התחלואה גואה - ויש יותר חיסונים. נכון להיום, מספר הנדבקים בישראל מפרוץ מגפת הקורונה חצה את החצי מיליון, וביממה החולפת נפטרו עוד 30 חולים. שיעור החיוביים גבוה ועומד על 7.6%. בבתי החולים מאושפזים 1,071 חולים במצב קשה. 20.9% מהאוכלוסייה קיבלו את מנת החיסון הראשונה - 1,854,055 בני אדם. יותר מ-3,200 מהנדבקים שאובחנו אתמול הם מהמגזר החרדי ובסך הכול 34% מהמאובחנים אתמול הם מהחברה החרדית.
ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה בערב: "עברנו את ה-9,000 חיוביים. מעולם לא היה נתון כזה". "יש התחלת מגמה במקדם ההדבקה", הוסיפה, "אבל כל מקדם הדבקה של מעל 1 מצביע על התפשטות". בנוגע לחיסונים אמרה כי "17% מהמאושפזים קיבלו מנת חיסון אחת, ויותר מ-73% מבני ה-60 ומעלה התחסנו גם כן".
(צילום: משה מזרחי, שמוליק דודפור)

פרשן "ידיעות אחרונות" ו-ynet, נדב איל, חשף הערב נתונים ראשוניים של קופת חולים כללית מבדיקת 200 אלף ישראלים בני 60 ויותר, מהם עולה כי החיסון של פייזר לא רק מונע מחלה, אלא מוריד משמעותית הדבקה של מי שחוסנו - 14 ימים אחרי מנת החיסון הראשונה.
משרד הבריאות הודיע בצהריים על הרחבת החיסונים לגילאי חמישים ומעלה החל ממחר, אולם למייל האדום של ynet הגיעו פניות של גולשים רבים שטוענים כי התקשו להזמין תור. "הנציגה בקופת חולים כללית אמרה שהם לא קיבלו שום הוראה", סיפר ישראל, בן 59. רק היום התרחב המבצע לבני 55 ומעלה ולעובדי ההוראה – בתעדוף למורי החינוך המיוחד שממשיכים להגיע למוסדות הלימוד בתקופת הסגר המהודק. התהיה שעולה היא האם קופות החולים יצליחו לעמוד בקצב.
לקריאה נוספת
חולדאי רוצה להוביל את הגוש. ראש העיר תל אביב ויו"ר הישראלים, רון חולדאי, התייחס בריאיון באולפן ynet לדברי גנץ אמש כשקרא לאיחוד והכריז כי הוא "שם את האגו בצד" ומוותר על ההובלה "כדי שביבי יילך". "גנץ טעה. הוא טעה גם עכשיו, כי פוליטיקה לא מנהלים מעל גלי האתר", אמר חולדאי. "אני הולך לייצר חיבורים ויהיו חיבורים. זו מן הכרזה, 'אני רוצה להיות זה שמאחד'. אפילו לא שמעתי מגנץ שהוא רוצה להיות חלק מהדבר הזה".
(צילום: שמוליק דודפור)

עוד אמר כי לפי אחד הסקרים האחרונים, הוא צריך להיות זה שיוביל את הגוש. הוא הוסיף כי הוא מוכן לשבת בממשלה עם כל אחד מלבד נתניהו, כולל גדעון סער ונפתלי בנט. "אני יושב עם ש"ס, אני יושב עם אגודה, אני יושב עם הליכוד, אני יושב עם כולם".
4 צפייה בגלריה
רון חולדאי
רון חולדאי
רון חולדאי
(צילום: הדר יואביאן )
כזכור, אתמול בערב הכריז גנץ כי הוא מוכן לכל חיבור ויסכים לוויתורים אישיים: "אני מוכן להקריב הרבה, כמו שכבר הוכחתי, כדי שביבי יילך. אם האגו יילך – ביבי יילך". לאחר ההצהרה, אגב, נתניהו ביטל את ישיבת הממשלה שהייתה אמורה להתקיים היום.
ולגבי איחודים נוספים, יו״ר תקווה חדשה, גדעון סער, התייחס היום לאפשרות של חבירה לימינה בראשות נפתלי בנט ואמר: ״אני לא משוכנע שההליכה שלנו יחד תיתן יותר מהליכה נפרדת״. ״חשוב ללמוד מההיסטוריה שלנו על המקרים שבהם חבירות של אחד ועוד אחד הביאו אחד וחצי״.
19 שנה אחרי. בית המשפט בלוד אסר את הקרנתו בארץ של הסרט "ג'נין ג׳נין" והורה על החרמת כל עותקיו בישראל. השופטת אף חייבה בנוסף את הבמאי מוחמד בכרי לשלם לתובע סא"ל במיל' ניסים מגנאג'י פיצויים בסך 175 אלף שקלים וכן הוצאות משפט בסך 50 אלף שקלים.
(צילום: שמוליק דודפור)
סא"ל (במיל') רפי לדרמן אמר היום כי במאבק שנמשך קרוב ל-19 שנה "הצלחנו לגייס תמיכה של ח"כים כמעט מכל סיעות הבית, לאורך כל השנים, כל שרי הממשלה, ראשי ממשלה, נשיאי המדינה ואישי ציבור. מערכת המשפט אמרה את דברה בצורה מאוד ברורה". לדרמן היה ממפקדי הקרב במחנה הפליטים ג'נין במסגרת מבצע "חומת מגן" ב-2002, קרב שבו נהרגו 23 לוחמים ויותר מ-50 פלסטינים. לדבריו, החלטת בית המשפט היא "סגירת מעגל".

4 צפייה בגלריה
(מוחמד בכרי (צילום: מוטי קמחי)
יוצר הסרט מוחמד בכרי סיפר היום ל-ynet כי הוא "מתכוון לערער" על פסיקת בית המשפט. "נתתי במה לאנשים לדבר והם אמרו את מה שבליבם בזמן הזה של הטראומה במה שקרה".
לקריאה נוספת
עזיבת הווי הכחול. בעוד חודש וואטסאפ תשתף מידע עם פייסבוק והנטישה הולכת וגוברת. לפי חברת המחקר Sensor Tower, אפליקציית סיגנל הותקנה כ-7.5 מיליון פעמים מחנויות האפליקציות של גוגל ואפל בשבוע שעבר, פי 43 בהשוואה לשבוע שקדם לו. טלגרם הורדה יותר מ-5.5 מיליון פעמים בין יום רביעי ליום ראשון האחרון ברחבי העולם.
4 צפייה בגלריה
טלגרם וסיגנל
טלגרם וסיגנל
טלגרם וסיגנל
(צילום: Shutterstock)

היום צייצה וואטסאפ הבהרה הנוגעת למדיניות הפרטיות החדשה: "וואטסאפ לא יכולה לראות את ההודעות הפרטיות שלכם, או להאזין לשיחות שלכם, וגם לא פייסבוק". בחברה ביקשו להבהיר גם כי האפליקציה לא משתפת נתוני מיקום או רשימות אנשי קשר עם פייסבוק. חבל שמבט במדיניות הפרטיות ובתנאי השימוש החדשים מראה כי היא אכן רשאית לעשות זאת במידה והמשתמשים מאפשרים לה לגשת למידע.
לקריאה נוספת
מחר יתחלו לחסן בקופות החולים מבוטחים בגיל 50 ומעלה.
מחר צפוי להיות מעונן אך עדיין חמים. משעות אחר הצהריים הרוח תתחזק והטמפרטורות ירדו. בערב צפוי לרדת גשם בצפון שיתפשט לכיוון המרכז. ביום חמישי תורגש ירידה דרסטית בטמפרטורות. יירד גשם המלווה ברעמים ובברקים, יורגשו משבי רוח חזקים ושלג צפוי לרדת בחרמון.
9,613 מאומתים חדשים ביום האחרון ומעל 150 חולים קשים שאושפזו באותו יום. האם הופתעת? נשאלתי באחד הריאיונות. התשובה היא חד משמעית – לא. זה לא היה בלתי צפוי. כולנו חסרי סבלנות וכל יום במגפה נראה ארוך ולכאורה, חייב להביא שינויים בקצב מהיר, כמו קצב החיים אליו התרגלנו. הקורונה, לעומת זאת, מכתיבה קצב משלה, אותו עוד לא הפנמנו. מהדבקה עד הופעת התסמינים (מה שנקרא תקופת דגירה) חולפים בממוצע 5-6 ימים. למעשה, כיומיים לפני כן הנשא יכול להיות מידבק.
אם נמשיך לפשט את המספרים ולדבר על ממוצעים ומקרים שכיחים, בחולי קורונה הידרדרות מתרחשת, אם בכלל, בשבוע השני לאחר הופעת התסמינים. כלומר, רוב החולים הקשים שהתאשפזו אתמול, נדבקו לפני שבועיים-שלושה. אם מצבם ממשיך להידרדר והם נזקקים להנשמה מלאכותית, הם ברובם, עלולים להיות מונשמים עוד שבועות נוספים. הכול איטי במחלה זו. גם חולשה לאחר מחלה קשה מלווה את המחלים זמן רב. אנו נמצאים שבועיים וחצי מתחילת הסגר ו-5 ימים לאחר הידוקו. מוקדם לצפות לשיפור דרמטי. במיוחד כשישנם מוקדי התפרצות עם אחוז בדיקות חיוביות מעל 10% ואף 20%. מצבם שם לא משתפר באופן מעשי. דבר שמצביע על אי שמירת הכללים במקומות אלה. לעומת זאת, השפעת הסגר מתבטאת בכך שמקדם ההדבקה חדל לעלות ואפילו ירד מעט. צריכים הרבה סבלנות. יהיו עוד הפתעות ואכזבות בדרך. אין מקום להפצת אשליות בסגנון "סגר קצר ויעיל".
בשבוע האחרון שיעור החיוביים בחברה החרדית עמד על 17.5%, לעומת 7.5% בממוצע הארצי. כך עולה מנתונים שפרסם דסק מגזר חרדי במשרד הבריאות. על פי הנתונים בביתר עילית שיעור החיוביים הוא 27.84% ומקדם ההדבקה עומד על 1.75. באלעד שיעור החיוביים הוא 18.81% ומקדם ההדבקה 2.21. במודיעין עילית שיעור החיוביים הוא 19.54% ומקדם ההדבקה עומד על 1.92. בבני ברק שיעור החיוביים הוא 15.63 ומקדם ההדבקה עומד על 1.57. בקריית יערים ובעמנואל המצב טוב יותר ומקדם ההדבקה מתחת ל-1.
לגבי המתחסנים, ברכסים 61.9% מהתושבים בני 60 ומעלה כבר התחסנו, במודיעין עילית 56.8%, באלעד 44.2%, בבני ברק 44.1% ובביתר עילית 39.4%. למעשה 5% מכלל החברה החרדית כבר התחסנה ובקרב בני ה-60 ומעלה שיעור המתחסנים עומד על 46%, נמוך בהרבה מהממוצע הכללי .

חזרות. למה? אם הצלחתם להתחמק מהפרק האחרון של הסדרה של "כאן", כנראה שאתם לא בשום רשת חברתית. העונה הראשונה של הסדרה שיצרו נועה קולר, ארז דריגס ואסף אמיר הסתיימה אתמול, לקול תשואות המבקרים. היא מבוססת באופן חלקי על ההצגה "אחד + אחת", שהועלתה בתיאטרון גשר במאי 2010, שם שיחקה קולר עם דריגס בהצגה שכתבו שניהם, והתבססה על חייהם כזוג לשעבר.
אוכלים בסגר: ynet מביאים לכם מדי יום את השפים הכי מעניינים שילמדו איך להכין ארוחת צהריים פשוטה. היום היה דוקטור שקשוקה.
(צילום: אבי חי, שמוליק דודפור)

"חזרות" סיימה עונה וסימנה וי על עונה כמעט מושלמת. כמו שאתם מבינים המבקרת שלנו אהבה.
אילון מאסק העפיל למקום הראשון והוא האיש העשיר בעולם. חזרנו למריבות הכי מתוקשרות של האיש ששווה 186 מיליארד דולר.
מקופים ועד פינגווינים: חיות הבר נפגעות מהמסכות שאנחנו משליכים.