אלירן מלול הורשע ברצח מיכל סלה וצפוי לקבל מאסר עולם

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את אלירן מלול ברצח אשתו מיכל סלה באוקטובר 2019. השופטים קבעו כי מדובר ברצח בנסיבות מחמירות - ומלול צפוי לקבל מאסר עולם. מלול רצח את סלה מול עיני ביתם התינוקת והשאיר את גופתה בביתם במשך שעות רבות מבלי שקרא לעזרה.
עם הישמע גזר הדין - פרצו הנוכחים באולם בבכי. השופט דראל אמר: "דבר לא יחזיר את מי שאיננה עמנו עוד. תקוותנו כי ההכרעה תתרום למאבק באלימות נגד נשים". עם יציאתו של מלול מהאולם לאחר הכרעת הדין צעקה לעברו משפחתה של סלה: "רוצח עלוב".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.
2 צפייה בגלריה
הכרעת דין לאלירן מלול הנאשם ברצח אשתו מיכל סלה
הכרעת דין לאלירן מלול הנאשם ברצח אשתו מיכל סלה
הכרעת דין לאלירן מלול הנאשם ברצח אשתו מיכל סלה
(צילום: עמית שאבי)
לקריאה נוספת

בנט הנחה לקצר בידודי ילדים בערים ירוקות, משרד הבריאות: "צריך לגבש המלצה אחראית ושקולה"

ראש הממשלה אמר היום כי יש לקדם את קיצור בידודי התלמידים בערים ירוקות כדי להקל על ההורים - למרות שהדבר מנוגד לעמדת גורמי המקצוע. משרד הבריאות אמר כי הנושא ייבדק, אך קודם נדרש לסיים את הפיילוט של מתווה הכיתה הירוקה כדי לגבש "המלצה אפידמיולוגית אחראית ושקולה".
מוקדם יותר קראה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון באולפן ynet למשרד הבריאות להוציא לפועל את מתווה הכיתה הירוקה בבתי הספר בהקדם האפשרי, וטענה כי התחלואה מנוטרת טוב יותר כשמערכת החינוך פעילה. לדבריה, "משרד הבריאות קצת התמהמה - ואנחנו דוחפים שזה יקרה כמה שיותר מהר, ובצורה כמה שיותר רחבה". שאשא ביטון קבעה: "בתי הספר הם לא הבעיה - אלא הפתרון".
בשעות הערב פירסם משרד החינוך כי בלא מעט בתי ספר חלה עלייה משמעותית בשיעור הזכאות לבגרות בשנת הקורונה. בנריה ביבנה העלייה הייתה הגדולה ביותר – 100% ב-2020 לעומת 52% שנה לפני כן. בהמשך רשימת בתי הספר המשפרים ניתן למצוא בין היתר את תיכון רנסנס ירושלים, בית הספר הפתוח הדמוקרטי בת"א, אור חנה באור יהודה, פארק המדע בנס ציונה, אמי"ת פתח תקווה והמקיף בשעב.
ריאיון עם שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון: מבחינתנו לפתוח את הכיתות הירוקות כבר אתמול
(צילום: שחר גולדשטיין)

לקריאה נוספת


מבצע משותף עם ה-FBI: יותר מ-20 ישראלים נעצרו בחשד להונאת פורקס

כתבנו לענייני משטרה אלי סניור חשף היום כי 26 חשודים נעצרו הלילה במבצע משותף של מפלג ההונאה של מחוז תל אביב וה-FBI בחשד לעבירות הונאה. מהחקירה עולה כי החשודים ביצעו "הונאת פורקס" ומכרו מוצרים פיקטיביים ללקוחות ברחבי העולם בעשרות מיליוני שקלים כלפי אזרחים בחו"ל במסווה של עסקאות פיננסיות בתחום מטבעות "קריפטו".
ההונאה פועלת כך שחברות, שמעסיקות צוותי שיווק המכונים "קופים", משכנעים טלפונית לקוחות תמימים להשקיע במוצר מסוים - ולאחר מכן נעלמים. מידע שהועבר מה-FBI העלה כי הבולשת הפדרלית עוקבת כבר זמן רב אחרי חשודים מישראל שעוקצים אזרחים שונים ברחבי העולם. תחילה הוצע ללקוחות להשקיע סכומים פעוטים של 1,000-2,000 דולר, ובתקופה הראשונה דאגה הרשת לאפשר להם לראות רווחים גדולים ואף למשוך את חלקם - כולל חלוקת בונוסים ללקוחות חדשים.
לאחר שרכשו את אמון הקורבנות, הציעו החשודים ללקוחות להשקיע עשרות ומאות אלפי דולרים. האחרונים, שסברו כי מדובר בחברה אמינה, העבירו את הכסף. כשראו שההשקעות שלהם נושאות פרי - ביקשו למשוך את הרווחים. בשלב הזה טפחה המציאות על פניהם והם גילו שאין להם עם מי לדבר, החברה סגרה את שעריה ובמקרים מסוימים עברה לעבוד תחת שם אחר.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה מטבע ביטקוין
אילוסטרציה מטבע ביטקוין
מטבע ביטקוין
(צילום: shutterstock)
לקריאה נוספת

לאחר הכישלון ביום ראשון האחרון, החל ממחר ייכנס לשימוש התו הירוק החדש והישן לא יהיה עוד בשימוש.
המשך משפט האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
מחר מזג האוויר יתחמם בהדרגה. יום שישי יהיה היום החם ביותר בימים הקרובים, עם מעל 31 מעלות שיורגשו בירושלים ובהרים. בשבת תורגש ירידה קלה בטמפרטורות אבל עדיין יהיה חם יחסית. בתחילת השבוע הבא גם יהיה חם ולח עם כ-29 מעלות בהרים.
לפני חופשת סוכות עמד מספר התלמידים שלא יכלו להגיע לבית הספר כיוון שהם חיוביים לקורונה או היו צריכים להישאר בבידוד מסיבות שונות, על כ-150 אלף. החופשה הסתיימה לפני שבוע בדיוק, אך למי שחשש כי מספר התלמידים המבודדים והחולים יזנק באופן חד, כיוון שלא מחסנים בני 11 ומטה, טעה ובגדול. לפחות בינתיים.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי נכון להבוקר 94 אלף תלמידים נמצאים בבידוד, 18,386 מהם מוגדרים כחולים פעילים – כלומר אובחנו כחיוביים לקורונה, אך טרם החלימו – ומצבם של רובם ככולם קל מאוד. לשם השוואה, מספר התלמידים שהוגדרו כחולים פעילים ב-23 בספטמבר עמד על 35,577. כלומר, המספר התקזז בכמעט חצי.
בנוסף, חלה ירידה חדה גם בשיעור הבדיקות החיוביות לתלמידים, שירד מ-5.8% לפני כשבועיים ל-3.3% אתמול.
רון ארד, נווט הקרב הישראלי שנפל בשבי ארגון "אמל" בלבנון ב-16 באוקטובר 1986. ארד נחשב כנעדר ממאי 1988, אחרי שהועבר למקום לא ידוע, באיראן או בלבנון. השבוע חשף בנט שהמוסד ביצע מבצע שתכליתו לשפוך אור על גורלו ומקום הימצאו של ארד. העדות האחרונה לגביו פורסמה ב-2016, ולפיה נהרג עוד ב-1988. בתו יובל נולדה שנה לפני שנלקח בשבי.
עשור לעסקת שליט. אהוד אולמרט, אהוד ברק, איש המוסד לשעבר דוד מידן, יועצת התקשורת של משפחת שליט תמי שינקמן ופרשננו לענייני פלסטינים, אליאור לוי, חוזרים אל הימים שבהם כולנו התחבטנו בשאלה מה עובר על גלעד, ומה יכול להיות מחיר שחרורו. הכותרת, הפודקאסט היומי.
שוב: נומה בקופנהגן נבחרה למסעדה הטובה בעולם.
ותודה לפייסבוק: 70 מיליון איש הצטרפו לטלגרם.