נתניהו מבקש לבטל את כתב האישום נגדו. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש הערב את טענותיו המקדמיות במשפט שמתנהל נגדו בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים. "הדרך שבה נוהלו החקירות מעידה על כך שכבר בשלב מוקדם הבינו החוקרים כי ראש הממשלה לא ביצע כל עבירה, ולכן הם לא חקרו עבירה, אלא המציאו עבירה ואז ביצעו מעשים פליליים כדי להוכיח אותה", טענו עורכי דינו של נתניהו. הפרקליטות מסרה לעורכי הדין כי: "ההכרעה בבקשות רק אחרי שמיעת הראיות"


4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בית משפט המחוזי ירושלים
בנימין נתניהו בית משפט המחוזי ירושלים
בנימין נתניהו בבית משפט המחוזי בירושלים
(צילום: קונטקט)
מוקדם יותר טענה איריס אלוביץ', רעייתו של שאול אלוביץ' המואשם גם הוא (בתיק 4000), כי כפי ששרה נתניהו לא הועמדה לדין - כך גם נגדה לא היו צריכים להגיש כתב אישום. הדיון הבא במשפט נתניהו נקבע ל-6 בדצמבר, אך פרקליטיו ביקשו לתקן את כתב האישום ולמחוק ביטויים שמתייחסים לראש הממשלה ולמשפחתו כאחד.


כזכור, תיק 1000 עוסק בפרשת המתנות ובו נחקרה מערכת היחסים בין נתניהו לבין ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. תיק 2000 עיקרו היחסים בין נתניהו למו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס, ותיק 4000 דן בקשרים פסולים בין שאול אלוביץ' ונתניהו והסיקור של האחרון באתר וואלה.

בתיק 3000, תיק הצוללות, פנה הערב היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט לגנץ וביקש שימתין עם תחילת העבודה של ועדת בדיקה שמינה, עד שיבחן אם היא לא פוגעת בהליך הפלילי שמתנהל בפרשה.
לקריאה נוספת

יש לנו זהב. המתעמלת הישראלית לינוי אשרם זכתה במדליית זהב באליפות אירופה בקרב רב שנערכת בקייב ואילו ניקול זליקמן סיימה חמישית. אשרם השיגה ציון של 26.5 בחישוק והצליחה לעקוף את הבלארוסית אלינה ארנסקו בזכות דרגת הביצוע של התרגיל. נבחרת ההתעמלות של ישראל זכתה אתמול במדליית זהב בקרב רב. מספר מדינות בכירות לא משתתפות באליפות.
4 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
לינוי אשרם
(צילום: אורן אהרוני)
הרזומה של אשרם כולל 11 מדליות באליפויות העולם, 6 מהן מכסף וכל היתר ארד. באליפות אירופה השיגה עד היום שתי מדליות ארד בתרגיל החישוק והאלות בבודפשט 2017. היא הייתה תקווה גדולה לאולימפיאדת טוקיו שלא התקיימה בגלל הקורונה, לאחר שחזרה עם שלל מדליות מאליפות העולם בבאקו.
(צילום: אבי חי)


כוכבי מתייחס למתיחות בצפון. יומיים אחרי חיסול המדען הבכיר פחריזאדה ועשרה ימים אחרי התקיפות בסוריה, הרמטכ"ל סייר בעוצבת "הבשן" הסמוכה לגבול ואמר: "אנו נמשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש נגד ההתבססות האירנית בסוריה".
היום החלה הלוויית מוחסן פחריזאדה וגופתו תועבר בין כמה מקדשים שיעיים. בפרלמנט האיראני נערכה ישיבה בדלתיים סגורות בנוגע לחיסולו ואחריה הצהיר יושב ראש הפרלמנט, מוחמד באקר קליבאף, כי יש לגרום לאויבי איראן להצטער על כך שחיסלו את פחריזאדה. בשעות הערב הודיעה איראן: "יש לנו קצה חוט בחיפושים אחר מחסלי המדען הבכיר. המידע על הפשע הזה ייחשף מאוחר יותר".
לקריאה נוספת

בימים הקרובים מזג האוויר יהיה נוח ביום, וקריר בערב. לא צפויה מערכת גשם משמעותית בימים הקרובים.

(צילום: אבי חי)


טעות לעולם עוזרת. אם יודעים לנצל אותה. לאחרונה התפרסמה עובדת טעות שנעשתה באלפי מתנדבים המקבלים חיסון נגד קורונה במסגרת המחקר של חברת אסטרהזניקה. חלק מהחולים קיבלו בזריקה הראשונה רק חצי מהכמות המתוכננת. כמו גם בחיסונים דומים אחרים, החיסון כולל 2 זריקות שניתנות בפער של כ-4 שבועות ביניהן. בזריקה השנייה שקיבלו כל המתנדבים של אסטרהזניקה הריכוז היה נכון. לכן, הטעות קרתה רק בזריקה הראשונה. כשהטעות התגלתה, התברר שבאלה שקיבלו כמות מופחתת (בטעות), היעילות הייתה 90% ובאלה שקיבלו את הכמות המתוכננת, היעילות הייתה כ-65%. טוב תעשה החברה אם תלמד מהטעות ותתכנן עכשיו ניסוי שבו בזריקה הראשונה תהיה כמות מופחתת ובזריקה השנייה תהיה כמות מלאה, זאת, כדי להגיע ליעילות מקסימלית.
ב-1928 טעה חוקר אחר. הוא השאיר צלחת בה גידל חיידקים זרוקה במעבדה. כאשר חזר אחרי חופשה משפחתית, גילה שבצלחת התנחלו מושבות של עובש. ומה שמשך את עינו, שסביב המושבות לא גדלו חיידקים. כך התחיל עידן האנטיביוטיקה ופרופ' פלמינג קיבל פרס נובל. ישנן ברפואה עוד דוגמאות של ניצול מושכל של טעות. הנה סיפור נוסף. בשנות ה-90 פיתחה חברת פייזר (זאת שהיום הייתה הראשונה שפרסמה שהחיסון שלה נגד קורונה יעיל דיו) תרופה שמרחיבה את כלי הדם וניסתה לבדוק אותה בחולים הסובלים מכאבים בחזה עקב כיווץ כלי הדם המזינים את הלב. כלומר, סובלים ממחלת לב איסכמית. התברר שהתרופה לא הייתה מספיק יעילה למטרה זו. אך גברים - מתנדבים בניסוי התנהגו באופן מוזר וגם לא כל כך ששו לסיים ליטול את הכדורים. התברר שהתרופה הרחיבה את כלי הדם באיבר המין וגרמה לזקפה. היום, מיליוני אנשים נוטלים את הכדור הכחול, בשם ויאגרה, דווקא במטרה לשפר את חיי המין ולא כטיפול במחלת לב איסכמית.
אם חברת אסטרהזניקה תנצל את הטעות והחיסון שלהם, שהומצא באוניברסיטת אוקספורד, יתברר כיעיל ב-90% מעשרות אלפי המתנדבים (בכמות מופחתת), זה יהיה החיסון המועדף, הרבה יותר זול מהחיסון של מודרנה ושל פייזר ונוח יותר להובלה ולשימוש, מאחר שאינו דורש תנאי קירור מיוחדים.

61.2% מהנדבקים אתמול (שבת) בקורונה הם מהמגזר הערבי, 36.2% מהמגזר הכללי ו-2.6% מהחרדי. בסיכום השבוע שחלף עולה כי 50.4% מהנדבקים הם מהמגזר הערבי, 42.4% מהכללי ו-7.1% מהחרדי. עוד עולה כי שיעור הבדיקות החיוביות במגזר הערבי עומד על 6.83%, במגזר החרדי על 2.63% ובכללי על 1.13%.
לגבי מקדם ההדבקה R – במגזר הערבי הוא עומד על 1.18, בכללי על 1.12 ובמגזר החרדי על 0.96. ה-R הממוצע והקובע הוא 1.16. מפילוח הנדבקים ביישובים אתמול עולה כי בירושלים אובחנו 79 נדבקים חדשים ואחר כך נמצאות כמה ערים ערביות: נצרת (38), רהט (26), שפרעם (24), דאלית אל כרמל (22), מג'דל כרום (18), אכסאל (18), אום אל פחם (13), יפיע (12), כפר קאסם (11) וכפר כנא 10. לשם השוואה בחולון אובחנו אתמול 13 נדבקים חדשים, בתל אביב 11 וביתר היישובים בארץ פחות מעשרה.

סתיו סטרשקו. למה? בגלל הפרידה מעמית גיל, אחרי שנה וחצי של זוגיות. התגלית על הפרידה הגיעה כמובן מהאינסטגרם, כשסטרשקו פרסמה שהיא מחפשת דירה חדשה. הזוגיות לא התנהלה על מי מנוחות – ולפני כשנה השניים נלקחו לתחנת המשטרה אחרי ריב קולני, והוצאו צווי הרחקה הדדיים. הם חזרו לקשר, אבל בתחילת החודש שוב הוזעקה ניידת על ידי שכנים שהתלוננו על ריב קולני. התערבות המשטרה הסתיימה בעימות עם השוטרת – וכעת גם בפרידה.

מחיים ברחוב לדוגמנות: "החלטתי לא להיכנע, לא להרוג את עצמי". סיפורו המופלא של וסילי אנדרייב, הומלס מתל אביב, שהתגלה בפרויקט צילום.


4 צפייה בגלריה
וסילי אנדרייב לסטריפ
וסילי אנדרייב לסטריפ
וסילי אנדרייב
(צילום: רונן פדידה)

זה עוד לא ראיתם. בסרטון שעלה לרשתות צולם ילד עולה למשאית ונוהג בה לאחור. הצלם הוא ככל הנראה קרוב משפחתו ותושב המשולש. משטרת ישראל, אגב, הודיעה בערב כי איתרה את בעל המשאית וזימנה אותו לחקירה.
מותו של דארת' ויידר. דיוויד פראוז, שגילם את דארת' ויידר ב"מלחמת הכוכבים", מת בגיל 85.

ולרי מיכאילובסקי, עורכת ומבזקנית בדסק החדשות: אני ממליצה על "להיות אישה סופרת", קובץ המסות של עמליה כהנא-כרמון, שהלכה לעולמה בשנה שעברה. הספר, שיצא בהוצאת הקיבוץ המאוחד בעריכת יערה שחורי וגדעון טיקוצקי, הוא הצצה לעולמן של נשים בכל תחום מקצועי. לא יהיה נכון לקרוא אותו רק כמניפסט פמיניסטי אך במסות אלה, שרובן מתבססות על דברים שנשאה כהנא-כרמון בכנסים וערבים, היא מתארת חוויה שגם "אישה מנהלת" ו"אישה חיילת" יכולות להזדהות איתה היטב.
"מכתב מן העורף", "קול מן הירכתיים" – כך מכנה כהנא-כרמון את הכותרות שבתוכן מוסגרה כתיבה של נשים בספרות העברית ואת המאבק של נשים להיכנס לזרם המרכזי בלי לוותר על אישיותן. בשל כך הקובץ הזה חשוב ומומלץ לא רק לאנשי ספרות או נשים, במיוחד בימים אלה, שבהם מבקשים להעלות את האלימות כלפי הנשים לסדר היום. אחד הכלים המרכזיים למאבק בה אולי נמצא בדבריה של כהנא-כרמון – קודם תפסיקו להסתכל על החוויה הנשית כשוליים, ותתחילו לקחת את עולמנו ברצינות.

4 צפייה בגלריה
עמליה כהנא כרמון
עמליה כהנא כרמון
עמליה כהנא כרמון
(צילום מסך מתוך פרויקט "סופרים קוראים" ביוזמת מרכז הספר והספריות)