שתף קטע נבחר

איך משמידים את החיידקים המזיקים? כל המקומות המועדים לפורענות והדרכים לשמור על ההיגיינה ועל המשפחה

בשבועות האחרונים כבר יצא לכם ככל הנראה להיתקל בחבר ששוטף ידיים אחרי כל לחיצת יד, ובקולגה שלקח לחו"ל מלאי של מגבונים המשמידים 99.9% מהחיידקים, ליתר ביטחון. איך דואגים לחיטוי מקסימלי במקומות המועדים לפורענות? ואיך שומרים על היגיינה שתפחית את הסיכוי לזיהום והידבקות במגוון החיידקים הנמצאים מסביבנו?

בשבועות האחרונים נראה שכולם הפכו למומחים לווירוסים וחיידקים: כמה זמן הם נשארים על משטחים, האם אלכוהול-ג'ל יעיל יותר משטיפת ידיים, ואיפה הכי בטוח לשהות כדי להימנע מחשיפה. על רקע החששות (הבריאים והמוצדקים) של השבועות האחרונים, חשוב לזכור שהמלחמה בחיידקים היא מאבק יום-יומי ואינסופי, שדורשת תשומת לב ובחירה נכונה של חומרי ניקוי. מהם המקומות בהם נוטים להצטבר חיידקים? ואיך אפשר לשמור על ההיגיינה בתקופה שבה כל התעטשות מקפיצה אותנו בבהלה?

 

אז איפה מסתתרים החיידקים?

סביבה ביתית כוללת מאות אלפי ומיליוני חיידקים, אבל חלקם הגדול לא מזיק לבריאות, ואנחנו חיים איתם בשלום. האתגר הוא לאתר את המיקומים ה"לוהטים" של החיידקים המזיקים, כמו אי-קולי, ליסטריה או סלמונלה.

 

אחד המצעים המושלמים להתפתחות חיידקים הוא המטלית הלחה והספוג לניקוי כלים - מדובר על מקום לח, המכיל שאריות מזון וחומר אורגני. על פי חלק מהמחקרים, הסמרטוט/ספוג במטבח מכיל יותר חיידקים מזיקים מאשר על מברשת ניקוי האסלה. מה אפשר לעשות? להקפיד לסחוט היטב את המטלית לאחר כל שימוש ולהשאיר אותה פרושה על השיש או תלויה לייבוש מהיר. שמירה על המטלית נקיה מחיידקים אינה משימה מורכבת, פשוט יש להשרות את הספוג והמטלית באקונומיקה לעשר דקות, לחיטוי והשמדה של החיידקים. אקונומיקה ידועה בעולם גם כחומר המשמיד וירוסים והיא מומלצת לחיטוי על ידי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב.

 

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

אם נשארים במטבח, כדאי לשים לב לכיור ולקרש החיתוך, המהווים קרקע פורייה לחיידקים. הכיור מכיל כלים מלוכלכים, שאריות מזון ומים עומדים, המהווים סעודת מלכים עבור החיידקים השונים. קרש החיתוך מאפשר הצטברות של חיידקים בעיקר בחריצים ובשריטות הנוצרות מהחיתוך. הכניסה לחריצים הקטנטנים מובילה לכך שגם אחרי שטיפה, החיידקים נשארים שם לשימוש הבא.

 

מה עושים? את הכיור מנקים עם חומרי ניקוי חזקים כמו אקונומיקה או אחד ממוצרי 99.9% של סנו, המבטיחים השמדה של 99.9% מהחיידקים במהירות וביעילות. את קרש החיתוך כדאי לקרצף עם חומר חיטוי, ובנוסף להכניס למדיח (במדף העליון, בטמפרטורה גבוהה).

 

אם נמשיך לטייל ברחבי הבית, כדאי לשים לב לידיות ולמפסקים - אנחנו נוגעים בהם ללא הפסק, לעתים לפני שאנחנו שוטפים את הידיים, וכך משאירים עליהם חיידקים מזיקים. הפתרון פשוט- נקו באופן שגרתי על המפסקים והידיות (גם של הארונות אבל לא לשכוח את ידיות התנור והמקרר) עם מגבון לח המשמיד 99.9% מהחיידקים.

 

כמעט מיותר לציין שחדרי האמבטיה והשירותים הם המקום החביב על חיידקים. הלחות, המים העומדים והלכלוך ופסולת שהגוף שלנו מייצר, מאפשרים תנאים אידאליים להתפתחות חיידקים כדי להפחית את התפשטות החיידקים בחדר השירותים והאמבטיה, כדאי להקפיד על סגירת מכסה האסלה בכל פעם שמדיחים את המים, לנקות את הכיור והרצפה מידי יום כדי שלא יישארו לכלוך ומים, ולהקפיד לנקות את האסלה בחומרי ניקוי ייעודיים המשמידים 99.9% מהחיידקים.

 

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

אחרונים חביבים הם כל החפצים שאנחנו נוגעים בהם בידיים כל היום - המקלדת, השלט הרחוק, הטאבלט והנייד. מדובר בחפצים שנמצאים בשימוש יום-יומי, אבל אנחנו כמעט ולא טורחים לנקות ולחטא אותם. עכשיו הזמן המושלם לנקות אותם עם חומר משמיד חיידקים, כדי למנוע את המחלה הבאה.

עוד טיפים מנצחים שיעזרו לכם לשמור על ההיגיינה

 

הראשון הוא המובן מאליו – לשטוף ידיים. במיוחד בימים אלו, כשמשרד הבריאות בכבודו ובעצמו מפציר בנו לשמור על היגיינה, זה הזמן להקפיד באמת על שטיפת ידיים – לפני כל ארוחה, אחרי ביקור בשירותים ועם הכניסה לבית מבחוץ. שטיפת ידיים היא הרגל, וכדאי להטמיע אותו כבר עכשיו אצלכם (ואצל הילדים שלכם). אם אתם בסביבה בלי מים וסבון, אפשר להתפשר בג'ל ייעודי - העיקר לשמור על מודעות מקסימלית להיגיינת הידיים.

 

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

עוד טיפ שיעזור בשמירה על היגיינה – לשמור שני קשרי חיתוך, אחד לבשר טרי והשני למזון אחר. כך אפשר למנוע את האפשרות של העברת החיידקים מקרש החיתוך למזונות אחרים. את הקרש המיועד לבשר, עופות ודגים טריים יש לחטא אחרי הבישול.

לא לשכוח לנקות ישר אחרי הבישול – ניקוי קפדני של משטח העבודה אחרי העבודה במטבח ימנע זיהום צולב, הכולל מעבר של חיידקים ממזון אחד לשני.

 

לבסוף, חשוב לאוורר את הבית, גם בימי החורף הקרים וגם בימי הקיץ כשהמזגן עובד, על מנת לשמור על תחלופת אוויר שתמנע את הסיכוי בהדבקה במחלות.

 

בחיטוי והשמדה של חיידקים - צריך להיות בטוח ב-99.9%

חלק בלתי נפרד מהשמירה על ההיגיינה והשמדת החיידקים הוא שימוש בחומרי ניקוי מוכחים, שמשמידים את החיידקים במהירות וביעילות. סנו, החברה שדואגת לניקיון הבית הישראלי כבר עשרות שנים, השיקה בשנה שעברה את סדרת 99.9%, המחטאת ומשמידה 99.9% מכמות החיידקים – תוך דקה אחת בלבד.

 

הסדרה כוללת מגוון מוצרי חיטוי וניקיון לכל חדרי הבית ובני הבית: ספריי לחיטוי משטחים, ספריי לניקוי וחיטוי יסודי המנקה שומנים ואבנית בתוספת חמצן פעיל, ספריי בייבי לניקוי בסביבת התינוק, ובנוסף, מארז מטליות לחות לחיטוי והשמדה של 99.9% מהחיידקים בניגוב אחד.

 

כל מוצרי סדרת 99.9% נבדקו במעבדת מיקרוביולוגיה ונמצאו יעילים וקוטלים 99.9% מכמות החיידקים.

 

אז בפעם הבאה שאתם יוצאים למסע של ניקיון ברחבי הבית, או מחפשים דרך לשמירה על היגיינה מחוץ לבית (בנסיעות, שירותים ציבוריים וכו') סדרת 99.9% של סנו היא הפתרון היעיל בהשמדת חיידקים

 

לפרטים נוספים על סדרת מוצרי 99.9% של סנו לחיטוי והשמדת חיידקים, היכנסו>>

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים