שתף קטע נבחר
 

"כורכום אדום" - הטרנד החדש של שוחרי הבריאות

מזה אלפי שנים ששורש הכורכום ידוע כבעל יכולות ריפוי מופלאות החל מטיפול בדלקות וכלה בריפוי פצעים וחיזוק המערכת החיסונית; אם בעבר נעשה שימוש בתבלין הכורכום בצורה לא אפקטיבית במיוחד, הרי שפורמולה חדשה בשוק – "רד כורכום" מזקקת את החומר הפעיל שבו - הכורכומין, ומביאה לספיגה מרבית ואופטימאלית שלו בגוף

הפחתת הסיכון למחלות לב וסכרת, טיפול יעיל בתהליכים דלקתיים בגוף, הפחתת שומנים בדם, כמות גדולה של נוגדי חמצון המאטים את הרס תאי הגוף, ועוד ועוד - והכל במוצר אחד. אם ההתחלה המבטיחה הזו נשמעת לכם כמו קפסולה חצי מדע-בדיונית שהומצאה לאחרונה על ידי טובי הרופאים והמערכות הטכנולוגיות בנות זמננו, הרשו לנו לגלות לכם כי שלל היתרונות הבריאותיים האלו טמונים בשני חומרים טבעיים – שורש תבלין הכורכום המככב בכל מטבח בישראל ואצה יוצאת דופן ועשירה במיוחד באנטי-אוקסידנטים. כן, שורש הכורכום הוא לא רק כוכב המטבחים ותוכניות הבישול בשל טעמו המיוחד וצבעו העז, אלא כזה הידוע כשורש מרפא של ממש שכבר בהודו העתיקה שולב בטקסי ריפוי רוחניים וכחלק בלתי נפרד מרפואת האירווודה. יותר מזה, ברפואת הצמחים הכורכום נחשב לצמח המסייע בחיזוק המערכת החיסונית, כמרפא פצעים על העור וכמנקה כבד.

 

מי שאחראי לשלל התכונות המרפאות של שורש הכורכום הוא החומר הפעיל שבו, הכורכומין. למרות ההתחלה המבטיחה הזו והנטייה המידית של כולנו לרוץ ממש עכשיו לירקן הקרוב ולקנות כמה שיותר שורש כורכום לשימוש ביתי יש לדעת כי הכורכומין מהווה רק 2.5-5% מאבקת שורש כורכום טחונה. יתירה מכך יכולת ספיגתו בגוף די נמוכה בשל אי מסיסותה במים של מולקולת הכורכומין והעובדות המחקריות המראות כי סביבה בסיסית הורסת את המולקולה וכי החומר הפעיל מתפרק ברובו בכבד, ללא שום תועלת לגוף. כן, ממש כך, גם אם אכלתם את שורש הכורכום בצורה טבעית הרי שגופכם יספוג רק אחוזים בודדים מהכורכומין החיוני, ובעצם לא תהיה לכך השפעה מהותית על בריאותכם.

 

ספיגה אידיאלית והגעה לאיברי המטרה בגוף

לאור יתרונותיו הבריאותיים של הכורכומין בוצעו בשנים האחרונות מספר מחקרים במטרה למצוא דרך להעלות את רמת הספיגה שלו בגוף. המאמצים המחקריים נשאו פרי והולידו את פיתוחה של מעטפת ליפוזומלית המאפשרת את החדירה של החומר הפעיל לגוף ולאיברי המטרה. כך אנו מרוויחים פעמיים – המעטפת השומנית גורמת לספיגה מהירה במעי ומאפשרת שחרור מושהה של החומר הפעיל, ובנוסף המעטפת שומרת על החומר הפעיל מפני התפרקות על ידי אנזימי הכבד.

 

  (צילום: depositphotos)
(צילום: depositphotos)

 

כתוצאה מכך, הכורכומין יכול להגיע בקלות אל מחזור הדם להתפרק באיברי המטרה, לעבור את מחסום הדם-מוח (BBB) ולהפחית תהליך חמצוני ופעילות דלקתית בתאים. יתרה מכך, פורמולת ה"כורכומין" של Seakura משלבת למעשה שני סוגים של כורכומין – האחד המצוי בתוך מעטפת שומנית ליפוזומלאלית והשני אוליגוסכריד (CAVAMAX) המעניק לחומר הפעיל של הכורכום מעטפת המגבירה אף היא את הספיגה. התוצאה: שילוב אופטימאלי של שתי טכנולוגיות להגברת ספיגה. כאן המקום לציין כי במחקר השוואתי שבחן את הכורכומין עם ה- CAVAMAX לעומת כורכומין בטכנולוגיות אחרות, נמצא כי הכורכומין מסוג Cavacurmin נשאר בדם עד 12 שעות, ונצפה שיפור משמעותי בזמינות הביולוגית של החומר הפעיל, בהשוואה לכורכומין סטנדרטי.

 

אצת המטוקוקוס - הטבלייה האדומה 

ב-Seakura ביקשו להעצים את התועלות הבריאותיות של הכורכומין ותוצאת מאמצי הפיתוח הובילה ליצירתה של פורמולת ה-"רד כורכום" המתקדמת המשווקת כעת בבתי מרקחת ובחנויות טבע ברחבי הארץ. הפורמולה משלבת את הכורכומין המדובר עם חומר פעיל וידוע מחקרית כנוגד חמצון ודלקות גם הוא הנקרא אסטקסנטין (Astaxanthin). האסטקסנטין מופק מאצת המטוקוקוס (מיקרו אצה) ומאפשר לה להגן על עצמה מפני חשיפה ארוכה לשמש או כתגובה למצבי דחק (סטרס), ונחשב לאחד מנוגדי החמצון החזקים בטבע (פי 500 מוויטמין E ופי 200 מבטא קרוטן). הייחודיות של האסטקסנטין היא היותו מסיס במים ושומן, כך שאחוז גבוה ממנו נספג בגוף. יתירה מכך, הוא מסוגל להגיע אל תוך התאים, במחזור הדם ואף לחדור את מחסום דם-מוח (BBB) ולפעול במערכות רבות בגוף. מחקרים שנעשו בארץ ובעולם על האסטקסנטין הראו קשר מובהק בין צריכה קבועה של החומר לבין שיפור מערכות שונות בגוף כגון המערכת הקרדיו – וסקולרית, שיפור תהליכים קוגניטיביים ואף שיפור פני העור ובריאות העין.

 

שילוב כפול ועוצמתי במיוחד

שילוב הכורכומין המשופר והחומר הפעיל באצת ההמטוקוקוס – האסטקסנטין, יוצר את פורמולת "רד כורכום": טבליה עוצמתית במיוחד הנקראת גם "כורכום פורטה". ומה בנוגע לאותיות הקטנות? ובכן הפורמולה כשרה ואינה מכילה פיפרין העלול לייצר גירוי בדופן הקיבה. כמו כן לא נעשה במהלך פיתוחה שימוש כלשהוא בטכנולוגיה של הנדסה גנטית – GMO Free. התוצאה: פורמולה המשלבת בצורה יעילה במיוחד חומרים אנטי אוקסידנטים (נוגדי חמצון) ואנטי-דלקתיים. כדאי גם לדעת שה"רד כורכום" מכיל ריכוז גבוה של כורכומין הידוע גם כמדלל דם טבעי ולכן על הנוטלים מדללי דם להיוועץ עם הרופא המטפל.

 

רוצים לשמוע עוד על יתרונותיו הבריאותיים של ה"רד כורכום"? תזונאית Seakura תשמח לענות על שאלותיכם בכל הקשור לפורמולה החדשה

 

 רוצים לדעת היכן ניתן לקנות את הפורמולה? לרשימת נקודות המכירה, היכנסו ללינק הבא


פורסם לראשונה 06/08/2019 12:07

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים