שתף קטע נבחר

מסע בין אגדות היער השחור

היער השחור, מבין יעדי התיירות המובילים באירופה, משלב בתוכו נופים ציוריים, טבע קסום והיסטוריה עתיקה. היער העבות, השוכן במפגש הגבולות גרמניה-שוויץ-צרפת, אפוף בניחוח אגדתי ומסתורי כאילו יצא היישר מבין דפי אגדות האחים גרים. הצטרפו לטיול מהפנט במיוחד בסבך היער בין אגמים ונחלים מפכים, בעולם המופלא של פיות, מכשפות ומפלצות

מכשפות, גמדים, פיות טובות לב ומפלצות מפחידות. אם אתם מחפשים טיול שמזכיר יותר מכל את אגדות האחים גרים, או אם תרצו את סאגת שר הטבעות, אז יעד הטיול האולטימטיבי עבורכם יהיה ללא ספק היער השחור. הנופים הקסומים של היער השוכן במפגש הגבולות גרמניה-שוויץ-צרפת, בשילוב עם המורדות המוריקים של עמק הריין והאגמים התכולים שכאילו יצאו מגלויה, הפכו את המקום לאחד מיעדי התיירות המובילים באירופה, ויעד מועדף לטיולים רומנטיים וטיולי משפחות.

 

ואם תהיתם מדוע האזור היפהפה הזה נקרא בשם המוזר משהו "היער השחור", הרי שמקור השם מתוארך עוד לתקופה הרומית, בה היער העבות מנע מקרני השמש לחדור לתוכו, מה שהשרה עליו עלטה תמידית ומסתורית. יער אגדי, כבר אמרנו.

 

היער השחור ועמק הריין – עיירות ציוריות, אגמים כחולים ופסגות מוריקות

 

מעבר לטיולים קלאסיים במעבה היער, ניתן ליהנות באזור היפהפה ממגוון רחב של מסעדות, בתי הארחה, עיירות צבעוניות ואטרקציות שונות, המתאימות לכל המשפחה ופועלות בכל עונות השנה. מי יודע - אולי אפילו תגלו בדרך פיות או גמדים שובבים שיגלו לכם נתיבים סודיים בעיר העתיק...

 

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

העיר הגדולה והמרכזית באזור, אשר נחשבת לבירת היער השחור היא פרייבורג הגרמנית. עיר אוניברסיטאית עתיקה זו מהווה השילוב המושלם בין העתיק למודרני, ומציעה מגוון אטרקציות בידור, קולינריה, שופינג ועוד. וזה לא נגמר רק שם כמובן. אתרים בולטים אחרים באזור הם בין היתר העיר היידלברג, המספקת הצצה מרתקת לאירופה של ימי הביניים ושבה שוכנת האוניברסיטה הוותיקה ביותר בגרמניה, ועיירות שו"ם (שפירא, וורמייזא ומגנצא) שעל גדות הריין בעלות ההיסטוריה היהודית הענפה. בין האטרקציות הבולטות באזור ניתן למנות את פארק אירופה - אחד מפארקי השעשועים הגדולים באירופה, סיור קרוניות בעיר קולמר שבצרפת, שיט רומנטי על גדות אגם טיטי, ועוד.

 

כבר נשביתם בקסמו של היער השחור? אם כן, מומלץ מאוד לצאת עם מדריכים מנוסים מטעם אשת טורס, שיוכלו להוביל אתכם אל הפינות היותר קסומות של האזור ולהעצים את החוויה שתחוו. אשת טורס היא החברה המובילה בישראל בתחום הטיולים המאורגנים, ובעלת ניסיון של למעלה מ-30 שנה בתחום. מדי שנה יוצאים עם החברה כ-75,000 איש לטיולים מאורגנים בכל רחבי העולם, שמתאימים לכל מטייל ולכל גיל, כאשר כמובן שכל הטיולים מלווים מטעם מדריך אשת מקצועי (ודובר עברית).

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

אשת טורס מציעה לכם מגוון מסלולי טיול ביער השחור. החל מטיול מאורגן ליער השחור ועמק הריין, דרך טיול המשלב את שוויץ הציורית, וכלה בטיולים המיועדים למשפחות וטיולים עבור שומרי מסורת. מוכנים? הדקו חגורות, הנה אנחנו מתחילים!

 

היער השחור ועמק הריין – עיירות ציוריות, אגמים כחולים ופסגות מוריקות

יומו הראשון של הטיול יתחיל בעיר היידלברג, עיר אוניברסיטאית עתיקה שנשתמרה בצורה מופלאה: אתם תעלו לטירת העיר לתצפית מרהיבה על עמק הנהר ועל בתי העיר וגגותיהם האדומים, ולאחר מכן תתהלכו לאורך השדרה הארוכה של העיר עד לגשר העתיק החוצה את הנהר נקר, מיובלי הריין. בתום הביקור בעיר תצאו לטיול בעיר וורמס, בה התגוררה אחת הקהילות היהודיות האשכנזיות החשובות הידועות בכינויין "קהילות שו"ם": שפייר, וורמס ומיינץ.

 

יומו השני של הטיול ייקח אתכם לחלקו המרכזי והיפה ביותר של עמק הריין, הנהר הגדול באירופה. תטיילו על רקע הנוף עוצר הנשימה ותוכלו לראות את הטירות המעטרות את פסגות הגבעות והעיירות הציוריות שלאורכו. הטיול ימשיך בנסיעה פנורמית לאורך גדת הנהר ועצירה לתצפית על צוק לורליי (Lorelei), גבעת סלע תלולה בגובה 132 מטרים בגדה המזרחית של הנהר.

 

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

במהלך הימים הבאים בטיול תצאו לחקור את היער השחור; תתחילו בביקור בעיירה המפורסמת באדן- באדן, הידועה כעיר מרחצאות ומרפא עוד מימי קדם. לאחר מכן תיסעו בדרך ה-500, שמו של הכביש החוצה את היער השחור מדרום לצפון וממנו נשקפות תצפיות פנורמיות של היער ועמק הריין. בהמשך תעצרו לטיול מסביב לאגם מומל על עצי המחט הירוקים המאפיינים את סביבת האגם, וכן תגיעו לבירת האזור פרייבורג.

 

עוד יכלול הטיול סיור בעיר שטרסבורג, בירת חבל אלזס, עליו נלחמו צרפת וגרמניה לאורך שנים ארוכות. העיר משמשת גם כמקום מושבו של הפרלמנט האירופאי, ושם תבקרו בעיר העתיקה ותראו את קתדרלת נוטרדם המרשימה. בהמשך תיסעו דרומה ב"דרך היין" המפורסמת של חבל אלזס וכן תסיירו בקרוניות בין סמטאות העיר העתיקה של העיר קולמר, על תעלות המים הזורמות בה והבוטיקים המקסימים.

 

הימים האחרונים של הטיול יכללו בין השאר שיט ב"אגם טיטי" היפה והעמוק (20 מטר), וכן סיור בעיירה טיטיזה השוכנת על גדות האגם ומציעה תצפית פנורמית על אחד מהמקומות היפים ביותר ביער השחור. בהמשך תבקרו במפלי הטריברג הנופלים מגובה של כ-170 מטרים, ותטפסו במעלה המפלים בין פלגי מים ויער סבוך. ביומו האחרון של הטיול תבקרו במפלי הריין שבמחוז שפהאוזן שבשווייץ, ותצפו במפלים המרשימים אשר נמתחים לאורך של 150 מטר בעיקולו של הנהר הגדול באירופה.

 

קסמי היער השחור למשפחות

במסגרת טיול המשפחות ליער השחור שמה אשת טורס דגש על ביקור באטרקציות לילדים הפזורות בכל רחבי האזור. ואל דאגה, יש רבות כאלו. היום הראשון בטיול יתחיל באחת מאטרקציות הטבע המפורסמות של אירופה - מפלי הריין. אתם תלכו לאורך הטיילת המשקיפה על הנהר והמפלים, ותעצרו לתצפיות ותמונות מדהימות. ביום השני לטיול מחכה לילדיכם הפתעה של ממש – פארק אירופה, מפארקי השעשועים הגדולים והמפורסמים של היבשת. בפארק יוכלו הילדים לבלות בשלל המתקנים המגוונים, ביניהם רכבת הרים, מגלשות מים, קרוסלות, מתקני מירוצים, ספינת פיראטים ועוד ועוד.

 

ביום השלישי לטיול תצאו עם הילדים לנבכי היער השחור המסתורי. את יום הטיול תתחילו במוזיאון הפתוח המתאר את החיים המסורתיים באזור, ובחלקו השני תיסעו צפונה לכיוון טריברג ב"דרך שעוני הקוקיה", דרך יפהפייה בלב היער השחור העוברת ליד כמה משעוני הקוקיה הגדולים בעולם, שיכולים להגיע אפילו לגודל של בית. בטריברג תיכנסו גם לשמורת המפלים, בה תטפסו במעלה השביל בין פלגי מים ויער סבוך.

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

ואם כבר הזכרנו פלגי מים, ביומו השלישי של הטיול תצאו לשייט חוויתי על אגם טיטיזה ותרדו בנסיעה מלאת אדרנלין במורד מגלשת ההרים של טודנאו, אחת מהמגלשות הארוכות והמרגשות בעולם. היום הרביעי בטיול יוקדש לחוויה רטובה בפארק מים שכולל שלל בריכות פתוחות וסגורות, מגוון מגלשות מים במהירויות שונות, אבובים, סאונה, ג'קוזי ועוד פעילויות שוות במיוחד לכל המשפחה.

 

הימים הבאים בטיול יכללו סיור קרוניות בעיירה קלומר הציורית, על סמטאותיה ותעלות המים שבה. במהלך הטיול תראו בין היתר דגם מוקטן של פסל החירות בניו יורק ותוכלו ליהנות מגלידה ויין צרפתי משובח. תבקרו גם בעיר שטרסבורג, בירת חבל אלזס, ובקתדרלת נוטרדם המרשימה. במהלך נסיעתכם תחלפו ב"דרך היין", בין הכרמים הנטועים על הגבעות העגלגלות של עמק הנהר, ואפילו תעצרו לביקור באחד מהכפרים הציוריים שנראים כאילו יצאו מתוך ספר אגדות.

 

כיאה לטיול למשפחות, יומו האחרון של הטיול יכלול אטרקציה שתשאיר רושם על ילדים ומבוגרים כאחד - פארק החבלים. בפארק תצאו למסלול מכשולים על חבלים תלויים בין העצים, תעשו אומגה, תלכו על חבל ועוד. לפארק החבלים תגיעו היישר מפרייבורג שנחשבת לעיר הבירה של היער השחור, ובה תוכלו לראות את הקתדרלה המרשימה על מגדליה הגבוהים, את בית הכנסת החדש ואת התעלות הקטנות בהם זורמים מים כל ימות השנה. חוויה קסומה לגדולים ולקטנים, כבר אמרנו.

 

רוצים גם אתם לגלות את הסודות החבויים ביער המסתורי? רוצים לבקר בעיירות הציוריות הנדמות כחלק מגלויה, ליהנות משיט על אגם כחול קסום ולהירטב מרסיסי המים במפלים הגועשים? הקדימו להירשם לטיולים החווייתיים של אשת טורס ביער השחור:

 

בא לכם לשמוע על שלל היעדים הקסומים שאשת טורס יכולה לקחת אתכם בכל רחבי העולם? היכנסו לכאן:

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים