סיפורי היום

בנט והורוביץ סיכמו: החל ממוצ"ש - אין חובת מסכות בחללים סגורים.
יממה לאחר סערת שלמה גרוניך שאמר "כזה קהל אני רוצה תמיד, אין פה צ'חצ'ח אחד", עלה להתנצל, זכה לגינוי מקיר אל קיר ואף בוטלה לו הופעה, משפחתו טוענת כי "הוא סובל מדמנציה".
עוד נשק מהמערב: "זו תהיה מלחמת ארטילריה". כבר 5 מיליון פליטים ברחו מאוקראינה.
חשד לחטיפת צעיר בטירה: "נדרס, הוכה והוכנס לרכב".
הוארך מעצר השוטר החשוד בהעברת מידע מסווג לארגוני פשיעה: "לא מכיר עבריינים".

המשטרה חסמה את דרכם של המשתתפים במצעד הדגלים

1,000 בני אדם השתתפו הערב במצעד דגלים בירושלים. המשטרה בלמה את המשתתפים בכיכר צה"ל בדרכם לשער שכם והרובע המוסלמי, אחרי שהמגעים בעניין מסלול המצעד התפוצצו ומאחר שלא התקבל אישור מטעם לקיום התהלוכה.
עם בלימת התהלוכה על ידי המשטרה, התעמתו משתתפים בודדים עם הכוחות. לא נרשמו מעצרים. לאורך הצעדה שרו המשתתפים "ירושלים של זהב" וקראו בין היתר: "נקמה", "שיישרף לכם הכפר", "ערבים החוצה" ו"בנט הביתה". עם הנבלמים בתהלוכה נמנה גם ח"כ איתמר בן גביר, שעל הרחקתו משער שכם החליט מוקדם יותר ראש הממשלה נפתלי בנט. לפני צאת התהלוכה לדרכה, אמרו בכירים במשטרה כי הוא ייחסם לפני הגעתו אל השער.
ארגוני הטרור הפלסטיניים לא התעלמו מקיום המצעד ברחובות ירושלים. בחמאס אמרו כי "ההנהגה הישראלית תישא באחריות המלאה להשלכות צעדת הדגלים ולצעדים המסוכנים והפרובוקטיביים", ובג'יהאד האיסלאמי הודיעו על "כוננות עליונה של הלוחמים להגנה על מסגד אל-אקצא".
1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בצעדת הדגלים
איתמר בן גביר בצעדת הדגלים
איתמר בן גביר בצעדת הדגלים
(צילום: משה מזרחי)

דיווח של כתבנו חיים גולדיטש
(צילום: נויל האריס)
לקריאה נוספת


מה צפוי מחר

לאחר עיכוב של יומיים בגלל תנאי מזג אוויר, איתן סטיבה צפוי לעזוב את תחנת החלל בלילה בין מחר (ה') למחרתיים.

התחזית

לקראת סוף השבוע המגמה שוב תשתנה. מחר, בערב החג השני, הטמפרטורות יעלו שוב, ויהיה נוח ביום וקריר בלילה. בשישי ובשבת הטמפרטורות ימשיכו לטפס. יהיה חמים בשעות היום ומתאים לכל פעילות.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

תחלואת הקורונה נמצאת במגמה ירידה ושתי הערים הגדולות בישראל – ירושלים ותל אביב – הפכו תוך כמה ימים מאדומות לצהובות.
בירושלים, שעשויה להפוך כבר מחר לירוקה, יש 1,892 חולים פעילים – מרביתם ככולם במצב קל וקל מאוד. בתוך שבוע חלה ירידה של 35% במספר החולים הפעילים ושיעור הבדיקות החיוביות בשבוע האחרון עומד על 7% - נמוך מהממוצע הארצי.
בתל אביב 2,530 חולים פעילים, והיא קצת יותר רחוקה מלהפוך לירוקה. בעיר חלה ירידה של 42% במספר החולים הפעילים וכמו ירושלים – אחוז החיוביים עומד על 7% בשבוע האחרון. חיפה עדיין כתומה, אך עשויה להפוך בקרב לצהובה. בעיר 1,456 חולים פעילים ושיעור החיוביים עומד על 11%.

מה חיפשו היום בגוגל?

דלקת כבד. ברקע הופעת מקרים חריגים של דלקת כבד בקרב ילדים בבריטניה ודנמרק, משרד הבריאות מודיע על 12 מקרים של חשד לדלקת דומה שנתגלו בחודשים האחרונים בבתי החולים שערי צדק ושניידר.
(צילום: נויל האריס)

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

בדרך לחופשה משפחתית בשארם א-שייח נתקעו בקהיר ונאלצו לשוב לישראל.
ממחקר חדש עולה כי הדמיון של הירח אירופה לגרינלנד מרמז שהוא יכול להכיל חיים.
ג'רי ווסט וקארים עבדול-ג'באר יוצאים נגד הסדרה "לייקרס: קבוצה מנצחת".
ומכבי חיפה נענשה בסגירת היציע הצפוני בסמי עופר