מפקד חטיבת הנח"ל, אל"מ שרון אסמן, הובא למנוחות

מאות ליוו למנוחות את אל"מ שרון אסמן ז"ל (42), מפקד הנח"ל שנפטר במהלך אימון כושר ביום חמישי. להלוויה, שהתקיימה בבית העלמין הצבאי בקריית שאול, הגיעו הרמטכ"ל אביב כוכבי, סגנו, אלופים וקצינים בכירים רבים - שגם השתתפו בכיסוי הקבר. "אני לא נפרדת, אנחנו יחד תמיד", ספדה לאסמן אלמנתו שרון. הרמטכ"ל ציין שאסמן "גילם את ההגדרה לקצין", ואלוף פיקוד הצפון אמר בביטחון שאלמלא הטרגדיה, לאסמן היה צפוי עתיד בפיקוד הבכיר עוד יותר בצה"ל.
"לא די לנו בקצינים אמיצים", אמר כוכבי. "אנחנו צריכים קצינים מקצועיים ובעלי ידע רחב. לא די לנו בקצינים נועזים ומשימתיים. אנחנו צריכים שיהיה שיקול דעת. לא די באנשי מקצוע קפדנים, הם צריכים להיות גם אנושיים והגונים. לא די בקצינים המקדמים את יחידתם, אנו זקוקים לאנשי צוות לויאליים ובעלי ראייה רחבה. מנהיג חייב לדעת להיות גם וגם. הוא אינו מונע על-ידי דרגותיו ולא מניע בעזרתם אלא בכוח אישיותו ומעשיו. כזה היה שרון. לכן חשבנו שנכון למנותו לאחד התפקידים החשובים בצה"ל, מפקד חטיבה סדירה. מתוך ביטחון מוחלט בו וביכולותיו מיניתי אותו לפקד על חטיבת הנח"ל, כור מחצבתו".
רעייתו של אסמן, שרון שלמון, סמנכ"לית בקבוצת "ידיעות אחרונות", ספדה לו: "תודה על שנים נפלאות של אהבה, תמיכה וחברות. תודה על שבחרת בי להיות בת זוגתך בשנים יפות ומורכבות. נתת לי זכות ענקית. תודה על שתי בנות מהממות, אמה ואלכס. לא יכולתי לבקש יותר. תודה על השיחות, החוכמה, התבונה וקור הרוח. בשקט, במשפטים קצרים ובצניעות אמרת תמיד את הדברים הנכונים ופתחת לי זווית ראייה חדשה. כשהתחתנו החלטתי לשמור את שם המשפחה שלי, כי היה לי ברור ששרון אסמן יש רק אחד - וזה אתה". "אהיה לצידך תמיד כמו שאתה היית לצידי - וואו, כמה שהיית", הוסיפה. "אמרת תמיד - תעשי מה שטוב לך. נתת לי דרור ואפשרות להתפתח ולפתח קריירה. פיזית אמנם לא היית הרבה בבית, אבל היית איתי ועם הבנות בכל שלב וכל החלטה".
.
2 צפייה בגלריה
אל"מ שרון אסמן
אל"מ שרון אסמן
אל"מ שרון אסמן
(צילום: דובר צה"ל )

2 צפייה בגלריה
הלווייתו של שרון אסמן
הלווייתו של שרון אסמן
הלווייתו של שרון אסמן
(צילום: מוטי קמחי)


רעייתו של מפקד חטיבת הנח"ל שנפטר: "תודה על שנים נפלאות. אני לא נפרדת. אנחנו תמיד יחד, שרון ושרון"
(צילום: טל שמעוני)

לקריאה נוספת

"ההתפרצות נמשכת; שוקלים חיסון שלישי באוקטובר"

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא הפרופסור חזי לוי, אמר היום לאולפן ynet כי "ישנה התפרצות של קורונה, אבל לא מדובר בגל ולא צריך להיות מבוהלים". לוי אמר עם זאת כי במשרד שוקלים להטיל מגבלות נוספות בעקבות העלייה בתחלואה והוסיף כי נשקלת האפשרות להתחיל לחסן במנה שלישית כבר באוקטובר הקרוב. "אין ספק שהמצב שונה מהגל הקודם ולכן אני לא אומר שאנחנו בגל ושצריך להיות מבוהלים, אבל במשרד אנחנו מוטרדים ומודאגים מהמגמה".
שיעור בדיקות הקורונה החיוביות בשבת המשיך לעמוד על חצי אחוז, אולם בימים האחרונים חלה עלייה במספר החולים שאושפזו במצב קשה ועומד כעת על 35. ביניהם: שני ילדים ואישה בהיריון שלא התחסנו. בפתח ישיבת הממשלה קרא היום ראש הממשלה נפתלי בנט – "תעטו מסכות במקומות סגורים, זה עובד. החיסון הכי טוב נגד הקורונה זה המסכות, הן פועלות". עוד ביקש: "הימנעו מצפיפות במקומות סגורים. אם לא יהיה לנו שיתוף פעולה עם האזרחים, והיקף התחלואה ימשיך לעלות, נשקול החזרת חלק ממגבלות התו הירוק, ולצורך זה נכנס קבינט קורונה אם נידרש".
הערב דווח כי רה"מ שוחח כמה פעמים עם מנכ"ל פייזר בורלא, על רקע הניסיון להגעה לעסקה עם בריטניה שדורשת את אישור פייזר.

"אנחנו בהתפרצות, אני מודאג"
(צילום: אלי מנדלבאום, משה מזרחי)

לקריאה נוספת


מחר צפוי לעלות להצבעה חוק האזרחות, החוק שנועד למנוע מפלסטינים תושבי השטחים לקבל מעמד חוקי בישראל. בקואליציה קיימת מחלוקת לגבי דרך ההצבעה.
ראש הממשלה בנט ושר הבריאות הורוביץ יכנסו דיון עם בכירי משרד הבריאות וגורמים נוספים לדיון בנושא החיסון השלישי.
היום הורגשה הקלה בעומסי החום, שתימשך גם בימים הקרובים. הגלים בים התיכון יהיו גבוהים בימים הקרובים ויגיעו עד לגובה של 70 ס"מ. טמפרטורת המים תעמוד על 28 מעלות. מיום רביעי שוב תורגש התחממות והלחות תעלה בחוף.
חמישה בני אדם, שהגיעו לארץ בטיסות מאוזבקיסטן בסוף השבוע, אובחנו כחיוביים לקורונה בבדיקות שנערכו להם בנתב"ג. במדינה שבמרכז אסיה אובחנו מאז פרוץ המגפה כ-112,600 חיוביים לנגיף ו-747 מתו.
בשבועות האחרונים יש במדינה התפרצות נוספת והיום אובחנו שם 467 מקרים חדשים. מדובר בנתון דומה בימים האחרונים, כאשר מתחילת יוני אובחנו במדינה כ-12 אלף חיוביים לנגיף.
הגל המשמעותי ביותר במדינה היה בחודשים יולי-אוגוסט, כשבשיא אובחנו קרוב ל-1,000 מאומתים ביום אחד, מאז חלה ירידה ובחודשים ינואר עד מרץ אובחנו כמה עשרות מקרי קורונה מדי יום.
ומה עם החיסונים? לפי אתר של אוניברסיטת אוקספורד, האוסף מידע על מספרי הקורונה, באוזבקיסטן ניתנו כ-4 מיליון מנות חיסון, כלומר שיעור מזערי של האוכלוסייה התחסן נגד הנגיף.
עידן חביב דחה אתמול את הופעתו בפארק תמנע, אחרי שרכב עם ציוד למופע שלו היה מעורב בתאונת דרכים. "בשעות הבוקר משאית עם אנשי צוות של חברת ההגברה שעובדת איתי התהפכה בדרכה למופע בתמנע", כתב חביב באינסטגרם. "חבר, איש צוות מקסים, נפצע קשה מאוד בתאונה וחבר נוסף נפצע גם כן. החלטתי שלא לקיים את המופע הערב ולדחות למועד אחר".
מאיפה עשוי להגיע ראש המועצה לביטחון לאומי, מהו בעצם המל"ל ומה תפקידו? ד"ר עוזי ארד, שעמד בעבר בראש המל"ל, מסביר. הכותרת, הפודקאסט היומי.
סערת שקארי ריצ'רדסון הגיעה עד לנשיא ארה"ב. האצנית שהושעתה מהאולימפיאדה לאחר שהשתמשה במריחואנה תפסה את מירב הכותרות במדינה וזוכה לתמיכה אדירה מכוכבי ספורט וסלבס רבים שקוראים: "תנו לה לרוץ".
ומחקר ישראלי חושף מדוע חורים שחורים ענקיים גדלים במהירות.
חור שחור
(רויטרס)