שתף קטע נבחר

מעלים הילוך: איך הטכנולוגיה מוזילה לנו את ביטוח הרכב

אנחנו חיים בעולם דינמי ומשתנה שבו טכנולוגיות חכמות עושות מהפכה בכל תחום בחיים שלנו, ולאחרונה גם בביטוח הרכב. בשנים האחרונות חברות הביטוח הגדולות בעולם הופכות את התהליך המסורבל והארוך של ביטוח הרכב ליעיל, נוח, נגיש ובעיקר - דיגיטלי. עכשיו הבשורה מגיעה גם לישראל.

 

60 שניות על ביטוח רכב

ביטוח הרכב לא השתנה הרבה מאז 1897, השנה שבה נמכרה פוליסת הרכב הראשונה בעולם למכונאי, שביקש לבטח את המכונית שבנה במו ידיו. הפוליסה, שהונפקה לו באוהיו שבארצות הברית, הבטיחה לו הגנה במקרה של פגיעה במכונית או בגוף או במקרה של פגיעה של צד שלישי.

 

מאז הדברים נשארו פחות או יותר אותו דבר. במשך שנים נחשב ענף הביטוחים לרכב לתעשייה מיושנת וארכאית, שהטכנולוגיה היא ממנה והלאה. לא מעט חברות ביטוח עבדו במשך שנים באותם תשתיות ותהליכים מיושנים כמו שליחת טפסים בדואר ומילוי שאלונים.

 

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

 

אבל בשנים האחרונות עובר הענף שינויים משמעותיים בעקבות חידושים טכנולוגיים מסעירים. לחברות שמשכילות לאמץ את הטכנולוגיות החדשות, יש יתרון על פני המתחרים שלהן, מפני שהן הופכות יעילות ונגישות יותר.

 

הבשורה הגיעה לאחרונה גם לישראל עם השקתו של GO ביטוח הרכב המתקדם מבית הכשרה חברה לביטוח הוותיקה, שמדביק את קצב החדשנות מעבר לים. ל- GO פלטפורמה דיגיטלית חדשנית שהופכת את ביטוח הרכב לעסק הרבה יותר פשוט, נגיש אבל הכי חשוב - זול.

 

איך זה יכול להיות? ביטוח רכב בשירות עצמי

למעלה מ-90% מהישראלים מחזיקים היום בטלפון חכם. הטלפון הפך להיות כלי עבודה וחיבור עיקרי לחיים של רובנו. במציאות שכזו אין סיבה שביטוח הרכב יהיה כרוך בתהליכים ארוכים ובפעולות מסורבלות כמו שיחות טלפון אינסופיות ושליחת טפסים.

 

השירות העצמי היא מגמה בולטת בעולם הביטוח אשר מתחילה לצבור תאוצה בשנים האחרונות, ועכשיו היא מגיעה גם לישראל.

 

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

 

שיטת השירות העצמי מתחילה עוד בשלבים הראשונים, כאשר מחפשים ביטוח רכב בגוגל. הודות לאינטרנט, יש לנו כיום גישה נוחה יותר ומהירה למידע על ביטוח הרכב שלנו. אנחנו יכולים גם לבצע השוואת מחירים בקלות רבה יותר.

 

השוואת מחירי ביטוח רכב היא כלי שאנחנו מכירים כבר כמה וכמה שנים והוא בהחלט מוזיל לנו עלויות, אבל ב-GO לקחו צעד נוסף קדימה ופיתחו שירות דיגיטלי 360 מעלות. הפלטפורמה החדשנית של GO מאפשרת לקבל הצעת ביטוח בתוך 58 שניות עם הפקה מלאה של פוליסת הביטוח בדואר האלקטרוני בתוך 2 דקות. וכל זה בכמה לחיצות כפתור.

 

וזה לא הסוף. האפליקציה הייעודית מאפשרת התנהלות מקוונת אונליין מא' ועד ת' במקרה של אירוע ביטוחי. ניתן לדווח על האירוע דרך האפליקציה, להזמין גרר ולהתעדכן אונליין בכל שלבי הטיפול.

 

יש לציין כי ב-GO לא ויתרו לגמרי על המענה האנושי, והם מעמידים לצד השירות העצמי גם נציגים שמסייעים 24 שעות ביממה.

 

האינטרנט של הדברים משנה את כללי המשחק

האינטרנט של הדברים (IOT) הוא תחום שנכנס לחיינו בסערה לא לפני הרבה זמן והוא עושה מהפכה בדרך שבה אנחנו מנהלים את חיי היומיום שלנו. בשנים האחרונות יותר ויותר מכשירים הופכים להיות מחוברים לרשת - אם זה המזגן, המקרר או דלת הכניסה לבית שלנו - וכך החיים שלנו הופכים להיות יותר חכמים ויעילים.

 

בתחום הרכב, האינטרנט של הדברים בהחלט יכול להוזיל, לייעל ולשפר תהליכים. ב-GO, למשל, ניתן לדווח באפליקציה על תאונה בזמן אמת על ידי צילום הרכב. ניתן גם להזמין גרר, לקבל רכב חלופי על ידי נציג החברה שיחזיר את הרכב המתוקן עד הבית.

 

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

 

האפליקציה של GO כוללת גם פיצ'ר ייחודי שמאפשר לצלם את הרכב מארבע זוויות ולקבל החזר של 150 שקלים(!) תוך מספר ימי עסקים לאמצעי התשלום שבאמצעותו הביטוח נרכש.

 

עוד מוצר טכנולוגי חכם שמוזיל משמעותית את ביטוח הרכב הוא מערכת ההתרעה מפני סטייה מנתיב. לפני שנתיים נכנסה לתוקפה תקנת תעבורה לפיה תינתן הנחה מצטברת של 1,500 שקלים באגרות הרישוי לכלי רכב בהם הותקנה מערכת התרעה. למי שיש מערכת הכוללת גם מצלמה סכום ההנחה יכול להגיע עד 2,100 שקלים!

 

ידע זה כוח: מידע בקצה האצבעות

התבססות על פלטפורמות טכנולוגיות הופכת את המידע נוח ונגיש לא רק למבוטח, אלא גם לחברות הביטוח, שמצליחות לייעל את השירות שפעם היה מסורבל, ארוך ומתיש. מידע מהימן ומדויק מאפשר לצמצם טעויות ושגיאות וכך להוזיל את ביטוח הרכב. במצב כזה, אין אותיות קטנות ואין סעיפים לא ברורים - הפוליסה מותאמת אישית למבוטח במחירים הזולים ביותר.

 

הצטרפו למהפכה הדיגיטלית של GO, היכנסו לאתר >>

או התקשרו 8811*

 

*בכפוף לתנאי הפוליסה ולהנחיות החיתום של החברה

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים