקבל מצב שחיילים יעסקו בפוליטיקה".
עיתון מרכזי בפורטוגל טוען: "היהודים מתעשרים מהחוק להשבת אזרחות".

הרוחות לוהטות בשייח ג'ראח ויש מי שמנצלים זאת לרווח פוליטי

בשכונת שייח ג'ראח, לא רחוק מהר הצופים, ישנה מתיחות רבה. מצד אחד הצתת בתים ורכבים של יהודים אך מהצד השני - תושבים ערבים שהחוק לא מאפשר להם להתגורר בבתים. בין שני הצדדים ישנן רשויות האכיפה לא מטפלות באלימות הגואה. וכך, מאבק בן 55 שנה מתנקז לחמישה מטרים בירושלים. הן הצד היהודי והן הערבי זוכים לתגבורות רבות של תומכים - על רקע הקמתה מחדש אתמול של "לשכתו הפרלמנטרית" של חבר הכנסת איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית. את הלשכה הקים במקום שבו גר טל יושובייב, התושב היהודי שרכבו הוצת תשע פעמים, ובליל שבת האחרון גם ביתו הוצת, אך טל ומשפחתו בנס לא נכחו בבית.
בן גביר הסביר את ההחלטה לפתוח את לשכתו במקום בכך שטען ל"הסלמה מסכנת חיים", וציין כי נוכחותו תגביר גם את הנוכחות המשטרתית במקום. "אולי כך אפשר למנוע את האסון הבא". הוא גם התעלף אמש במהלך עימות עם שוטרים בהם נפל לרצפה וקיבל מכה בראשו. אך לא רק בן גביר. במקום תועד גם עימות פיזי בין פעילי ימין לבין חברי הכנסת אחמד טיבי, עופר כסיף ואוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת), שהגיעו לאזור ה"לשכה". גם חברי כנסת מהליכוד דאגו "לעלות לביקור" בלשכה.
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב כתב הבוקר בטוויטר כי "מעולם לא היה חבר כנסת בישראל שהרים יד על שוטר. החסינות היא קודש, האלימות היא מגונה". בר-לב הודה לשוטרים שפעלו בשייח ג'ראח "חרף הפרובוקציות", לדבריו. בן גביר השיב הבוקר לבר-לב: "איזה אפס. אולי אתה מנסה לחמוק מאחריות שאתה זה שנתת הוראה לא חוקית לפגוע בחסינותי
ואילו לפני המראתו לבחריין, התייחס רה"מ להסלמה בשכונה בירושלים: "לא צריכים את בן גביר, כסיף וטיבי שינהלו לנו את ירושלים".

1 צפייה בגלריה
שייח ג'ראח
שייח ג'ראח
שייח ג'ראח
(צילום: יואב דודקביץ' )

לקריאה נוספת



ראש הממשלה בנט שטס היום לבחריין צפוי לפגוש מחר את המלך חאמד בן עיסא אל-חליפה ואת יורש העצר וראש הממשלה סלמאן בן חמד אל-חליפה. בנט ייפגש גם עם שרי האוצר, החוץ, התעשייה והתחבורה של ממלכת בחריין, ועם נציגי הקהילה היהודית במדינה.
היום הורגשה ירידה קלה בטמפרטורות והיה מעונן חלקית - מחר צפוי להיות דומה. בימים חמישי ושישי צפויה עלייה בטמפרטורות ויהיה נוח ונעים. הגשם ככל הנראה יחזור ביום שבת וביום ראשון.
אוסטרליה, ששמרה על עצמה באופן די טוב מפני הקורונה עד דצמבר אשתקד, מראה סימנים של ירידה חדה בתחלואה, לאחר השיאים שנרשמו בינואר.
מאז פרוץ המגפה ועד 31 בדצמבר אשתקד אובחנו במדינה 395,500 חיוביים לקורונה בסך הכול. אבל רק בחודש ינואר אובחנו במדינה כ-2,150,000 חיוביים לנגיף. כלומר פי 5.5 מסך כל המאומתים מאז פרוץ המגפה.
ב-14 הימים הראשונים של פברואר חלה ירידה בקצב התחלואה כש-355 אלף חיוביים לנגיף אובחנו במדינה. היום אובחנו במדינה קצת פחות מ-20 אלף חיוביים לקורונה..
אבי ביטון, "איש הכספים" של שלום דומרני, חוסל באשקלון – 8 שנים לאחר ששרד פיצוץ קודם.
הרבה לפני עליית ולדימיר פוטין לשלטון, האוקראינים והרוסים היו חלק מקבוצת שבטים שמרכזה היה בקייב של ימינו. מאז זרמו וקפאו הרבה מים בנהר הדנייפר. הכותרת, הפודקאסט היומי.
בגלל המתיחות באוקראינה: חשש ממחסור בביצים בישראל בפסח.
בדרך למחסור בביצים לקראת פסח?
(צילום: שחר גולדשטיין)

בשנת 2021 נמכרו 56,061 דירות חדשות, עלייה של לא פחות מ-37% ביחס לכמות שנמכרה ב-2020.
אחרי שנפרדה מגלידת סנדיי אחרי 28 שנה בישראל, בגלל אריזת פלסטיק, מקדונלד'ס ישראל תגיד שלום גם לצעצועי הפלסטיק שמחולקים בארוחות הילדים.
ונינט טייב בריאיון מביתה בלוס אנג'לס, מגלה לנו למה לא הופיעה בגמר "הכוכב הבא" ולמה סירבה לאיחוד של "השיר שלנו".