"מצב חריג, אין מנוס": היועמ"שית קוראת לבג"ץ לפסול את ביטול עילת הסבירות

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, פרסמה את עמדתה לבג"ץ לקראת הדיון בהשתתפות כל 15 שופטי העליון, בעתירות נגד ביטול עילת הסבירות בשבוע הבא, כחודש וחצי לאחר שהתיקון לחוק יסוד: השפיטה עבר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית.
היועמ"שית קראה לבג"ץ לפסול את ההצעה, והדגישה כי "מדובר במצב חריג שבחריגים שבו התיקון פוגע פגיעה אנושה ביסודות המשטר הדמוקרטי, ועל כן בהתאם לאמות המידה שהותוו בפסיקה סבורה היועצת המשפטית לממשלה כי אין מנוס מלהכריז על בטלותו".
"הדבר יוביל בתורו לפגיעה קשה בעצמאותם וביכולתם של בעלי תפקידים בכירים בשירות הציבורי, לרבות שומרי סף ובעלי סמכויות אכיפה ואסדרה, לבצע את תפקידם כנדרש", כתבה.
1 צפייה בגלריה
היועמ"ש גלי בהרב־מיארה
היועמ"ש גלי בהרב־מיארה
היועמ"ש גלי בהרב־מיארה
(צילום: יואב דודקביץ)

סיפורי היום

ראש הממשלה כינס "צוות שרים מיוחד" וקרא ל"צעדים חזקים נגד המתפרעים, כולל גירוש מיידי של אלה שנטלו חלק" - וביקש תוכנית "להוצאת שאר המסתננים הבלתי-חוקיים מישראל". כזכור, ב-2018 הגיעה הממשלה להסכם עם נציבות האו"ם לפליטים על העברת 16 אלף מבקשי מקלט למדינות מערביות. אחרי יום של לחץ מהימין, הוא בוטל.
איש העסקים הישראלי בני שטיינמץ נעצר בקפריסין.
על רקע מכתב הסרבנות: מנהל הגימנסיה הרצליה, זאב דגני, מתפטר.
שרה נתניהו על סיפור "יד ושם": "קרן פלס? לא ידעתי אם היא משתתפת במחאות, החמאתי לה".
וחוקרים מתריעים כי שיטפונות ובצורות ימיטו אסונות שלא נראו בעבר על האוכלוסייה חסרת המשאבים ביבשת אפריקה וחסרת היכולת להיערך לאירועי קיצון, שמתגברים בשל משבר האקלים.

מה צפוי מחר

היום נרשמה דריכות בשווקים לקראת הכרזת ריבית נוספת של בנק ישראל שצפויה להתפרסם מחר בשעה 16:00. מרבית האנליסטים מעריכים כעת כי הבנק המרכזי לא צפוי לשנות את הריבית מחר, אלא להותירה על שיעור גבוה של 4.75%.

התחזית

מחר לא צפוי שינוי ניכר בטמפרטורות, אך החל מיום שלישי הן צפויות לעלות וברביעי הן יהיו גבוהות מהרגיל לעונה.

מה חיפשו היום בגוגל?

ינון מגל. מגיש ערוץ 14 ורדיו 103 השנוי במחלוקת, התעמת בטוויטר עם חברת הכנסת נעמה לזימי ובין היתר כתב לה "מטומטמת כמוך לא הייתי מעמיס אפילו עם קילשון".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

חוקרים חשפו את סוד "הריח של הנצח".
(צילום: חגי דקל)
דייויד בלאט מדבר על המחלה: "קשה לי ללכת בלי קביים. אני לא יכול לקום חופשי מהמיטה".
באם אתם מעוניינים לרכוש כתובת אינטרנט עם הסיומת ai, תצטרכו לשלם לאנגווילה, טריטוריה בריטית קטנה בקריביים.
טסלה מודל 3 מתחדשת ומתייקרת.
ונעמי קמפבל משיקה קולקציה ומסתבכת.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?