רק 3 יישובים נשארו אדומים, אבל מגפת הבידודים נמשכת

אחוז הבדיקות החיוביות ממשיך לרדת, מספר היישובים האדומים מתקרב לאפס - מספר הילדים שבבידוד עדיין גבוה מאוד. מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר עולה ששיעור הבדיקות החיוביות אתמול היה 1.7%, הנמוך ביותר זה חודשיים וחצי. עם כל זאת, נכון להיום, 84,481 תלמידים לא הגיעו למוסדות החינוך עקב הקורונה – 12,636 חלו בנגיף ו-71,845 מבודדים לאחר שהיו במגע עם חולה מאומת.
בשבוע שעבר מספר התלמידים החולים היה גבוה בהרבה - יותר מ-17 אלף - אבל מספר המבודדים היה דומה מאוד - 73 אלף. לפני שלושה שבועות - בשיא הגל הרביעי - מספר התלמידים החולים היה גבוה פי 3, לא פחות מ-36 אלף. אבל מספר התלמידים המבודדים היה רק מעט גבוה יותר, כ-90 אלף
מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק העריך בריאיון לאולפן ynet שמתווה הכיתה הירוקה יחל להיות מוטמע בכל בתי הספר היסודיים ובגני הילדים החל מהשבוע הבא. "בסך הכול הפיילוט מוצלח. בחלק ניכר מהכיתות מגלים מאומת אחד", הוא אמר. "המתווה אכן מוכיח את עצמו, אבל אני מציע להמתין לדיון הקבינט בשבוע הבא".
ריאיון עם מנכ"ל משרד החינוך
(צילום: גיל יוחנן, שחר גולדשטיין)

3 צפייה בגלריה
היום הראשון ללימודים בבית ספר ארזים בתל אביב
היום הראשון ללימודים בבית ספר ארזים בתל אביב
היום הראשון ללימודים בבית ספר ארזים בתל אביב
(צילום: רויטרס )
לקריאה נוספת

אחרי מכבש לחצים מצד הקואליציה: הסדרת קנאביס רפואי עברה בקריאה טרומית

חברי הכנסת הצביעו בטרומית בעד הצעת החוק של שרן השכל להסדרת הקנאביס הרפואי. יו"ר רע"מ מנסור עבאס, שהתנגד נחרצות למהלך עקב מה שמוגדר חשש להתפשטות הסמים בחברה הערבית, החליט לתמוך במהלך.
ההצעה, שתוחזר כעת לוועדת השרים לענייני חקיקה לפני העלאתה בקריאה ראשונה, עברה ברוב של 54 מול 42 ח"כים. לא כל חברי הכנסת נכחו במליאה, וכשעבאס הכריז בקולו שהוא בעד בהצבעה השמית - נשמעו מחיאות כפיים באולם. לאחר הקראת השמות ועוד לפני ההכרזה הרשמית על אישור החוק בטרומית, נרשמו חילופי צעקות בין חברי הכנסת.
חברי אופוזיציה רבים נעדרו מהדיון - בהם גם חברי הליכוד - וח"כ דוד ביטן צעק על שותפיו למפלגה שנעדרו: "כל מי שלא נמצא כאן - ישלם על זה".

3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
(צילום: עמית שאבי)

לקריאה נוספת

מתקפת כופר בבית החולים "הלל יפה"

מתקפת סייבר חלה היום על בית החולים הלל יפה בחדרה. המתקה היא מהגדולות שאירעו בישראל והראשונה שמסכנת משמעותית בית חולים בישראל. לפי מידע שפרסם כתבנו טל שחף, מדובר באירוע שהשבית את מרבית המערכות בבית החולים, ובשל ביטול ניתוחים הוא "עלול לסכן חיי אדם".
כמו כן, יש חשש שמידע רפואי פרטי על מטופלים דלף בהיקף גדול במהלך האירוע. התוקף תובע תשלום כופר תמורת החזרת המצב לקדמותו. בשלב זה לא ידוע מה גובה הכופר הנדרש או מה מקור ההתקפה.
בהלל יפה אמרו כי הניתוחים נמשכו כסדרם תוך רישום ידני, ללא מערכות ממוחשבות, וכי כל המערכות הרפואיות המשמשות לטיפול בחולים פעלו כסדרן. דיווחים מבית החולים ציינו כי הוא לא קיבל חולים חדשים.
לקריאה נוספת

קפטן קירק שוגר לחלל

וויליאם שאטנר, השחקן האגדי המזוהה עם קפטן קירק מ"מסע בין כוכבים", שוגר אחר הצהריים למסע קצרצר בחלל, בחללית "ניו שפרד" של חברת "בלו אורייג'ן", שבבעלותו של מייסד אמזון ג'ף בזוס. מדובר בשיגור המאויש השני של החברה.
בשעה 17:50, 50 דקות לאחר שעת היעד, שוגרה החללית "ניו שפרד" לחלל. פרט לשאטנר, שהפך לאדם המבוגר ביותר בחלל, משתתפים בטיסה כריס בושוויזן, מהנדס לשעבר בסוכנות החלל האמריקנית; גלן דה-פריס – חוקר בתחום התרופות וגם אודרי פאוורס, סגנית נשיא חברת "בלו אורייג'ן".
מחר תתכנס שוב ועידת החקירה הממלכתית לאסון בהר מירון.
עד סוף השבוע מזג האוויר יהיה חם ללא גשם, ומיום ראשון תורגש ירידה משמעותית בטמפרטורות שתימשך עד אמצע השבוע, ככל הנראה ללא גשם משמעותי
אוסטרליה הצליחה למנוע את התפשטות נגיף הקורונה במשך כמעט שנה וחצי, אלא שבשבועות האחרונים נשברים שיאים של מאומתים ורק היום אובחנו במדינה יותר מ-2,000 חיוביים לנגיף.
מאז פרוץ המגפה אובחנו באוסטרליה 133,444 חיוביים לקורונה, 28,321 אובחנו ב-13 הימים הראשונים של החודש. כלומר יותר מאחד מכל חמישה מאומתים לנגיף מאז פרוץ המגפה אובחן בתוך פחות משבועיים.
למעשה, עד סוף יולי אובחנו באוסטרליה 34,140 חיוביים לנגיף ואילו בחודשיים וחצי האחרונים אובחנו קרוב ל-100 אלף בני אדם כחיוביים לנגיף במדינה.
גם בתמותה חלה עלייה חדה ומאז תחילת אוגוסט מתו באוסטרליה 554 חולי קורונה מתוך 1,478 הקורבנות מאז פרוץ המגפה..
לב טהור. אתמול דווח כי בישראל ובארה"ב מרכזים מאמצים בניסיון למנוע את הגירתם של חברי כת "לב טהור" מגואטמלה לאיראן, לאחר שעשרות משפחות תועדו בשדה התעופה של גואטמלה, בדרכן לגבול איראן כורדיסטן. "לב טהור" הינה כת יהודית דתית-קיצונית שחבריה חיים באזור סנטה רוזה שבגואטמלה. הכת החלה לפעול לפני כ-20 שנה בארץ, עברה לקנדה, משם לארה"ב, למקסיקו ומזה שבע שנים שחבריה מתבודדים באזור שנמצא כשעתיים נסיעה מגואטמלה סיטי.

ראשי הפשיעה בדרום יצאו מהכלא. המלחמה עלולה להתחדש בכל רגע. מתן צורי וסגן ניצב בדימוס יגאל קלימיאן על השיטות, האינטרסים והעתיד המסוכן של הארגונים והעומדים בראשם. הכותרת, הפודקאסט היומי.
יום לאחר משחק הנבחרת, מוטל'ה שפיגלר מפרגן למי שעקף אותו בטבלת המבקיעים: "אם זהבי היה במקסיקו 1970, היינו עולים לשלב הבא".
כבר לא מלך השערים: מוטל'ה שפיגלר מגיב על הכיבוש של זהבי
(צילום: אבי חי, שחר גולדשטיין)
כבוד! פרסים לצלמים ישראלים בתחרות יוקרתית.
3 צפייה בגלריה
Spinning the cradle
Spinning the cradle
Spinning the cradle
(© Gil Wizen, Wildlife Photographer of the Year)
"משחק הדיונון" היא הסדרה הנצפית ביותר של נטפליקס עם 111 מיליון צפיות.