רס"ן בר פלח נהרג בחילופי אש - והספיק לירות על המחבלים: "פעל בגבורה"

סגן מפקד סיירת חטיבת הנח"ל, רס"ן בר פלח (30) מנתניה, נהרג הלילה בהיתקלות סמוך למעבר ג'למה שצפונית לג'נין. רס"ן פלח הספיק לירות בעצמו על המחבלים לפני שנפגע והתמוטט מפצעים אנושים. לפי התחקיר הראשוני, קשרו של סגן מפקד הסיירת המשיך להסתער ולירות על המחבלים גם לאחר שראה את מפקדו לצידו נפגע מהירי, "כחלק מהחתירה למגע והשלמת המשימה להסרת האיום". מפקד אוגדת איו"ש תא"ל אבי בלוט אמר הבוקר: "הכוח נהג בגבורה ובתחבולה והאירוע הוכיח שצה"ל הוא השכפ"ץ של עם ישראל. ההחלטה להמשיך הפעולה של צה"ל בקו התפר הוכיחה עצמה כקריטית וחשובה".
הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר הבוקר כי "לצערי בלילה איבדנו קצין צה"ל בפעילות מבצעית נגד פעילי טרור פלסטינים. אני משתתף בצער המשפחה ובת זוגו של הקצין, מחזק ומחבק אותם".
ברשתות החברתיות הופץ הבוקר מכתב שסגן מפקד סיירת הנח"ל ככל הנראה כתב לחייליו באחד מימי הזיכרון. הוא כתב: "ביום הזיכרון אנחנו לומדים שיש דבר גדול יותר מהחיים עצמם. יש משהו שבשבילו אנחנו מוכנים להקריב את חיינו - מדינת ישראל".
2 צפייה בגלריה
טקסט שכתב בר פלח ז"ל ביום הזיכרון
טקסט שכתב בר פלח ז"ל ביום הזיכרון
טקסט שכתב בר פלח ז"ל ביום הזיכרון
( באדיבות המשפחה )
לקריאה נוספת

סיפורי היום

28 חודשי מאסר לעבריין מין שניסה לחטוף ילדה: "תרחיש הבלהות של כל הורה".
ארון המלכה אליזבת הועבר בתהלוכה בלב לונדון מארמון בקינגהאם לארמון ווסטמינסטר - שם מאות אלפים יחלפו על פניו לאורך 4 הימים הקרובים.
הסייעות מהמעון בחולון החליטו שלא לחזור לעבודה אחרי שספגו הערות גזעניות: "לא מרגישות בטוחות".
אחרי מפגש עם נתניהו: מפלגה המתנגדת ללהט"בים תרוץ עם בן גביר וסמוטריץ'.
וסנפרוסט מחדשת את שיווק השעועית.

מה צפוי מחר

מחר יהיה המועד האחרון להגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-24.

התחזית

לאחר שבימים האחרונים מז האוויר היה נח, החל ממחר הטמפרטורות שוב יעלו.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

מקדם ההדבקה, שהיה במשך חודשיים וחצי נמוך מ-1, חצה את הקו והיום הוא כבר עומד על 1.12 - דבר שמעיד על התפשטות מחודשת של המגפה. אם קצב ההתפשטות ימשיך לא מן הנמנע כי בתחילת השבוע הבא המקדם יעמוד על יותר מ-1.25.

מה חיפשו היום בגוגל?

יונתן גרנות. 26 חודשי מאסר נגזרו על סמ"ר מירן מזרחי, שהורשע בהמתה בקלות דעת של חברו לפלוגה, יונתן גרנות ז"ל, בבסיס בבקעת הירדן בשנה שעברה.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

הדור הצעיר של הבוחרים הוא מגזר שלא תמיד זוכה לתשומת לב הראויה לו. ייתכן שהסיבה לכך היא שהפוליטיקאים שלנו רובם מבוגרים, ורק 11 ח"כים בכנסת הנוכחית למשל בני פחות מ-40. הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
טלסקופ החלל ג'יימס ווב צילם את ערפילית אוריון.
2 צפייה בגלריה
התמונה שהדהימה את החוקרים. ערפילית אוריון
התמונה שהדהימה את החוקרים. ערפילית אוריון
התמונה שהדהימה את החוקרים. ערפילית אוריון
(צילום: NASA, ESA, CSA, PDRs4All ERS Team)
אז כמה יעלה אייפון 14 בישראל? כל הפרטים.
חזיר בר שבר חלון ונכנס לבית בחיפה.
ומעוגות דבש ותפוחים ועד מנה עיקרית ומארזי מתנה - איפה נקנה דברים טעימים לחג? ריכזנו עבורכם את המקומות השווים שתוכלו למצוא בהם את כל מה שאתם צריכים לחג מושלם.