בצל כל הביקורות - מונדיאל 2022 יצא לדרך

כמו כל ארבע שנים, אירוע הכדורגל הגדול בעולם יצא לדרך בקטאר, כשלאחר טקס חגיגי, המארחת ואקוודור משחקות את משחק הפתיחה. מעל 900 משתתפים לקחו חלק בטקס הפתיחה היוקרתי ו-60 אלף איש נכחו באצטדיון. מורגן פרימן עלה לבמה בטקס והציג סרטון שהוקרן על מסכי האצטדיונים והראה סרטונים ישנים של שליט קטאר חמד תמים אל-תאני משחק כדורגל במדבר.
לצד כל החגיגות חשוב לציין כי פיפ"א אישרה לקטאר לארח את המונדיאל אך רבים מאנשיה נענשו והושעו מכל פעילות בשל חשד לשחיתות ושוחד, כאשר מישל פלאטיני וספ בלאטר לא חזרו לפעילות עד היום. קטאר העבירה יותר ממיליון דולר בכל פעם לחלק מהמצביעים, ובעקבות חקירת ה-FBI הוגשו כתבי אישום נגד שישה מהם.
מלבד זאת, קטאר הפכה למממנת גדולה של האיסלאמיזם (רק לפני יומיים דווח על איסור מכירת אלכוהול במגרשים), ברקע ישנם דיבורים על העובדים הזרים ותנאי ההעסקה הקשים, הקורבנות הרבים, וההפרה הבוטה והמתמשכת של זכויות אדם.
1 צפייה בגלריה
טקס הפתיחה של מונדיאל 2022
טקס הפתיחה של מונדיאל 2022
טקס הפתיחה של מונדיאל 2022
(צילום: רויטרס)

לקריאה נוספת

סיפורי היום

רובים ועשרות אלפי דולרים קבורים באדמה - אלו הממצאים מהמתחם של יד ימינו של אברג'יל.
שני נתיבים ברחוב אבן גבירול בתל אביב נחסמו לתנועת כלי רכב בעקבות חשיפת בולען בהצטלבות עם רחוב צייטלין.
הותרה לפרסום זהות השלושה שהואשמו בסיוע לחמאס ובתכנון לפגוע ברשת סלקום בזמן מלחמה.
תגובות מעורבות נרשמו לאחר שנחתם ההסכם בשארם א-שייח, שמצד אחד העניק סיוע למדינות עניות שנפגעות ממשבר האקלים, אך מצד שני לא הציג התקדמות ביעדים לצמצום פליטות גזי חממה.
וראש הממשלה היוצא לפיד אמר בישיבת הממשלה האחרונה: "בזמן קצר עבדנו קשה, נחזור מהר יותר ממה שחושבים".

מה צפוי מחר

בנק ישראל יודיע מחר ב-16:00 על גובה הריבית במשק.
מחר ב-9 צפוי להינתן בשידור חי פסק הדין שבו ייקבע אם הדברים שאמר אהוד אולמרט על בנימין נתניהו ומשפחתו מהווים דיבה או ביקורת לגיטימית.
במונדיאל: בבית 2 יתקיימו המשחקים אנגליה - איראן (15:00) וארה"ב - ווילס (21:00). בבית 1 תשחק סנגל נגד הולנד (18:00).

התחזית

מחר יהיה מעונן ועדיין חם מהרגיל בעונה. ינשבו רוחות מזרחיות חזקות בצפון ובהרים. בשלישי יהיה מעונן ויתקרר מעט אבל עדיין יהיה חם מהרגיל בעונה. רוחות מזרחיות ינשבו בצפון ובהרים.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

בסוף שנת 2021 מנתה האוכלוסייה ממוצא אתיופי בישראל 164,400 תושבים, 90,600 מהם ילידי אתיופיה והיתר ילידי ישראל שאביהם נולד באתיופיה. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו לרגל חג הסיגד, החל השבוע.
עוד עולה מהנתונים כי בסוף שנת 2021, היישוב העירוני עם מספר התושבים ממוצא אתיופי הגבוה ביותר היה נתניה (כ-12 אלף איש), ואילו היישוב העירוני עם אחוז התושבים ממוצא אתיופי הגבוה ביותר מכלל אוכלוסיית היישוב, היה קריית מלאכי (15.5%).

מה חיפשו היום בגוגל?

מונדיאל. תיראו מופתעים.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

"נוכל. רוצח. מיליונר" היא סדרה תיעודית חדשה מבית ynet Original, שחוזרת אל פרשת הרצח שהסעירה את גרמניה בשנות ה-90 - ואל חייו הסוערים לא פחות של הרוצח מאחורי הסורגים. האזינו לפודקאסט היומי בעקבות סדרת הדוקו. הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.
מייקל ג'יי פוקס קיבל אוסקר של כבוד על מאבקו בפרקינסון.
איך העולם היה נראה בלעדינו?
וכבר לפני 47 מיליון שנה: העדות הראשונה להשרצה אצל נחש.