בג"ץ: זוגות בני אותו המין יוכלו תוך חצי שנה להביא ילד בפונדקאות בארץ

לפי קביעת בג"ץ מהיום, תוך חצי שנה יבוטלו ההגדרות הקבועות בחוק, המדירות גברים יחידים ובני זוג מאותו מין מגישה להסדר הפונדקאות. בחצי השנה הקרובה יגובשו הנחיות מקצועיות מתאימות למימוש הפסיקה. חמשת שופטי העליון שדנו בעתירה אמרו כי "לא ניתן להשלים עם המשך הפגיעה הקשה בזכויות אדם הנגרמת כתוצאה מההסדר הקיים". בשבוע שעבר מסרה המדינה לבג"ץ תגובה משלימה במסגרת הדיונים בעתירה בעניין חוק הפונדקאות. לתגובה צורפה עמדתו של שר הבריאות, ניצן הורוביץ, ולפיה בעת הנוכחית אין היתכנות פוליטית לקידום חקיקה שתאפשר פונדקאות ללהט"בים.
השופטים פסקו היום כי לנוכח תגובת הורוביץ הוחלט פה אחד על "ביטול ההגדרות אשר מדירות באופן גורף מהסדר הפונדקאות גברים יחידים ובני זוג מאותו מין - קרי, הגדרת 'הורים מיועדים', 'הורים מיועדים שהם בני זוג' ו'אם מיועדת יחידה' - תוך פירוש יתר הוראות ההסדר בהתאם לאמות המידה שהותוו בפסק הדין החלקי ולחזקה לפיה כל דבר חקיקה מבקש לקדם זכויות אדם ולא לפגוע בהן".
הורוביץ הגיב על פסיקת בג"ץ ואמר כי הוא "שמח להודיע שמשרד הבריאות יקיים את החלטת בג"ץ כלשונה". לדבריו, "אנחנו מיד מתחילים להיערך כך שבפרק הזמן שקבע בג"ץ נוכל לאשר כאן בישראל גם לזוגות מאותו מין ולגברים יחידניים הסדרי פונדקאות באופן שיוויוני".
הורוביץ: "אפליית זוגות חד מיניים תיפסק"
(צילום: אלכס גמבורג)


4 צפייה בגלריה
מחאת הקהילה הגאה באר שבע
מחאת הקהילה הגאה באר שבע
מחאת הקהילה הגאה
(צילום: רויטרס)

לקריאה נוספת

מיליארדר בחלל

ריצ'רד ברנסון וחמישה בני אדם נוספים מחברת וירג'ין גלקטיק, החברה שבבעלות המיליארדר הבריטי, הגיעו אחר הצהריים לחלל, לאחר שהמריאו משדה תעופה בניו מקסיקו. השישה היו במצב של חוסר כבידה, בגובה של כ-88 ק"מ מעל פני כדור הארץ, למשך כמה דקות.
שני טייסים שלטו במטוס הרקטי, מרגע שהוא שוחרר מהמטוס שלקח אותו לגובה של כ-50 אלף רגל ועד הנחיתה. זו הייתה הטיסה השלישית של דיוויד מק'קי, טייס חיל האוויר המלכותי שעבר לעבוד בחברת התעופה של ברנסון וירג'ין אטלנטיק, והטיסה השנייה של הטייס מייקל מסוצ'י. בטיסה משתתפים פרט לברנסון גם בת' מוזס, לשעבר מהנדסת בנאס"א, שלה זו משימה שנייה. כמו כן השתתפו בטיסה קולין בנט וסירסה בנדלה, שני עובדים בחברת וירג'ין גלקטיק.

4 צפייה בגלריה
ריצ'רד ברנסון במטוס החלל
ריצ'רד ברנסון במטוס החלל
ריצ'רד ברנסון במטוס החלל
(צילום: וירג'ין גלקטיק)
לקריאה נוספת
ברע"מ הודיעו: "לא נצביע על חוקים עד להודעה חדשה"
עוד אי הסכמות בקואליציה. ח"כ וואליד טאהא מרע"מ מסר כי חברי הכנסת ממפלגתו לא ישתתפו בדיוני הוועדות ולא יצביעו על חוקים במליאה עד להודעה חדשה. את ההודעה הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו, ואף שלא פירט אותה, הוא העביר מסר שלפיו "רע"מ נותנת לקואליציה יותר משהקואליציה נותנת לה". כוונתו היא שלשיטת רע"מ, נושאים החשובים לה כגון קרקעות ודיור לציבור הערבי לא מקודמים לשביעות רצונה.
ההודעה מגיעה פחות משבוע אחרי שהקואליציה נכשלה בהצבעה על הארכת הוראת השעה על חוק האזרחות, אף שהח"כים טאהא ומנסור עבאס תמכו בה, בעוד חבריהם סעיד אלחרומי ומאזן גנאיים נמנעו. הצבעתם של טאהא ומנסור עוררה מחלוקת קשה בחברה הערבית – סביב המהלך שבסופו של דבר נכשל, לאור הפלתו של חוק האזרחות בהצבעה בכנסת שהסתיימה בתיקו דרמטי.
שר התקשורת יועז הנדל אמר היום כי הוא "גאה בקואליציה החדשה למרות שהיא מורכבת". הנדל תקף באולפן ynet את הליכוד והציונות הדתית על שהצביעו נגד חוק האזרחות: "אנשים קפצו מהמצוק כי נתניהו אמר. אם הוא יגיד מחר בבוקר לחלק את ירושלים ולמסור את תל אביב הם גם יסכימו"
ובאישון לילה, כחודש לאחר חילופי השלטון, נתניהו פינה את המעון הרשמי שהפך לסמל המאבק נגדו. הבוקר יצאה משאית הובלה. משפחת בנט תישאר, נכון לעכשיו ברעננה, כשראש הממשלה יישן בבלפור רק כמה פעמים בשבוע.
4 צפייה בגלריה
וואליד טאהא מרע"מ מגיע לפגישה בכפר המכבייה
וואליד טאהא מרע"מ מגיע לפגישה בכפר המכבייה
וואליד טאהא
(צילום: יריב כץ)

יועז הנדל: נערכים לסגירת גל"צ
(צילום: משה מזרחי)


הלכה לעולמה אורה קוסטר, הישראלית שהמציאה את ה"פופיט"


מחר יינתן גזר דינו של משה איבגי שהורשע לאחר ערעורו בחמישה סעיפים של מעשים מגונים והטרדה מינית כלפי ארבע נשים.
חגיגות - והרבה. השאלה היחידה היא האם הן יהיו באיטליה או באנגליה. הערב נפגשות שתי הנבחרות בגמר היורו בוומבלי.
מזג האוויר היום היה ללא שינוי ניכר והטמפרטורות נשארו בגבולות הממוצע לעונה בימים הקרובים מזג האוויר יהיה דומה. לקראת סוף השבוע יתחמם ועומס החום יגבר.
למעלה מ-10,000 חיוביים לנגיף אובחנו אתמול בהולנד. מדובר בזינוק חד במספר המאומתים במדינה, בהשוואה לתחילת החודש – אז אובחנו 825 מאומתים. בעשרת הימים הראשונים של חודש יולי אובחנו בהולנד 34,120 אזרחים חיוביים לקורונה (ממוצע של 3,412 ביממה), זאת לעומת 35,540 בכל חודש יוני (1,184 ביממה).
למרות הזינוק החד מאוד בתחלואה, מספר מקרי המוות נותר נמוך. מתחילת החודש מתו בהולנד 20 חולי קורונה, לעומת 122 בכל חודש יוני. הקורונה התפרצה בהולנד בכמה גלים, שהקשה מכולם מבחנת המאומתים היה בחודשי החורף. השיא נרשם ב-20 בדצמבר אשתקד, אז אובחנו ביממה אחת 13,032 חיוביים לנגיף. דווקא הגל הראשון, שפקד את הולנד בחודשים מרץ-מאי 2020 היה הקטלני ביותר וב-7 באפריל אשתקד מתו במדינה 234 חולי קורונה.

נדב איל עם נתונים ישראלים שמראים: נדבקים חדשים – חוסנו ראשונים
(צילום: משה מזרחי)



קופה אמריקה. הטורניר שהסתיים בגמר בו ניצחה ארגנטינה את ברזיל 0:1. שער של אנחל די מריה בדקה ה-23 העניק לארגנטינה את הניצחון, ונתן למסי הארגנטיני בן ה-34 את התואר הראשון במדי הנבחרת, מאז שהצטרף אליה לפני 16 שנה. זו הזכייה הראשונה של נבחרת ארגנטינה בקופה אמריקה מאז 1993, אז היא ניצחה את מקסיקו. זו הזכייה ה-15 שלה בהיסטוריה של הטורניר.
המחירים בכל מקום מטפסים - ומהר. למה זה קורה? כתבת הצרכנות, מירב קריסטל, משרטטת קווים לדמותה של האינפלציה ומזכירה: לא כל דבר חייבים לקנות ברגע זה. הכותרת, הפודקאסט היומי.
"האוצר הלאומי של סין" כבר לא בסכנה.
חדשות טובות
(צילום: משה מזרחי)
"האח הגדול": הבטיחו פרק חגיגי, סמדר שילוני שלנו סבורה שקיבלנו ייאוש טלוויזיוני.
ואחד המינים הפולשים המסוכנים לסביבה התגלה בצפון.