שתף קטע נבחר

לא צריך להפוך את החיים כדי לעשות קצת טוב לסביבה- 5 שינויים קטנים שאתם יכולים לעשות כבר מחר

לפעמים, גם שינוי קטן בהרגלים יכול לעזור למטרה גדולה בהרבה. ההרגלים היום-יומיים שלנו משפיעים על הסביבה וגם על הסביבה האנושית הקרובה לנו. ההרגלים שלנו מהווים דוגמה עבור הילדים שלנו, בני המשפחה והחברים סביבנו. אילו שינויים קטנים אפשר ליישם כבר מחר? וכיצד ניתן לנקות הבית באופן יסודי וגם ידידותי לסביבה?

כולנו רוצים ליצור סביבה נקיה יותר עבור המשפחה שלנו ועבור כדור הארץ. אולי לא נצא למסע עולמי להעלאת המודעות לנושא כמו גרטה תונברג, אבל גם אנחנו יכולים לעשות שינויים בהרגלים היום-יומיים שלנו, כדי לצמצם את הזיהום ולהפוך את העתיד לקצת יותר ירוק. מהם השינויים שלא ישפיעו לנו על החיים, אבל ישפיעו על הסביבה? מה הקשר בין גודל האריזה לאיכות הסביבה? ואיך תוכלו להשתמש בחומרי ניקוי עוצמתיים, ירוקים ובעלות משתלמת?

 

1. לקנות אריזות גדולות ומזון במשקל - ולצמצם את השימוש בפלסטיק

רוב הסיכויים שאתם לא משקיעים מחשבה בסוג האריזה כשאתם עושים קניות, אך גם בנקודת ההחלטה הזו, יש חשיבות בהיבט הסביבתי. הרעיון פשוט – ככל שתשתמשו בפחות פלסטיק, כך תזהמו פחות את הסביבה. אפשר לעשות את זה על ידי קנייה של אריזות גדולות (במקום מספר אריזות קטנות), בחירת מוצרים עם אריזות מתכלות/ממוחזרות/ניתנות למחזור, קנייה של מזון במשקל במקום באריזות פלסטיק והאחדת מספר מוצרים לאותה שקית, כדי לא למצוא את עצמכם עם חמישה סוגי פירות בחמש שקיות שונות.

 

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

2. לקנות כוס קפה ובקבוק רב פעמיים - לכל בני המשפחה

אם יש לכם ילדים קטנים, הם כבר מורגלים לשתות מבקבוקי מים רב-פעמיים, לרוב מפלסטיק. כעת, גם המבוגרים צריכים להצטרף ליוזמה - זה הזמן לקנות בקבוק נוח ושימושי לשתיית מים, במקום לקנות בקבוקי שתייה בחוץ או להשתמש בעשרות כוסות חד פעמיות במקום העבודה. היום אפשר למצוא מגוון עצום של בקבוקים עשויים מחומרים שונים ובעיצובים מיוחדים.

 

שינוי קטן שכזה מפחית את זיהום הסביבה וגם מעודד אתכם לשתות יותר מים, כך שכולם מרוויחים. למי שרוצה לגוון אפשר לזרוק לבקבוק עלים טריים של נענע או לואיזה, כדי ליהנות מטעם מרענן לאורך כל היום.

 

גם כוס הקפה שאתם קונים כל בוקר בבית הקפה בדרך לעבודה, יכולה להפוך לכוס קפה רב פעמית. הרבה בתי קפה מאפשרים היום ללקוחות לקבל את הקפה שלהם בכוס משלהם - כל כוס נייר ומכסה פלסטיק שחסכתם מהווים רווח נקי לסביבה.

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

3. להפוך את המחזור למשחק עם הילדים (או המבוגרים)

מחזור של בקבוקים, נייר ואריזות הוא משימה שאף פעם לא מתאימה לנו ללו"ז. כאשר כלוב המחזור רחוק מידי, צריך לעשות סדר בניירות או לשטוף את הצנצנת, הרבה מאיתנו נוטים להתעצל ולהשליך את הכל לפח הרגיל.

 

הפתרון לבעיה עשוי להיות "אתגר המחזור". אם יש ילדים בבית זו דרך נפלאה לעודד מחזור וערכי שמירה על הסביבה, תוך שמירה על תחרותיות בריאה, אבל גם אם אתם זוג צעיר, אפשר לקחת את הנושא ברוח טובה ולהתחרות אחד בשני.

 

איך עושים את זה? אפשר להציב שתי שקיות נייר ולראות מי ממלא אותה ראשון בנייר למחזור. אפשר להגדיר בלו"ז טיול קבוע למחזורית ולראות מי מבני המשפחה מחזיק בתואר "הממחזר המצטיין". חשוב להגדיר פרסים ידידותיים לסביבה, כדי לשמור על הערך הסביבתי לאורך כל התהליך. אפשר לתת בונוס מיוחד לבן המשפחה שבדק איפה אפשר למחזר סוללות ומכשירי חשמל קטנים בסביבה הקרובה.

 

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

4. צריכים לנסוע לסידורים? שלבו משימות

שריפת דלק היא אחד מהמזהמים הגדולים ביותר שמשפחה ממוצעת מייצרת. לכן, כל הזדמנות להימנע מנסיעה, היא הזדמנות לעשות קצת טוב לסביבה.

 

מעבר לפתרונות הרגילים כמו נסיעה באופניים או תחבורה ציבורית, אפשר להחליף מספר נסיעות עם הרכב בנסיעה אחת מרוכזת הכוללת מספר משימות. לקחת את הילד לחוג, לקנות בסופר ולאסוף דואר - בנסיעה אחת. בהתחלה זה אולי יראה לכם כמו טרחה, אבל בהמשך זה יהפוך להרגל. לפני כל 'סידור' שיש לכם, חשבו האם אתם יכולים לדחות אותו עד לנסיעה הבאה שלכם.

 

5. לנקות עם מוצרי ניקיון אקולוגיים - בלי להתפשר על עוצמת הניקוי

חומרי ניקוי הם מצרך בסיסי בכל בית. אם נעבור לחומרי ניקוי ידידותיים לסביבה, נוכל לעשות קצת טוב לסביבה, מבלי לעשות שינוי גדול בחיים.

 

  (צילום: סנו)
(צילום: סנו)

עד עכשיו חומרי הניקוי הירוקים היו זמינים בעיקר בחנויות טבע, רבים מהצרכנים חששו כי הם לא עושים עבודה מספיק טובה, ובנוסף נמכרו במחירים יחסית גבוהים. אך כיום כבר ניתן למצוא את הפתרון על מדפי הסופרמרקטים ורשתות הפארם, ובמחיר משתלם. סדרת Green Power החדשה של סנו היא סדרת ניקיון אקולוגית שלא מתפשרת על עוצמת הניקיון, עם מוצרים לניקוי מטבח, אמבטיה, ניקוי כללי, כביסה ועוד.

 

כל מוצרי הסדרה מכילים אל סבונים ממקור צמחי מתחדש ופריקים ביולוגית, והאריזות ניתנות למחזור ב-100%. הסדרה האקולוגית של סנו היא גם היחידה בעלת התו הירוק ממכון התקנים ומהמשרד להגנת הסביבה המגדיר את המוצרים שלה בתור 'ידידותיים לסביבה'.

השילוב של המומחיות רבת השנים של סנו, יחד עם ערך השמירה על הסביבה, הוביל לפיתוח מוצרים שאינם פוגעים בסביבה, אך לא פוגעים בסטנדרט הניקיון שהתרגלנו אליו.

 

מתברר שאפשר לעשות משהו טוב לסביבה מבלי להפוך את אורח החיים שלנו. החל מאריזות, בקבוקים רב פעמיים, תחרויות משפחתיות ועד חומרי ניקוי - בעזרת שינויים קטנים אפשר להפוך את היום-יום לידידותי יותר לסביבה.

 

עבור מי שלא מוכן להתפשר על ניקיון בבית, סדרת הניקוי האקולוגית Green Power של סנו מאפשרת לנו לנקות את הבית ביסודיות ולשמור על הסביבה 'על הדרך'. כך נוכל לדאוג לעצמנו, לבני המשפחה ולעתיד של כולנו.

 

למידע נוסף - היכנסו

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים