סיפורי היום


המחבלים מאלעד שחזרו את הפיגוע, צה"ל עצר חשודים בסיוע לפיגועים.
בת 65 מאשקלון נעצרה בחשד לשליחת מכתבי האיומים למשפחת בנט.
צה"ל לדרג המדיני: חמאס רוכב על גל הטרור, לא מוביל אותו.
השתלטו על עסקים כדי להלבין כסף לפשיעה: מקורב לאישיות פוליטית בכירה לשעבר חשוד בקשירת קשר לארגון פשע.
בלי Z בשמיים, בלי "מטוס יום הדין": המטס הרוסי בוטל.

חברי המשותפת התנגדו או נמנעו, סילמן לא נכחה: נפלו הצבעות אי האמון בממשלה

חודש ימים אחרי הטלטלה הפוליטית שחוותה הקואליציה עם איבוד הרוב, הכנסת חזרה מהפגרה כשמעל מרחפת עננת בחירות חמישיות בתוך שלוש שנים. 120 חברי הכנסת התכנסו לכנס פתיחת מושב הקיץ, כמעט חודשיים אחרי שיצאו לפגרה עם סיום כנס החורף, לדון ולהצביע על שתי הצעות אי אמון בממשלה שהגישה האופוזיציה - אחת של הליכוד והשנייה של יהדות התורה וש"ס. שתי ההצעות נפלו, כאשר חברי הרשימה המשותפת הצביעו נגד הצעת הליכוד ולא נכחו בהצבעה השנייה. ח"כ עידית סילמן, שפרשה מימינה, לא נכחה בהצבעות.
יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו תקף בנאומו את הממשלה ואמר כי "הממשלה הנוכחית משותקת, במשבר עמוק, לא נלחמת בטרור. המדיניות של ראש הממשלה לא נקבעת לא בירושלים ולא ברעננה, מי שמכתיב אותה זה מועצת השורא. מילא שאתם לא בוחרים לצאת לרחוב ולשמוע ביקורת מהעם, אבל כשאזרחי ישראל מפחדים, זו הבעיה של כולנו. אזרחי ישראל לא מרגישים בטוחים".
רגע לפני פתיחת הכנס כינסו המפלגות השונות ישיבות סיעה. ראש הממשלה בנט אמר בישיבת סיעת ימינה כי "חוסר יציבות פוליטית זה דבר לא בריא למדינה. כולנו צריכים לייצב את הספינה ולגלות אחריות. אנחנו בתוך גל טרור משמעותי, וצריך לעמוד מאוחדים מול אויבינו. חשוב מאוד להחזיק את הקואליציה. החלופה היא לחזור שנה אחורה, וזה איום ונורא. תזכרו איפה היינו לפני שנה בשומר חומות, מדינה מסוכסכת".
1 צפייה בגלריה
נתניהו בנט
נתניהו בנט
(צילום: יואב דודקביץ')


(צילום: משי בן עמי)


לקריאה נוספת


מה צפוי מחר

המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
שבוע האירוויזיון ייפתח מחר בחצי הגמר הראשון, כאשר על הבמה בטורינו שבאיטליה יעלו בזו אחר זו נציגיהן של 17 מדינות שינסו לכבוש את ליבם של צופים מכל רחבי אירופה.

התחזית

היום הורגשה התחממות, שהפכה לשרב קל. בשעות הערב השרב הקל נשבר בהדרגה עם רוחות צפוניות. מחר הטמפרטורות יירדו ויהיה נוח..

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

בעקבות הירידה הנמשכת בתחלואת הקורונה, הפכו בימים האחרונים ירושלים, תל אביב ורמת גן לערים ירוקות. לעומת זאת, חיפה, באר שבע, ראשון לציון, פתח תקווה ואשדוד עדיין צהובות.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי בישראל יש רק יישוב אדום אחד – בית אל, 20 יישובים מוגדרים כתומים, 109 צהובים ו-150 ירוקים.
בבית אל יש פחות מ-15 חולים פעילים, אך כיוון שחלה עלייה של 40% בשבוע האחרונות במספרם וכן בשל העובדה ששיעור הבדיקות החיוביות הוא 20% - הפך היישוב לאדום.

מה חיפשו היום בגוגל?

יצחק פינדרוס. חבר הכנסת מיהדות התורה תקף בחריפות את בית המשפט העליון בשיחה עם סטודנטים חרדים, ואמר כי "החלום שלי הוא להביא D9 ולפוצץ את הבניין הזה. לא להעמיד שם את השופטים שלי". ברשות השופטת הגיבו בזעם לדברים, שפורסמו הבוקר ב"וואלה!": "מצער ומקומם כי חבר בכנסת ישראל בחר ביום העצמאות, יום חגה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, לבטא שאיפות מסוכנות כלפי בית המשפט העליון בשפה אלימה ובוטה".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

חידת סינוואר: איך עלה "הקצב מחאן יונס" לעמדה שמממנה יוכל לאיים על הנהגת כל הפלסטינים, כיצד הוא מתכנן לשחרר את האסירים ה"כבדים" - ומה יכול לקרות אם בכל זאת יחוסל? הכותרת, הפודקאסט היומי.
המתקפה של קובי אפללו: "גדל דור של אמנים שמתחרה מי יביא את הטקסט הכי נמוך ומטומטם".
מחקר גילה: כיצד פעלו החוצבים הקדמונים בארץ ישראל.
מי לא שאל את עצמו מה אפשר להכין מטונה בקופסה?
ואיפה הם היום? מהדורה מיוחדת של סדרת הקומיקס הישראלית "זבנג!".