שתף קטע נבחר

המדריך המלא: כך תכינו את מזגנכם לקיץ

העונה הלוהטת כבר בפתח ועונת המזגנים בשיאה, לפני שאתם מתלבטים איזה מזגן לקנות, ואתם ודאי מתלבטים אם בכלל צריך אחד חדש, חברת אלקטרה מזגנים בנתה עבורכם מדריך מקצועי שיעזור לכם לבדוק את המזגן שלכם ומסכם את הנקודות החשובות ביותר עליכם לשים דגש בדרך לרכישת המזגן הנכון

חברת אלקטרה מזגנים בנתה עבורכם מדריך מקצועי שיעזור לכם לבדוק את המזגן שלכם ומסכם את הנקודות החשובות ביותר עליכם לשים דגש בדרך לרכישת המזגן הנכון. לאור המידע הרב אודות המזגנים והמגוון הרחב והמעט מבלבל הקיים כיום בשוק, הכנו עבורכם בסיועו של נתי מקתם, מנהל מחלקת ההנדסה במחלקת השיווק של "אלקטרה מיזוג אוויר" מספר נקודות ועצות מועילות כל הדרך להכנה ובחירה נבונה של מזגן לבית:

 

 

בודקים את המזגן הקיים – ראשית, בדיוק כמו שאתם מכינים את גופכם לקיץ, צריך להכין את המזגן שלכם כדי להבטיח לעצמכם קיץ מושלם. אז מה עושים ב-2 צעדים פשוטים?

 

מפעילים את המזגן ל"סיבוב ניסיון": הדליקו את המזגן על מצב קירור כדי לוודא שהכל כשורה. כך, אם מתגלה תקלה, יש לכם זמן תגובה.

 

ניקוי פילטר המזגן: הפילטר צובר אבק ולכלוכים עם הזמן, ולכן הוא עשוי להיסתם ולפגוע ביעילות המזגן. הוציאו את הפילטר, שטפו אותו במים פושרים (אפילו לא צריך סבון) ותנו לו להתייבש היטב. לאחר מכן החזירו אותו למקומו. את הפעולה הזו מומלץ לעשות גם לפני ההפעלה הראשונה של המזגן בעונה

 

ניקוי היחידה החיצונית: חשוב מאוד לפנות את פתחי היחידה החיצונית, המעבה, מעלים, ענפים ושאר לכלוכים שעשויים לשבש את הפעילות שלה.

 

 

אם בכל זאת אתם חושקים במזגן חדש לקיץ, ונבוכים למול מגוון המזגנים הרחב הקיים בשוק על סוגיהם ומחיריהם שונים עקבו אחרי המדריך צעד צעד והבטיחו לעצמכם את המזגן המושלם לקיץ:

 

לא קונים בלי להתייעץ – זה אולי הדבר החשוב ביותר מומלץ שלא לרכוש מזגן אם אין לכם ידע מקדים על התפוקה שתתאים לחלל אותו אתם רוצים למזג. כל איש מכירות יספר לכם שצרכנים רבים קונים בהעדר ידע מקדים מזגנים קטנים או גדולים מדי ביחס לגודל החדר אליו הם מיועדים וכך נוצר אפקט מיזוג לא יעיל. במקרים אחרים הצרכנים לא מודעים לדירוג האנרגטי של המזגן ובוחרים בכאלו בעלי דירוג נמוך יחסית מה שגורם לבזבוז חשמל מיותר בטווח הארוך. לכן, על מנת לבצע בחירה חכמה של מזגן לקיץ קיימו פגישת ייעוץ עם טכנאי מזגנים או מתקין שיסביר לכם מהו המזגן האופטימאלי עבורכם בהתאם לגודל החדר, מיקומו בבית, גובה התקרה, כיווני החלונות וכיו"ב.

 

  (צילום: באדיבות אלקטרה)
(צילום: באדיבות אלקטרה)

 

מזגן עילי או מיני מרכזי – שני סוגי המזגנים העיקריים כיום בשוק הם המזגן העילי והמזגן המיני מרכזי. אם מדובר על משפחה בינונית או גדולה אז כדאי לכם לרכוש מזגן מיני מרכזי שיפזר את האוויר הקר בכל חלקי הבית בו זמנית. היה ואתם משפחה קטנה יחסית אזי מומלץ לרכוש דווקא מזגן עילי – אחד לחדר השינה ואחד לסלון, על מנת למנוע בזבוז חשמל. אפרופו מזגן מיני מרכזי, מזגנים אלו מגיעים בדרך כלל עם יחידה פנימית וחיצונית בלבד כאשר מי שמספק את שאר האביזרים הוא המתקין. שימו לב שהמתקין מתקין את גרילי אספקת האוויר המתאימים למזגן אותו רכשתם שכן גרילים לא ייעודיים יגרמו לרעש ולפליטת אוויר בצורה לא אופטימאלית.

 

יש לכם ויטרינה? בחרו מזגן בעל תפוקה גדולה יותר - אם בסלון ביתכם יש ויטרינה הפונה לכיוונים דרום, מזרח או מערב הרי שהיא תכניס חום רב לבית במהלך היום ולכן עדיף לרכוש מזגן בעל תפוקה גדולה יותר מהממוצע. כמו כן מומלץ לכסות את הויטרינה עם וילון על מנת שהמזגן לא יצטרך לעבוד בתפוקה מואצת תוך בזבוז חשמל יקר.

 

מתחברים לעידן הדיגיטלי - כיאה למאה ה-21 המזגנים המתקדמים ביותר כיום מחוברים לאינטרנט באמצעות טכנולוגיות Wi-Fi, וזה אומר שהם מקושרים אלינו 24/7. המשמעות היא שבאמצעות אפליקציה אותה תתקינו בסמארט-פון שלכם תוכלו לשלוט מרחוק בהפעלת וכיבוי המזגן ולווסת את הטמפרטורה שלו כך שכשתחזרו לבית בקיץ הבית יהיה ממוזג במידה המתאימה. אגב במזגני אלקטרה יש אפילו שליטה קולית בעברית אותה ניתן להפעיל באמצעות האפליקציה. המאה ה-21 כבר אמרנו.

 

  (צילום: באדיבות אלקטרה)
(צילום: באדיבות אלקטרה)

 

התפוקה נכונה - אם כבר הגענו לנושא התפוקות הרי שככלל אצבע ניתן לומר שעבור חדר שינה סטנדרטי בשטח 12 מ"ר יש צורך במזגן של 1 כ"ס, ולעיתים מעט יותר. במקביל עבור סלון סטנדרטי של כ-40 מ"ר יש צורך במזגן של 3.5 כ"ס. אמרנו שמדובר על כלל אצבע כי הכל תלוי במאפיינים השונים של כל חדר, שהמרכזי שבהם הוא כיוון האוויר אליו פונים החלונות.

 

רוצים לחסוך בחשמל? ביחרו במזגן אינוורטר - בניגוד למזגנים רגילים, בהם המדחס פועל תמיד בתפוקה מלאה, מפסיק ומחדש את פעילותו לסירוגין, מה שגורם לתנודתיות בטמפרטורת החדר, לבזבוז חשמל ולבלאי מואץ, מזגני האינוורטר המתקדמים מאפשרים לחסוך עשרות אחוזים בעלויות החשמל על מיזוג האוויר והם מותאמים במיוחד לעומסי חום קיצוניים כפי שקורה לא אחת בקיץ בישראל. החיסכון הרב במזגנים אלו מגיע נובע מן העובדה שהתפוקה שלהם משתנה בהתאם לטמפרטורת הבית ומחוצה לו וכך בשעות בהן הבית קריר מספיק או שהטמפרטורה בחוץ יורדת, המזגן יודע להוריד הילוך ולעבוד בתפוקה נמוכה יותר.

 

מעוניינים בדגמים החדשים ביותר? לכו על מולטי אינוורטר או VRF - אם הזכרנו מקודם את מזגני האינוורטר החכמים הרי שהפיתוח היותר חדש בתחום זה הוא של המולטי אינווטר - מערכת שמאפשרת חיבור של מספר יחידות מיזוג פנימיות ליחידה חיצונית אחת. מערכת חדשנית אחרת עליה אולי גם יצא לכם לשמוע היא ה- VRF. מזגני ה- VRF פועלים בצורה דומה למזגני האינוורטר והם משנים את תפוקת המאיידים בהתאם לצורך, באופן רציף וללא הפסקות בפעולת המנוע. יתרונן המרכזי של שתי המערכות המתקדמות האלו הוא שאפשר להפעיל בהן את יחידות הפנים בלבד על פי הצורך, למשל רק בחדר שינה ולא את כל המערכת כמו במיני מרכזי. התוצאה היא חיסכון משמעותי בחשמל ואנרגיה, מעבר לזה ששתי המערכות עובדות בדומה למערכת האינוורטר מבחינת תפוקת המנוע.

 

ישנים בשקט - פרמטר חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא עוצמת הרעש של המזגן ורצוי כמובן שהוא יהיה כמה שיותר שקט. חשוב להקפיד על מזגן שקט שלא יעלה על מידת הרעש המותרת ולא יפריע ליושבי הבית, כמו גם לשכנים. כדאי לדעת שאחד הגורמים המשפיעים על מידת הרעש הוא תפוקת המזגן. ככל שהיא גדולה יותר עולה מידת הרעש וגדלה חשיבות הבחירה במזגן שקט ככל האפשר. מזגן בתפוקה של כ-1 כח סוס שמידת הרעש שלו נעה סביב 35 דציבל נחשב שקט למדי. אם אתם רוצים ללכת על בטוח אז גם כאן יש לאלקטרה מה להציע לכם, ומזגני הטריפל A שלה מתאפיינים ברמת רעש נמוכה במיוחד של 18 דציבל בלבד.

 

שימו דגש על שירות הלקוחות - אם התחלנו בטיפ החשוב ביותר נסיים בטיפ חשוב לא פחות הנוגע לשירות הלקוחות: בבואכם לרכוש מזגן לקיץ מומלץ לבחור במותג מזגנים מוכר, ידוע וותיק כמו אלקטרה, כזה ששירות הלקוחות שלו מספיק גדול וידידותי לציבור הלקוחות. בהקשר לכך יש לשים לב שעל המזגן שבחרתם יש לפחות שנת אחריות אחת, ובמקרים מסוימים עדיף להרחיב את שנת האחריות לשנים נוספות כיוון שבטווח הארוך זה ישתלם לכם.

 

זהו, אם כבר הדפסתם את המדריך ואתם בדרך החוצה לביצוע סקר שוק בחנויות מוצרי החשמל כדאי לכם לדעת כי ממחקר שערך מכון המחקר החיצוני "קנטר", עולה כי בתשובה לשאלה על איזה מזגן היו ממליצים לחבריהם ומכריהם מתוך שלושה מותגים מובילי שוק, ענו 96% ממשתמשי סדרת מזגני אלקטרה AA כי היו ממליצים על מזגן זה, המכיל 8 מהירויות הפעלה, שקט במיוחד, בעל WiFi מובנה ויתרונות נוספים שהופכים את הסדרה למומלצת ביותר על ידי הצרכנים. אגב במחקר נוסף שערך מכון מקצועי אחר עלה כי גם במדד שביעות הרצון מהשירות חברת אלקטרה מובילה על פני שאר החברות, ובפער גדול. את המסקנות אנו משאירים כבר לכם.

 

הקיץ הזה בוחרים מזגן נכון עבורכם>>

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים